Citat:
Ursprungligen postat av Juana
jo asså windows och det där tar ju 2 gig. men i vilket fall som helst så står det när jag högerklickar på mappen "mina dokument" att där ska finnas 7 gig och så när jag öppnar finns där bara 3..det är lite konstigt.
men tack alla för svaren, känner mig lättad nu och ska in och kolla om det finns en massa dolda filer..men vart är de i sådana fall?
det kan ju inte finnas 5 gigabyte dolda filer i mina dokument väl?
tack så mkt alla
ciao!
Nej, men om du inte rensat upp på datorn kan tempkataloger och sånt växa med tiden. Testa att gå in på Den här datorn, högerklicka på C-driven, välja Egenskaper, och där klicka på Diskupprensning eller vad det nu kan tänkas heta i svenska XP. Där finns en del du kan nita direkt.
Sen kan du ju kolla hur stor din swapfil är.
Startmenyn > Inställningar > kontrollpanelen > System > Avancerat-fliken > Inställningarknappen i Prestanda-sektionen > Avancerat-fliken i nya rutan. Där ska du ha en sektion som heter Virtuellt minne eller nåt. Där står det hur stor swapfilen är.
Ibland är möjligheten att hibernera datorn påslaget också. Då kommer du ha en fil som är lika stor som den mängd ramminne du har i datorn som ligger rätt på C-roten. Den heter hiberfile.sys om jag inte missminner mig, och du måste slå på visning av gömda filer och systemfiler för att se den.
Tror windows defaultar på att ha hibernation påslaget om windowsinstallern tror att det är en laptop du installerar på.