Citat:
Ursprungligen postat av dinomog
Ja har en blogg där jag skriver om träning. Du kan ju ta en titt där och se om du hittar nått som kan hjälpa dig. Adressen är
www.metrobloggen.se/workoutzone
Angående det du skrev; asså du körde på i 2 månader, vilket är väldigt kort tid om du ska bygga massa. Muskler växer långsammare än så. En annan sak som är viktig är sömn. Sover du ordentligt? Muskler växer i vila, och många sliter sönder sig utan resultat utan vetskapen av att man måste faktiskt återhämta sig.
En annan viktig faktor för muskelutveckling är att ligga på ett högt protein intag. Mellan 2-3 g/kropps kg skulle jag rekommendera. PM:a om du har några frågor så ska ja se om jag kan hjälpa dig

Tackar! nu är det så att muskler har jag inga problem alls med att bygga, jag vet nämligen också att det tar tid, har märkt skillnad - dock över 7 månader nu. Det är att bli deffad som är grundfrågan och problemet. Jag sover minst 8 timmar varje dag och äter 2 gram protein per kroppskilo, 5 mål om dagen - med 2-3 timmars mellanrum för att hålla förbränningen uppe. Visserligen slarvar jag ibland med kaloriintag, antingen för stort, eller för lite. Dock är kan det vara allt från att jag tar en macka för mycket till ett mål för lite. Det varierar.
Tack, jag kommer att pm:a om jag behöver
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Bara för att det låter udda betyder inte att det är fel.
Om du äter 1 mål om dagen behöver du inte gå runt som en zombie, och det behöver inte vara ohälsosamt, sålänge målet innehåller allt du behöver för dagen.
I början av dagen, så nej kanske inte. Dock kommer din kropp inte kunna ta upp mer än 20-30 g protein per måltid, så i längden blir det sämre proteinsyntes och du blir fetare då resterande proteiner läggs som fett. Samma sak med kolhydraterna. Dessutom sjunker blodsockret och insulinnivån och metabolismen sjunker. Jävla hungrig kommer du vara mot slutet av kvällen, och därmed grinig som fan. Åtminstone blir jag det.
Citat:
Ursprungligen postat av eastman911
Huden kommer dra tillbaka sig precis som läkaren säger så länge du inte har ngn okänd sjukdom Strie däremot kan även uppkomma vid användning av AAS (anabola androgena steroider). jag har aldrig hört att de försvunnit av sig själv, de kan tydligen bli mindre synliga, tror det finns vissa krämer för det operation har jag ingen kunskap om men man brukar säga att de är permanenta. dock är det vid användning av AAS och då kan det förekomma i ansiktet oc det är antagligen det de flesta syftar på.
Har aldrig varit hos läkaren och aldrig tagit anabola steroider. Men om det är som du säger så är det antagligen (slappt?:S) fett jag har kvar bara. Sen vill jag fortfarande lägga extra tyngd på att jag har varit överviktig HELA mitt liv, fram tills 3-4 år sedan. Kan inte det ha betydelse i sådana fall för hur slapp/fast huden är? eller kommer den ändå dra sig tillbaka om jag går ner mer?
Jag måste även poängtera att jag menar att jag försökte DEFFA i 2 månader. Gick ner allt som allt från 100 till 75 kilo under dessa 3-4 år jag har tränat. Skrev fel i min första post. Ber om ursäkt!