Har nyligen införskaffat mig en macbook. Vilken bittorrent-klient tycker ni man ska satsa på? Har just nu Azureus Vuze men jag är inte alls nöjd med det (hatar skiten). Vill ha nått som är lätt att använda och som inte tar upp mycket minne!
DU kan få Azureus gamla gränssnitt genom att trycka på Advanced uppe i höger hörn. ANnars kan du testa den trevliga klienten Transmission, vilken bör fungera på alla privata trackers: http://www.transmissionbt.com/
Jag är nöjd med transmission. Den enda nackdelen är att vissa trackers inte tillåter nya versioner av applikationen, vilket är lite trist då man går miste om möjligheten att välja bort filer i en större torrentfil, exempelvis moviepacks och dyl. Transmission 1.0 kom ju i dagarna och jag har aldrig haft bättre hastighet nedströms, så nåt rätt har dom ju gjort. Förhoppningsvis visar den sig vara stabil och bli accepterad av alla trackers snart.
Använder också Transmission men tycker den är för simpel eller vad man ska säga. Vill ha mer information, inställningar och överföringsrutor. Ett mellanting mellan Transmission och Azureus skulle vara perfekt, men vad jag läst och hört är de de enda klienterna som är något att ha till Mac.
Vågar man prova BitRocket kanske, verkade ha ett gui som tilltalar mig bättre.
Azureus är egetligen det bästa du kan ha - funktionsvis.
Har testat övriga program men blir bara ilsken när jag inte kan ställa in de saker jag vill ställa in...självklart kör man alltid "advanced" istället för det nya Vuze.
Det tar upp lite minne ibland men inget som stör mig. Jag kan maxa både ut/in och för närvarande ligger det på strax under 200mb ram (detta med ungefär 20 aktiva torrents och säkert över hundra i listan), men då jag fortfarande har nästan 1.5gb ledigt ram så stör det inte riktigt mig.
Azureus till PC kunde glitcha och sluka alla resurser - aldrig upplevt det med de senare versionerna. FF är dock en annan historia...