2013-02-04, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Trevlig överraskning att Zeunerts Original gått ner till så billigt pris, den kostade väl 13-14 kr tidigare?
Tuff marknad att överleva med det utbud som finns på Systembolaget så de var kanske tvugna för att ha kvar sitt öl på bolaget

Har för mig att den var ännu dyrare, och den fanns väl bara som 50 cl flaska?
Citera
2013-02-04, 11:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facepalmx2
Breznak helt klart.

Den är inte ens "ful" bara billig och förbannat god.
Citera
2013-02-05, 01:50
Medlem
igotmines avatar
Haha alltså roar mig över hur många som säger elk. Men i alla fall, är avskräckt från partyillern (5,2an) efter en vecka på festival så min röst går åt Sarek!
Helt ok god för det låga priset.
Citera
2013-02-05, 01:57
Medlem
oknudos avatar
Åbro 7.3 typ 9spänn..grym smak och effekt
Citera
2013-02-05, 12:40
Medlem
Stockholm festival är god, vet inte om det är fulöl. Men den är billig.
Citera
2013-02-05, 19:28
Medlem
Stockholm Fine Festval,dansk fadöl, är billiga och väldigt goa men vet inte om de räknas som ful öl som te.x slotts guld
Citera
2013-02-05, 21:43
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av igotmine
Haha alltså roar mig över hur många som säger elk. Men i alla fall, är avskräckt från partyillern (5,2an) efter en vecka på festival så min röst går åt Sarek!
Helt ok god för det låga priset.

Åh, Sarek ja! Tyvärr verkar den mer och mer sällsynt, försvunnit från mina 2 närmaste godisbutiker i varje fall.
Citera
2013-02-07, 21:03
Medlem
SanktOlofs avatar
Tycker som Aftonbladet då. Bryggmästarn och Bellman ger mest smak för minst pengar. Sen är inte Småland och crocodile helt fel. Sen får man ju inte glömma Elken!
Citera
2013-02-07, 21:51
Medlem
Fixiebikes avatar
Det beror på var man drar gränsen för "ful". Om det är billig svensk öl per burk oavsett innehåll som räknas måste det ju vara Beervana. Om den är för fin nominerar jag istället Svensk Starköl.
Citera
2013-02-07, 22:02
Medlem
EugeneHutzs avatar
har säkert skrivits tidigare.
Andesson eller om den heter Anderssons. Är väl om inte den billigaste så en av dem. Jag vet inte om det stämmer eller om det bara är ett rykte men vad jag har hört så är det samma öl som i Åbro för ett par slantar mer.
Det bör dock drickas iskall för att vara god. Men jag tycker den står sig mot många dyrare dussinmärken som vanlig bira.
Citera
2013-02-08, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneHutz
har säkert skrivits tidigare.
Andesson eller om den heter Anderssons. Är väl om inte den billigaste så en av dem. Jag vet inte om det stämmer eller om det bara är ett rykte men vad jag har hört så är det samma öl som i Åbro för ett par slantar mer.
Det bör dock drickas iskall för att vara god. Men jag tycker den står sig mot många dyrare dussinmärken som vanlig bira.

Det är Kopparbergs som brygger den, så det är någon av Sofiero-ölen blandat med vatten.
Citera
2013-02-08, 11:57
Medlem
EugeneHutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dweeb
Det är Kopparbergs som brygger den, så det är någon av Sofiero-ölen blandat med vatten.

Knappast vatten då det är 5.2%...och inte smakar budweiser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in