2008-01-10, 08:21
Medlem
gosas avatar
Hallå alla!

Ursäkta rubriken, men vet inte hur jag ska definiera detta på ett bättre sätt.

Varje gång jag drar igång ett nytt program verkar det som om Windows tror att jag behöver en påminnelse om att "Jippi! Jag är färdig med att ladda program xx, kolla vad duktig jag är!"

Detta innebär då att jag om jag startar program "xx" och växlar till ett exempelvis webbläsaren så blir jag när "xx" är inladdat avbruten i det jag hållit på med. Irriterande som f-n i mitt tycke.

Detta verkar hända lite nu och då med diverse olika program, och det är säkert en funktion som uppskattas av många - men jag vill inte ha den.

Detta är något jag irriterats över så länge jag kan minnas, har bara inte orkat göra nåt åt saken.

Finns det nån inställning i Windows (kör XP) man kan göra?

Program "xx" = välj själv..
Citera
2008-01-10, 08:24
Bannlyst
Kör: msconfig ,i prompten å välj vad som ska startas upp o inte.. Tror jag. Kanske missförstår inlägget
Citera
2008-01-10, 08:31
Medlem
gosas avatar
Bra svar, men på en annan fråga..

-Kanske var jag otydlig.

Mitt fråga handlar inte om "uppstart" av datorn. Detta handlar om saker som kan hända efter timmars användning. Säg att du jobbar med något, vill starta upp ett annat program - i bakgrunden - som du sedan kan växla till när du själv väljer det.
Citera
2008-01-10, 11:55
Medlem
X_surfers avatar
Du stör dig på att Windows byter focus när en ny applikation startat?
Detta kan du lösa med MS TweakUI
Citera
2008-01-10, 13:04
Medlem
gosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Du stör dig på att Windows byter focus när en ny applikation startat?
Detta kan du lösa med MS TweakUI

Exakt!

Tack för tipset, ska titta på detta MS TweakUI.

Synd bara att man ska behöva gå omvägar för att lösa det..
Citera
2008-01-10, 14:12
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gosa
Exakt!

Tack för tipset, ska titta på detta MS TweakUI.

Synd bara att man ska behöva gå omvägar för att lösa det..

Alla default-inställningar kan inte passa alla, det är för övrigt bara att kryssa i en ruta i TWeakUI så är det klart
Citera
2008-01-10, 16:18
Medlem
gosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Alla default-inställningar kan inte passa alla, det är för övrigt bara att kryssa i en ruta i TWeakUI så är det klart

Jo det är sant.. men om det ändå vore en inställningsfråga skulle det ju vara enklare att bli av med än genom att behöva (installera?) ytterligare verktyg.

Fast å andra sidan.. kanske svaret är så enkelt som att det är microsoft vi talar om..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in