2016-07-11, 15:17
Bannlyst
Får man ligga mycket (knulla) om man blir sjuksköterska? Jag menar lite snabbisar med kvinnliga syrror på jobbet?
Citera
2016-07-11, 20:42
Medlem
SJÄLVKLART är det inte för sent! Jag utbildar sjuksköterskor och det är inte ovanligt att studenterna är mellan 45-55 år. Killar/män har dessutom blivit mycket vanligare i klasserna. Känns som att vi går mot ett paradigmskifte. Sjuksköterskeyrket är till stor del tekniskt och inte bara "hålla handen och se öm ut".

Det är typ världens bästa utbildning. Du kan bli sjuksköterska på massor av olika ställen. På vissa ställen har man knappt patientkontakt och på vissa är man väldigt nära patienten, och allt däremellan.

Du kan bli chef.
Du kan göra en akademisk karriär.

Möjligheterna är enorma. KÖR!
Citera
2016-07-11, 20:44
Medlem
Men räkna med att bli avgudad på praktikplatser/ditt framtida arbete. :-) Männen brukar bli det.
Citera
2016-07-11, 20:45
Medlem
Jag tycker absolut att du ska satsa på det, annars kommer du bara att ångra dig. Du är inte för gammal, tvärtom har du alla möjligheter.
Citera
2016-07-11, 20:46
Medlem
Tycker det skulle vara synd om du inte utbildade dig till sjuksköterska, du kan också senare specailisera dig!
Citera
2016-07-11, 20:58
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultron
Men räkna med att bli avgudad på praktikplatser/ditt framtida arbete. :-) Männen brukar bli det.
Ta inte i så att du spricker, okej?
Rättelse, läkarna brukar bli det, ffa de manliga.
Citera
2016-07-26, 10:28
Medlem
För mig som inte kan svenska så bra, jag har en fråga om sjuksköterskaprogrammet!

hej allihopa.

Jag funderar på att utbilda mig till sjuksköterska. Det har jag funderat på ett bra tag nu men jag inte riktigt vet om jag kommer klara programmet, på grund av svenska. Jag förstår nästan allt, Kan prata/läsa rätt bra MEN jag har problem när det gäller skriva ett rapport med 5000 ord till exempel.

Vad kan jag göra? ska jag fortsätta till programmet?

P.S ska höja meritvärde, just nu har jag 11.1 men ska börja plugga
1. psykologi 1
2. psykologi 2
3. naturkunskap 2
4. biologi 1
5. biologi 2
6. matte D
Ska försöka fixa VG+ på alla! ska kämpa hårt som fan! Ska också göra högskolaprovet och försöka fixa 1.0+.

Tack,
mvh
Aymen
Citera
2016-07-26, 10:32
Medlem
whaks avatar
Klart att du ska söka.
Go for it, bara att kämpa.
Citera
2016-07-26, 11:19
Medlem
Flusons avatar
Självklart, låt inte din osäkerhet på det svenska språket stoppa dig från att utbilda dig. Det är ju hur värdefullt som helst.
Citera
2016-07-26, 11:25
Medlem
Det är bara att köra på! Du lär dig behärska språket snabbt genom dina studier och vidare när du börjar jobba. Lycka till!
Citera
2016-07-26, 11:28
Medlem
Baserat på språket i ditt inlägg så kommer inte språket vara något problem. Klart du ska läsa programmet, det kommer gå hur bra som helst!

Många gånger skriver invandrare bättre svenska än infödda, just eftersom invandrare är mer observanta på att skriva korrekt. Många svenskar skriver bara de ord som ploppar upp i deras hjärna utan att reflektera över stavning, meningsuppbyggnad, ordval o.s.v. medan invandrare som verkligen vill skriva korrekt lägger ner mer tid på att få allting att rätt.
Citera
2016-07-26, 11:38
Medlem
Glöm inte bort högskoleprovet bara, det är snabbare och kanske enklare att ta sig in den vägen. Där är svenskkunskaperna mindre väsentliga, består väl enbart av 25% svenska. Resten engelska och matte. Sedan kräver ofta sskprogrammet över medel i betyg, men medel eller under medel på HP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in