• 1
  • 2
2008-01-10, 13:11
Medlem
Jag håller på att träna nu efter min viktminskning, har en del överskottshud och bristningar. Min tränare säger att huden kommer dra ihop sig med tiden och jämför med en gravid kvinnas mage. Jag har även hört att huden är "död" på de ställen där du har Strie (bristningar) och inte kan stramas åt.

Jag undrar om någon på flashback suttit i samma båt, dvs varit kraftigt överviktig och sedan börjat bygga? Hur blir resultaten? Är det tvunget med operation för att bli "hård" eller bör man ha tålamod? Någon erfaren?
Citera
2008-01-10, 13:54
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åkebråke
Är det tvunget med operation för att bli "hård" eller bör man ha tålamod?

För att bli hård krävs det att du gör dig av med underhudsfettet. Att bygga muskler kommer enbart göra dig större så att huden tänjs ut ännu mer.
Citera
2008-01-10, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
För att bli hård krävs det att du gör dig av med underhudsfettet. Att bygga muskler kommer enbart göra dig större så att huden tänjs ut ännu mer.

Läste du vad han skrev, eller tryckte du bara in dig på närmsta tråd och skrev för skrivandets skull?

TS: Du får se, helt enkelt. Hos vissa läker huden sig själv, och hos andra inte.
Citera
2008-01-10, 14:49
Medlem
Okej tack, men är det möjligt? är det någon som genomgått denna "förändring?"
Citera
2008-01-10, 15:37
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Svea I
Läste du vad han skrev, eller tryckte du bara in dig på närmsta tråd och skrev för skrivandets skull?

Ja, jag läste vad TS skrev. Det var flera frågor, en av frågorna var vad resultaten blir när man börjar bygga! En annan fråga var om operation är att rekommendera, eftersom jag inte kunde svaret på den sistnämnda frågan så svarade jag inte på den utan nöjde mig med att svara på den frågan jag kunde svaret.
Citera
2008-01-10, 16:07
Medlem
ColtrasteNs avatar
Jag är väl på G.

Började på 107 kg. Gick ner till 83 kg, nu är jag uppe på 91-92 kg.

Men jag hade tänkt bli biff om ca 5-10 år. Det är inget som händer på några år.
Citera
2008-01-10, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Ja, jag läste vad TS skrev. Det var flera frågor, en av frågorna var vad resultaten blir när man börjar bygga! En annan fråga var om operation är att rekommendera, eftersom jag inte kunde svaret på den sistnämnda frågan så svarade jag inte på den utan nöjde mig med att svara på den frågan jag kunde svaret.

Citat:
suttit i samma båt, dvs varit kraftigt överviktig och sedan börjat bygga?

OnT: På de ställen där du har striae kan du inte hoppas för mycket. Träna på ändå. Blir knappast sämre iallafall.
Citera
2008-01-10, 17:32
Medlem
PhatCaTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åkebråke
Jag undrar om någon på flashback suttit i samma båt, dvs varit kraftigt överviktig och sedan börjat bygga? Hur blir resultaten? Är det tvunget med operation för att bli "hård" eller bör man ha tålamod? Någon erfaren?

När jag gick ner från 85 till 55 så fick jag lös hud som succesivt drog till sig under ett år. Tar en stund att slå om från en stor deff till bulk då man (iaf jag) undermedvetet fortfarande var i deffen och hade svårt att käka nog mycket.

Men operation, nej för helvete. Då ska du nog ha extremt mycket lös hud.
Citera
2008-01-10, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhatCaT
När jag gick ner från 85 till 55 så fick jag lös hud som succesivt drog till sig under ett år. Tar en stund att slå om från en stor deff till bulk då man (iaf jag) undermedvetet fortfarande var i deffen och hade svårt att käka nog mycket.

Men operation, nej för helvete. Då ska du nog ha extremt mycket lös hud.

Hur gammal var du när du gick ner?? hur lång tid tog det??
Citera
2008-01-10, 17:44
Medlem
PhatCaTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbär
Hur gammal var du när du gick ner?? hur lång tid tog det??

Jag var 15-16 år. Körde rätt hårt, fick typ "träningssjukdom". Tog ungefär ett år.
Citera
2008-01-10, 17:45
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle

Precis, det var ytterligare en fråga han ställde. Om det fanns någon med erfarenhet. Observerade du frågetecknet?
Jaja, om TS missförstod mig så poängterar jag att jag har byggt samtidigt som jag har varit överviktig och jag har fått bristningar som nu har bleknat. Dock så var jag inte kraftigt överviktig, så svaret blir NEJ, jag har inte erfarenhet.
Citera
2008-01-10, 19:32
Medlem
Om man fortsätter bygga under några år, kommer då kommer huden fortf vara "lös" alltså? Måste väl finnas människor som gått igenom detta kanske inte här dock Aja, tack för svaren iaf
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in