2008-01-10, 18:56
Medlem
Olympiuss avatar
Tjena.

Jag har som vissa kanske vet skaffat ny dator. Problemet är att mitt BIOS antagligen bara stödjer 64-bit OS och jag skall installera 32-bit XP på den.

Jag har filen, DP0326P.BIO, här på min gamla dator. Hur installerar jag den i min nya dator? Ska prova med CD-spelaren strax, om inte det funkar tänkte jag försöka med diskett. Hur gör man när man skall bränna ner något på diskett?

Jag vet, detta är antagligen basic för många. Jag har ALDRIG behövt göra detta förut så därför kan jag inte det.
Citera
2008-01-10, 19:06
Bannlyst
http://support.intel.com/support/mot.../CS-022312.htm
Citera
2008-01-10, 19:14
Medlem
Olympiuss avatar
Tror inte det är sant..

Kopplade i min brännare precis.. Datorn ser inte att den finns, min gamla dator dvs. Hur får jag igång brännaren?
Den funkade sist. Jag använder brännaren högst 5 gånger per år. Frustrerande.

Så det nya problemet är; jag får inte igång brännaren. Några idéer?
Citera
2008-01-10, 19:33
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympius
Tror inte det är sant..

Kopplade i min brännare precis.. Datorn ser inte att den finns, min gamla dator dvs. Hur får jag igång brännaren?
Den funkade sist. Jag använder brännaren högst 5 gånger per år. Frustrerande.

Så det nya problemet är; jag får inte igång brännaren. Några idéer?

Med all säkerhet felbyglat, dvs den står som Master istället för Slave eller tvärtom.
Ta ut den och titta på baksidan så kommer du se byglingen och ovanpå brukar det stå hur man ska bygla.

Angående ditt bios-problem är jag undrande.
Finns det verkligen bios som ENDAST stödjer 64-bitars?
Låter mycket märkligt.
Är du säker på att det helt enkelt inte är fel boot-ordning, dvs att den läser från hårddisken istället för cd:n?
Citera
2008-01-10, 19:42
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Med all säkerhet felbyglat, dvs den står som Master istället för Slave eller tvärtom.
Ta ut den och titta på baksidan så kommer du se byglingen och ovanpå brukar det stå hur man ska bygla.

Angående ditt bios-problem är jag undrande.
Finns det verkligen bios som ENDAST stödjer 64-bitars?
Låter mycket märkligt.
Är du säker på att det helt enkelt inte är fel boot-ordning, dvs att den läser från hårddisken istället för cd:n?

Jag har inte pillat på brännaren, någonsin. Kan det verkligen vara ett sk bygelproblem då?
Om det finns bios som är enbart 64-bit-vänligt eller ej vet jag inte. Någon påstod att han haft precis samma problem som mig och rådde mig att ladda ned annat bios. Se min andra tråd i samma forum.
Bootordningen har kollats både en och två gånger.
Citera
2008-01-10, 22:16
Medlem
Olympiuss avatar
Jag är desperat efter hjälp. Avlider snart alltså.

Jag var precis hos en kompis och brände ned en .ISO och en .BIO-fil på vars en CD-skiva som jag försökte köra i den nya datorn. Det slutar med en liten, vit _ som blinkar i det övre, vänstra hörnet.

Vad gör jag för fel egentligen? Hur skall jag göra? Experthjälp efterlyses
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in