2008-01-09, 22:29
Medlem
Axbrinks avatar
Hej.
Ja som rubriken säger, så får jag ingen bild när jag kollar film, varken i vlc, media player classic, media player 11 eller winamp...
I morse funkade vlc, men jag måste ha installerat nått som gjorde att allt la av..
det började med att man inte kunde kolla på windows media player på nätet, ingen bild men ljud, sedan installerade ja massa saker..å nu funkar ingenting
Vad ska ja göra?
formaterade igår, orkar inte igen

tacksam för svar
Citera
2008-01-09, 22:53
Medlem
Carbonites avatar
Till internet kanske du behöver flashplayer, och till det andra något codec, men eftersom det har funkat förut så vet jag inte.
Citera
2008-01-10, 12:59
Medlem
Achillezs avatar
Jag råkade själv ut för något liknande för några år sedan och vill minnas att det var i samband med att jag aktiverade TV-out. Kolla över dina settings till grafikkortet.....kanske hittar något där.
Citera
2008-01-10, 13:23
Medlem
Berätta gärna vad du installerat mellan att det fungerade och slutade fungera... så kanske man hittar något fel där i...
Citera
2008-01-10, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Axbrink
Hej.
Ja som rubriken säger, så får jag ingen bild när jag kollar film, varken i vlc, media player classic, media player 11 eller winamp...
I morse funkade vlc, men jag måste ha installerat nått som gjorde att allt la av..
det började med att man inte kunde kolla på windows media player på nätet, ingen bild men ljud, sedan installerade ja massa saker..å nu funkar ingenting
Vad ska ja göra?
formaterade igår, orkar inte igen

tacksam för svar

jag ominstallerade min dator till orginalinställningarna från 2004 nyligen.
då funkade inga filmer att spela upp (fast det var avi-filmer)

då installerade jag dix och xvid, jag vet inte om båda behövs - men då fungerade det plötsligt att titta på filmer igen!!

http://www.xvid.org/Downloads.15.0.html
http://www.divx.com/divx/windows/download/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in