2009-10-09, 19:36
Medlem
Snöjs avatar
Den här tråden har ett antal månader på nacken, och jag är lite nyfiken på hur det ser ut bland folk nu, då bl.a uTorrent har varit ute ett tag.

Kör de flesta fortfarande Transmission? Eller bytte ni till uTorrent när det släpptes? Som gammal windowsanvändare skaffade jag uTorrent direkt, då det var vad jag använde i windows. Jag tycker det funkar mycket bättre än Azureus som jag använde innan.

Flagskeppen verkar ju vara just Transmission och uTorrent, vilket föredrar ni?
Citera
2009-10-09, 19:45
Medlem
smurfehs avatar
Jag kör på µTorrent i OS X, osäker på vilken v. just nu, är bootad till Winbl0wz. Men µTorrent har fungerat klockrent för mig hittils iaf. Fungerade lika bra i 10.5 som i 10.6.

Transmission har jag aldrig gillat riktigt..
Citera
2009-10-09, 19:51
Medlem
melus avatar
Själv kör jag också µtorrent. Fast det är en beta version har jag aldrig haft problem med den.

Citera
2009-10-09, 20:14
Medlem
Rhyss avatar
Kör faktiskt Azureus, eller Vuze som det heter numera då. Funkar bra för mig.
Citera
2009-10-09, 21:13
Medlem
Transmission jobbas det på hela tiden och det släpps nya versioner ofta, känns som den mest Maciga och stabila klienten.
Citera
2009-10-09, 21:33
Medlem
Companys avatar
Lite offtopic, men jag tycker det är lite synd att det inte finns någon vettig och clean torrentklient till OS X som stödjer RSS-flöden.

OnT: uTorrent eller Transmission
Citera
2009-10-09, 23:03
Medlem
melus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhys
Kör faktiskt Azureus, eller Vuze som det heter numera då. Funkar bra för mig.

Azureus eller just Vuze som du beskriver har så många onödiga funktioner...
Citera
2009-10-09, 23:07
Medlem
Nefcairions avatar
har haft mac i ca 2 år och alltid kört med transmission men bytte till Utorrent förra veckan.

Funkar perfekt, ingen krash, nedladdningarna går mycket snabbare och stabilare.

Minus är att man inte ser hastigheten i docken...
Citera
2009-10-09, 23:43
Medlem
Rhyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melu
Azureus eller just Vuze som du beskriver har så många onödiga funktioner...

Förmodligen. Men den gör jobbet och jag har inte sett någon direkt anledning att byta.
Citera
2009-10-10, 00:30
Medlem
Linkerts avatar
Transmission är helt klart min favorit. Skulle nog tro att om Apple bestämde sig för att utveckla en torrent klient så skulle den likna transmission.
Citera
2009-10-10, 01:18
Medlem
Sweetiepies avatar
Azuerus är funktionsspeckad men den är är ful och slö pga att den är Java.

uTorrent Mac är faktiskt ett skämt jämfört med Windows-versionen som har 100 gånger så många funktioner och ändå är lika light och snabb.

Transmission är faktiskt bäst. Mest Mac'ig och stöd för de flesta funktionerna man behöver. Tillåts på de flesta trackers också.
Det största problemet jag ser med Transmission är att programmet liknar Firefox nerladdnings-ruta... dvs dålig översikt/kategoriesering över alla sina torrents så den duger inte så bra till seriös fildelning. Har en PC med 500 torrents aktiva.
Citera
2009-10-10, 10:29
Medlem
Kör på uTorrent. Laddar ner sällan, behöver inte särskilt mycket funktioner. Bara något som kan få hem nya avsnitt av mina favoritserier, that's it. uTorrent klarar det utan problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in