• 1
  • 2
2008-01-11, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Detta låter liiite som problemet jag hade.

När den sätts igång några sekunder, kan du då gå in i boot menyn och så?
För det kunde jag så jag formaterade.

Nej det kan jag inte... Men det skumma är ju detta med nätverkskortet, att den inte startar med nätverkssladden i osv...
Citera
2008-01-11, 16:17
Medlem
Tigrovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slynus
Men det skumma är ju detta med nätverkskortet, att den inte startar med nätverkssladden i osv...
Är det en nätverksladd med metallhölje på kontakten eller en plastkontakt?

Edit: Ah läste detta:
Citat:
Okej, har testat lite till och det verkar inte vara nätverkskortet...
Nu när jag försöker starta utan kortet så startar den bara om efter någon sekund...
Jävla skit detta asså...
EDIT: Provade att byta nätagg igen....hände inte ett skit med det andra, bytte tillbaka och datorn verkar starta normalt! Va fan kan vara fel?
O nu startar den bara om hejvilt igen....
Du verkar ha fått troll i burken, helt klart.
Glapp i på/av knappen? Dra loss sladdarna från på/av knappen från moderkortet och försök starta med hjälp av en jumper mellan på/av pinnen.

Ta ur alla korten från burken och se om den vill köra utan grafikkort/etc.
Senast redigerad av Tigrovi 2008-01-11 kl. 16:24.
Citera
2008-01-11, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrovi
Är det en nätverksladd med metallhölje på kontakten eller en plastkontakt?

Edit: Ah läste detta:

Du verkar ha fått troll i burken, helt klart.
Glapp i på/av knappen? Dra loss sladdarna från på/av knappen från moderkortet och försök starta med hjälp av en jumper mellan på/av pinnen.

Det är en plastkontakt.

Jo, nåt konstigt är det, men tycker inte att det borde ha med på/av knappen o göra då den vägrar starta med sladden i, men hoppar igång när man tar ut den... Nätverkskortet o på/av borde ju inte påverka varandra?

Nu har jag slitit ur kortet igen och nu verkar den starta normalt... Inga omstarter eller så. Får väl prova att byta ut kortet o testa, men drygt om det inte är det som är felet. Men man har väl öppet köp antar jag?
Citera
2008-01-11, 16:29
Medlem
Och bara för det så började den starta om sig nu...

Det kommer upp lite text på skärmen uppe till vänster där det står vad jag har för grafikkort osv. sen piper datorn till (som den alltid gör vi uppstart) och därefter startar den om igen...

Ska testa det du sa om på/av-kontakterna
Citera
2008-01-11, 16:30
Medlem
Tigrovis avatar
Citat:
Men man har väl öppet köp antar jag?
På öppnade och monterade datordelar? Njae - det skulle jag nog inte satsa några pengar på.
Men det här kortet verkade ju trasigt - du får säkert ett nytt istället.

Citat:
Det kommer upp lite text på skärmen uppe till vänster där det står vad jag har för grafikkort osv. sen piper datorn till (som den alltid gör vi uppstart) och därefter startar den om igen...
Ska testa det du sa om på/av-kontakterna
Mmmm...tror nog mer på ett hårdvarufel - minnen eller grafikkort faktiskt.
Prova med ett annat grafikkort om du har, prova att ta ur minneskretsarna, blåsa och sätta tillbaks dom. (Med din antistat-näshållare på, så klart)
Senast redigerad av Tigrovi 2008-01-11 kl. 16:34.
Citera
2008-01-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrovi
På öppnade och monterade datordelar? Njae - det skulle jag nog inte satsa några pengar på.
Men det här kortet verkade ju trasigt - du får säkert ett nytt istället.

Mmmm...tror nog mer på ett hårdvarufel - minnen eller grafikkort faktiskt.
Prova med ett annat grafikkort om du har, prova att ta ur minneskretsarna, blåsa och sätta tillbaks dom. (Med din antistat-näshållare på, så klart)

Blir helt galen på detta...
Det är en rätt gammal dator så det är ingen garanti eller nåt sånt kvar..tyvärr.

Ingen som vet vad datorn gör när den piper till? Om den kör nån koll på minnen/grafikkort eller nåt?

Det lustiga är ju att när man väl får igång den så funkar den ju OK med grafikkort och allt...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in