• 5
  • 6
2009-10-10, 10:38
Medlem
Methones avatar
Hade uTorrent på PCn och har nu utorrent på macen, funkar felfritt...
Citera
2009-10-10, 22:56
Medlem
Lever kvar i mina linuxvanor och kör på med rtorrent. Klockrent och ruskigt enkelt att använda när man fått till setupen.
Citera
2009-10-10, 22:57
Medlem
Skulle vilja säga Transmission, men programmet har ju klara badbolls problem, räcker att man tankar fler än 1-2 torrents i hög hastighet så sackar skiten ihop. Så kör just nu med uTorrent, inte så mycket funktioner ännu kanske men stabilt imo.
Citera
2009-10-10, 23:23
Medlem
soers avatar
Jag har kört på µTorrent länge men testade Transmission som så många lovordar. Transmission är väldigt snyggt och har de funktioner jag vill ha så jag tänkte byta över. Inte för att det är nåt fel med µTorrent, men Transmission var snyggt!

Några saker jag har att invända mot hittills:
* Transmission kraschade på den allra första nedtankningen och det tog säkert tio minuter för den att fortsätta tanka när jag startat om det. Förhoppningsvis var det en engångsföreteelse, jag ska testa det här ett tag och se hur det fungerar.
* När jag ska ta bort något så frågar den om jag verkligen vill ta bort det. Sånt stör mig och jag brukar alltid stänga av sådana frågor. Det verkar jag inte kunna göra.
Citera
2009-11-17, 17:21
Medlem
Neveus avatar
Bumpar denna, ingen här som kör mac och har en router? Mitt internet sackar ihop när jag kör igång Utorrent, ingenting fungerar. Förslag någon?

Har kollat in portforward m.m men blir inte klok, tack på förhand!
Citera
2009-11-17, 17:35
Medlem
herrpages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av word2yamova
Yo

Har nyligen införskaffat mig en macbook. Vilken bittorrent-klient tycker ni man ska satsa på? Har just nu Azureus Vuze men jag är inte alls nöjd med det (hatar skiten). Vill ha nått som är lätt att använda och som inte tar upp mycket minne!

Peace

rTorrent är nog bäst.
Citera
2009-11-17, 17:45
Medlem
Methones avatar
Använder uTorrent, alltid använt den, även när jag hade PC
Citera
2009-11-17, 17:48
Medlem
R.Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neveu
Bumpar denna, ingen här som kör mac och har en router? Mitt internet sackar ihop när jag kör igång Utorrent, ingenting fungerar. Förslag någon?

Har kollat in portforward m.m men blir inte klok, tack på förhand!

Vilket tal har du i "Global Connections"?
Citera
2009-11-17, 19:51
Medlem
.bird.s avatar
Använder Transmission, dock så blir det riktigt segt om man har över 100 torrents i klienten

uTorrent fungerar bra men har ingen kategorisering vilket är ett måste!
Citera
2009-11-17, 19:55
Medlem
Neveus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.W
Vilket tal har du i "Global Connections"?

Menar du Connections: Global limit? Då är denna inställd på default 200
Per torrent limit är inställd på 50.

Jag har följt portforwards guide till punkt å pricka ändå lyser den jäveln gult/rött å säger att porten ej kan forwardas, jag blir galen

Edit: Testade transmission och det var värre
Senast redigerad av Neveu 2009-11-17 kl. 19:58.
Citera
2009-11-18, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neveu
Menar du Connections: Global limit? Då är denna inställd på default 200
Per torrent limit är inställd på 50.

Jag har följt portforwards guide till punkt å pricka ändå lyser den jäveln gult/rött å säger att porten ej kan forwardas, jag blir galen

Edit: Testade transmission och det var värre

Sänk Global till kanske 50 och testa dig sakta men säkert uppåt, din router verkar vara lågbudget och klarar inte många samtida anslutningar. (Min klarar max 50 innan den säckar ihop, så det är dags för en ny)
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in