2009-02-25, 22:07
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr myller
Hjärnsläpp, men vilket forum är CB?
Gissningsvis Cannabis.
Citera
2009-03-25, 11:20
Medlem
rofl kartoffels avatar
men oj! att jag har missat denna tråden som jag har massvis med smaskig information om. Jag ska försöka hålla den på en nivå så det inte uppkommer regelbrott, om det nu blir fallet vänligen radera min post ist för att låsa tråden.

1, killen skriver tråden på FB om själva läraren.
2, FB får veta vilken lärare det gäller och mailar tråden till denne lärare
3, Bekanta till killen hittar tråden och börjar skriva lite i den
4, FB hittar trådar på knarksektionen som är skapat av killen.
5, En/flera användare på FB gör en sammanställning av killens trådar
6, En/flera användare på FB mailar sammanställning till en/flera lärare på skolan.
7, Lärarna på skolan läser igenom trådarna och får reda på vem eleven är genom bekanta på skolan.
8, Eleven kallas in till rektorn för att prata m.m
9, Rektorn tar ett beslut om att stänga av eleven från skolan.

PS. Jag vet inte mer detaljerat men jag antar pissprov, Soc etc blev inkopplade annars ser jag ingen anledning till att killen skulle bli avstängd?.

Jag har mer info men vill som sagt inte bryta mot regler så PM...

/ Rofl
Citera
2009-08-07, 15:10
Medlem
wilcores avatar
bumpar lite.

nån som kommer ihåg vad rubriken på orginaltråden hette? eller ännu bättre kanske länk.
Citera
2009-08-07, 17:35
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilcore
bumpar lite.

nån som kommer ihåg vad rubriken på orginaltråden hette? eller ännu bättre kanske länk.

Jag tror den är raderad då den innehöll outningar.
Citera
2010-02-05, 20:21
Medlem
xaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rofl kartoffel
men oj! att jag har missat denna tråden som jag har massvis med smaskig information om. Jag ska försöka hålla den på en nivå så det inte uppkommer regelbrott, om det nu blir fallet vänligen radera min post ist för att låsa tråden.

6, En/flera användare på FB mailar sammanställning till en/flera lärare på skolan.
7, Lärarna på skolan läser igenom trådarna och får reda på vem eleven är genom bekanta på skolan.

PS. Jag vet inte mer detaljerat men jag antar pissprov, Soc etc blev inkopplade annars ser jag ingen anledning till att killen skulle bli avstängd?.

/ Rofl

Vad är det här för jävla skit?
vet inte ett dugg om vad det var för snubbe eller någonting förutom det som rofl kartoffel skrev, men jag tycker väll att här på flashback ska man väll kunna skriva vad som helst utan att folk förstör för en sådär i privatlivet?

Citera
2010-07-24, 18:15
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rofl kartoffel

/ Rofl
Ah, roligt att höra att FB kan göra skillnad, men det är svårt att lite på denna typ av information om du förstår mig, många som försöker "trolla" och säga vad som har hänt, de säger att de känner läraren/rektorn(killen/katten. Men om det du säger stämmer är det skitkul. Detta betyder väl att killen var under 18 år? Om man är vuxen skall väl inte soc kopplas in?

Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jag tror den är raderad då den innehöll outningar.
Det stämmer, tror den hette ngt i stil med "Det pinsammaste i mitt liv".

Citat:
Ursprungligen postat av xak
Vad är det här för jävla skit?
vet inte ett dugg om vad det var för snubbe eller någonting förutom det som rofl kartoffel skrev, men jag tycker väll att här på flashback ska man väll kunna skriva vad som helst utan att folk förstör för en sådär i privatlivet?

Killen skrev dock vilken skola han gick i, vilken lektion det inträffade på samt vilken tid denna lektion pågick. En normalt funtad människa skulle givetvis förstå att någon kommer att utföra lite "grävande journalistik" för att leta reda på hans identitet. Det är FB, det har hänt innan och det kommer hända igen. Se t.ex. i tråden om "böglyftet", en bild och FB-detektiverna ringer sedan upp och intervjuar dessa herrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in