• 1
  • 2
2008-01-11, 14:52
Medlem
Det står i Tram-FAQen att alkohol kan vara farligt i samband med Tramadol och jag har flera gånger druckit när jag har tagit det och inte känt något speciellt. Dock brukar jag inte dricka mig full, endast lite berusad. Är det någon som har erfarenhet av att det kan vara farligt att dricka?

Jag vill ta en dos Tramadol ikväll och jag kommer dricka en halv flaska vin ikväll till maten. Dessutom var jag dum och tog en tablett Lepigen när jag vaknade, för att jag inbillar mig att de gör mig pigg. Fan, jag hatar de tabletterna. Dock har jag den nya versionen av Lepigen som inte innehåller efedra utan grejer som cordifolia, chromium picolinate, salicin och usnic acid. Detta står på burken. Dock får jag väldigt hög plus och blir darrig och blir yr när jag ställer mig upp snabbt.

Ibland blir jag rädd att Tramadolet ska förstöra mina organ eller stanna mitt hjärta, ändå kan jag inte sluta. Jag tar ungefär 150 mg åt gången, så det är inga stora doser. Borde jag vara rädd för sådant?

Så det jag undrar över nu är väl...en tablett Lepigen, 150 mg Tramadol och en halv flaska vin, är det en farlig cocktail?
Citera
2008-01-11, 15:01
Medlem
Å andra sidan läser jag på Flashback om folk som äter Tramadol i höga doser varje dag i flera år, folk som äter betydligt mer farliga cocktails, jag menar, vad fan, folk går ju på heroin i åratal och överlever fortfarande. Jag kanske oroar mig i onödan...jag vet inte...
Citera
2008-01-11, 15:14
Medlem
Blandar du tramadol med för stora mängder alkohol kan du få andningsdeprision vilket inte är någon höjdare. Att dricka en å annan öl brukar även funka för mig men passa dig för att ta fram flaskan och fyllna till ordentligt.
Citera
2008-01-11, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleRAGNAR
Blandar du tramadol med för stora mängder alkohol kan du få andningsdeprision vilket inte är någon höjdare. Att dricka en å annan öl brukar även funka för mig men passa dig för att ta fram flaskan och fyllna till ordentligt.

Okej, det har jag ju förstått...men jag blir knappt ens berusad av att dricka två eller tre glas vin till maten, så det borde väl inte vara någon fara. Iofs har jag gjort det flera gånger förut och då borde jag veta att det inte är någon fara, men jag antar att jag vill vara säker...oftast försöker jag undvika Tramadol och alkohol men ibland krockar de två, liksom...

Tack för svaret.
Citera
2008-01-11, 15:28
Bannlyst
Jag skulle inte hälla i mig en halv flaska vin o blanda, har druckit på tradolan förut typ 4-5 öl 2 cider men sen har de vart nog, vågar inte dricka mig full med tradolan vill helst inte somna in. men nått glas vin kan du vell dricka om du känner så.
Citera
2008-01-11, 17:05
Medlem
Laban_Lurkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleRAGNAR

Supa innan och ta trammarna efteråt är inte så smart. Om man dricker sprit då.

Jag har käkat 600-700mg om dagen och dricker en 6-12 öl samtidigt, senaste två månaderna.

Absolut ingen fara, om du tål det.
Börja med en liten dos, runt 200-300, drick lite. Känn efter. Ät mer om det behöves, överträd inte 800mg bara. Och drick. Inte för stark dricka bara!
Folköl, starkmellisar på sin höjd. Skit i ren sprit.
Citera
2008-01-11, 17:43
Bannlyst
Jag dricker ofta alkohol samtidigt som jag tar tramadol, och ett par gånger har det blivit på tok för mycket alkohol. De gångerna så däckade jag, hade långa minnesluckor dagen efter och en djävulsk huvudvärk. Jag mådde snäppet sämre än efter en vanlig fylla, men det hände inget farligt.

EDIT: Jag har aldrig tagit över 350 mg tram kombinerat med alkohol, så jag kan inte uttala mig om huruvida större mängder kan vara farligare ts med alkohol.
Citera
2008-01-11, 21:51
Medlem
Ingen större fara om man är van tramätare och har käkat dem innan man festar till lite. Dock ska man nog passa sig lite för mängden och styrkan på det man sätter i sig. Alla lär känna sina begränsningar så småningom så att ta det lite försiktigt i början är ju bara bra.
Citera
2008-01-11, 22:28
Medlem
Eyeopeners avatar
Tror inte att det är så farligt, skall du supa dig full däremot så kan man lika gärna vara utan tramdol, tycker att alkoholrus tar bort tramdolruset helt.

Men som sagt känn efter, det som kan hända är att du får andningsdeppression som tidigare skrivit. (vilket jag inte tror du kommer få i dom doserna du beskriver) Men alla är olika så ta det lungt bara under kvällen och känn dej framm efter ditt intag av alkohol.
Citera
2008-01-11, 23:04
Bannlyst
Lånar tråden lite.

Hur pass farligt är det att blanda alkohol och metadon?

Någon med erfarenhet? Har själv testat och det skickade mig på en rejäl resa, men då drack jag ganska mycket, av båda.
Citera
2008-01-11, 23:17
Medlem
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

en bekant till mig dog för ca 2 år sedan när han blandade tramadol och alkohol.. han somnade in och vaknade aldrig mer upp igen.. men då snackar vi inga små mängder... så ett tips, ta det försiktigt.
Citera
2008-01-12, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasnadwin
en bekant till mig dog för ca 2 år sedan när han blandade tramadol och alkohol.. han somnade in och vaknade aldrig mer upp igen.. men då snackar vi inga små mängder... så ett tips, ta det försiktigt.

Det låter inget vidare, beklagar.
Hoppas bara att alla användare noterar detta och tänker på det när de blandar tram med alkohol.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in