2009-05-24, 02:44
Medlem
Kreeps avatar
Såhär års när kvällarna börjar bli varma och fåglarna kvittrar får jag alltid ett sug efter Andersson på glasflaska.
Citera
2009-05-24, 13:30
Medlem
ICanHass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Det finns två svenska starköl som är OK och det är Crocodile och Pripps Blå (Pure).
Pripps Pure smakar ju fan avloppsvatten, men Crocodile Lager är däremot riktigt jävla schysst
Klart min favoritöl för under 15:-/50cl.
Citera
2009-05-24, 13:47
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Kung, helt klart. Funkar dessutom att dricka varm (nåja, kräkreflexen uteblir iaf)
Citera
2009-05-24, 13:52
Medlem
Kreeps avatar
Citat:
Det finns två svenska starköl som är OK och det är Crocodile och Pripps Blå (Pure).

Om du menar, "bland dem billiga" så säger jag: va?

Om du menar överhuvudtaget så säger jag: VA?
Citera
2009-05-24, 15:18
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreep
Om du menar, "bland dem billiga" så säger jag: va?

Om du menar överhuvudtaget så säger jag: VA?
Läste inte trådstarten, så jag antog att ful-öl innebär billig svensk starköl. Vilket det ju verkar göra. I och med detta så råkar min åsikt vara att Crocodile, som ju är väldigt billig, svensk och ganska god, platsade. Pripps Blå Pure eller vanliga Pripps Blå (därav parentes) är också ganska god, billig och svensk och således så hamnade även dessa på min lista. Var det bra så?

EDIT: Norrlands Guld och Spendrups (den där vanliga sorten man får om man beställer "en stor stark") är väl OK som nödlösning också. Men då är det extrem kris.
Citera
2009-05-24, 17:01
Medlem
Kreeps avatar
Citat:
Läste inte trådstarten, så jag antog att ful-öl innebär billig svensk starköl. Vilket det ju verkar göra. I och med detta så råkar min åsikt vara att Crocodile, som ju är väldigt billig, svensk och ganska god, platsade. Pripps Blå Pure eller vanliga Pripps Blå (därav parentes) är också ganska god, billig och svensk och således så hamnade även dessa på min lista. Var det bra så?

EDIT: Norrlands Guld och Spendrups (den där vanliga sorten man får om man beställer "en stor stark") är väl OK som nödlösning också. Men då är det extrem kris.

Ja, man får ju såklart tycka vart man vill, men pripps blå pure är väl bland det blaskigare man kan dricka. Crocodile vet jag inte hur den smakar då jag inte pallar den fula burken. Gissningen är väl att du gillar väldigt ljus öl i allmänhet?
Citera
2009-05-24, 18:21
Medlem
Ozknybergs avatar
Drack Dansk Fadöl i Onsdags, slank ner ganska bra.
Ingen höjdare men billig är den.

Annars så är ju Arton56 glasflaskor en höjdare! 10kr och en sån go jävla öl!
Citera
2009-05-24, 19:00
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreep
Ja, man får ju såklart tycka vart man vill, men pripps blå pure är väl bland det blaskigare man kan dricka. Crocodile vet jag inte hur den smakar då jag inte pallar den fula burken. Gissningen är väl att du gillar väldigt ljus öl i allmänhet?
Jepp.

Pure är dock väldigt blaskig, men jag föredrar att dricka light-öl om jag ska dricka mycket emellanåt då jag är väldigt hälsonojig. Dricker helst Miller, Budweiser, Coors Light, Estrella Damm och Crocodile på förfest men sen när jag är ute blir det gärna en ale eller stout. Newcastle Brown är en annan favorit, så någon ölskygg fjortis är jag inte
Citera
2009-05-24, 19:38
Medlem
Kreeps avatar
Citat:
Jepp.

Pure är dock väldigt blaskig, men jag föredrar att dricka light-öl om jag ska dricka mycket emellanåt då jag är väldigt hälsonojig. Dricker helst Miller, Budweiser, Coors Light, Estrella Damm och Crocodile på förfest men sen när jag är ute blir det gärna en ale eller stout. Newcastle Brown är en annan favorit, så någon ölskygg fjortis är jag inte

Med andra ord skulle jag kunna tänka mig att köra varannan öl på krogen med dig, men verkligen inte släppa iväg dig för att handla gemensamt dricka till förfesten.
Citera
2009-05-24, 21:25
Medlem
Den bästa är tveklöst Sofiero 5,2, endast 11spänn för 50cl!!

Har blivit måååånga sådana lock de senaste månaderna
Citera
2009-05-24, 21:53
Medlem
Rodimusprimes avatar
Sofiero såklart! Billigaste pisset som inte smakar helt kasst helller.
Citera
2009-05-25, 18:30
Medlem
Necroghuls avatar
Kung såklart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in