2008-01-09, 18:36
Medlem
hej, jag kör med Xp professional i burken.
När jag spelar upp musik i tex winamp, om man lyssnar noga så hör man att ljudnivån liksom "svänger" upp och ned.. Som att ljudet blir lägre och lägre sedan högre och högre. Det är inte mycket som det ändras, men det blir ett hemskt irriterande ljud när det svänger så här :S Och fort går det också.. Vet inte riktigt hur jag ska försöka förklara problemet, men jag hoppas att ni förstår hur jag menar. Är det någon som vet vad detta kan bero på? :S Jag kan tillläga att jag kör ljudet genom en surround förstärkare med respektive högtalare osv ifall det kan ha något med det hela att göra? Tacksam för svar!
Citera
2008-01-09, 23:22
Medlem
Carbonites avatar
Testat med annan musikspelare vlc? (borde ha något med det att göra dock)
Kolla att alla sladdar sitter i, uppdatera ljudkortet. Kan vara fel på förstärkaren.
Citera
2008-01-10, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carbonite
Testat med annan musikspelare vlc? (borde ha något med det att göra dock)
Kolla att alla sladdar sitter i, uppdatera ljudkortet. Kan vara fel på förstärkaren.

Okej, testar man med en annan musikspelare så blir det fortfarande likadant. Har testat en bunt nu.. Tänker pröva att leta fram nya drivrutiner till ljudkortet då. Nej jag tror inte det är förstärkaren, för kör jag tv/dvd/radio osv så fungerar det perfekt.
Citera
2008-01-10, 21:32
Moderator
MondoBizarros avatar
Skulle tro att ditt ljudkort är på upphällningen.
Kanske kan vara värt att köpa ett nytt, med tanke på att du kan få ett helt okej kort för ett par hundra?

Det KAN dock vara drivrutinerna, vilket man givetsvis kan testa först.
Har du Creative-kort så finns det ett antal alternativa drivrutiner på deras sida man kan prova med.
Citera
2008-01-11, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Skulle tro att ditt ljudkort är på upphällningen.
Kanske kan vara värt att köpa ett nytt, med tanke på att du kan få ett helt okej kort för ett par hundra?

Det KAN dock vara drivrutinerna, vilket man givetsvis kan testa först.
Har du Creative-kort så finns det ett antal alternativa drivrutiner på deras sida man kan prova med.

Okej, jag ska somsagt börja med drivrutinerana. För jag tror att jag har inbyggt ljudkort i moderkortet?! Antar att man måste byta hela moderkortet då? :S
Citera
2008-01-11, 15:23
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirigo
Okej, jag ska somsagt börja med drivrutinerana. För jag tror att jag har inbyggt ljudkort i moderkortet?! Antar att man måste byta hela moderkortet då? :S

Nej, det enklaste är helt enkelt att OM det är ljudkortet, eller snarare ljudkortskretsen på moderkortet som gett upp, att helt enkelt stänga av det och sätta in ett vanligt internt pci-ljudkort istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in