tjenare! jag har hittat en dator som ingen verkar sakna(???) och den är lösenordsskyddad och har Windows XP-installerat som operativsystem.
För ungefär Ett år sedan så såg jag en video tutorial som visade hur man gjorde för att komma in i datorn när man inte hade tillgång till lösenordet.
Jag skulle behöva all hjälp för man vet aldrig vad som kan finnas på datorn! Lek med tanken
Sammanfattning: Jag vill kunna komma in i en datorn vars lösenordsskydd är den enda muren, jag vill spränga den (ler).
Ps. Jag är inte sugen att installera windows på nytt på datorn, hade jag velat det så hade jag gjort det för länge sedan. Behöver Er hjälp för ren nyfikenhet och vetenskapligt intresse för att lära mig hur man gör för att komma in på en dator som är lösenordsskyddad. Ds.
Varför inte bara köra Ctrl-Alt-Del när inloggningsskärmen visas.. Då kommer du till inloggningen för administratör (som orscar nämde tidigare)... Eller det kanske är så pass "illa" att även detta (administratörskontot alltså) är lösenordsskyddad??
Eftersom du skrev om någon video-tutorial som du sett så antar jag att det är inloggning på just ett ej lösenordsskyddat administratörskonto som visades i den.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!