Har skert berttat det hr innan, men det var rtt skoj nu i efterhand!
Var ocks p nyrsafton o jag skulle cykla hem efter en fest, klockan var vl runt 02:00. Jag kom inte lngt utan halkade p en isflck ca 30 m frn festen. Det gick s illa att jag drog p mig en komplicerad spiralfraktur. Fick ka ambulans in till sjukhuset. Sen kom det "roliga". Jag var full som fan o dels pverkad av lugnande medel. S de ville inte ge mig morfin.
D hoppade jag ner frn britsen fr att jag skulle ut o rka, o med det frvrrade jag hela skadan, s jag lg o skrek av smrta p golvet. Till sist kom en skterska o frgade om jag ftt morfin ngon gng, jag svarade:
-Jad, mnga gnger, mest fr skoj skull!
-Jaha, ja...
Fick iaf. mitt morfin. Sedan kom en skterska som skulle hnga upp min jacka, och ur den trillar det ut en riktig handgranat...
Handgranaden var dock helt tom o oladdad. Hade den med mig fr jag skulle skoja med folket p festen, om att jag hade nyrssmllare. D frgade de om det var en riktig, o jag, pverkad av alkohol, lugnande & morfin sludrar fram:
-Nd, de ingen rikti...
Men vem trodde p det? Till slut kom Securitas, polis & bombtekniker till den utrymda avdelningen o jag tog granaten. Var nn som skllde ut mig ocks, men jag lg mest o sov nr allt hnde.
Ngra veckor senare kunde jag hoppa in p kryckor till polisstationen o f tillbaka min handgranat!