Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-09, 13:22
  #1
Medlem
Tjena

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna så någon får väl flytta den om den hamnade dumt...

Hursomhelst!

Jag har varit bortrest under julen och nu när jag kom hem så var min dator helt död... Det hände inte ett skit när jag tryckte på knappen. Öppnade den och pillade och lirkade lite, drog ur sladden, i med sladden tryckte på knappen hundra gånger och vips så startade den utan problem.
Stängde av den, likadant igen... Efter ett tags pillande så snurrar den igång igen.
Idag, dagen efter, likadant igen!! Fast nu lyckas jag inte få igång den helt, det bästa hittills har varit att den drar igång i ett par sekunder för att sedan dö igen.

Vad tror ni kan vara fel? De gånger jag fått igång den lite grann så har jag inte fått några felmeddelanden på varken skärm eller moderkort...
Citera
2008-01-09, 13:25
  #2
Medlem
gandihellfishs avatar
Dra ut sladden.
Tryck på startknappen.
I med sladden igen.
Starta.
Citera
2008-01-09, 13:30
  #3
Medlem
Redan testat, hjälper tyvärr inte
Citera
2008-01-09, 13:33
  #4
Avstängd
Consentidos avatar
Sådär gör min lite då å då, jag brukar testa med powerknappen på baksidan..Visserligen startar min om sig själv i tid och otid oxå..

Datorer är ett djävulens påfund..
Citera
2008-01-09, 13:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Consentido
Sådär gör min lite då å då, jag brukar testa med powerknappen på baksidan..Visserligen startar min om sig själv i tid och otid oxå..

Datorer är ett djävulens påfund..

Testat det oxå.... Och ja, det är djävulens påfund!
Citera
2008-01-09, 14:11
  #6
Medlem
...

Satt den i under tiden du var bortrest? Jag föreslår att du jordar dig ordentligt och plockar isär alla pinaler i burken och sen sätter du ihop dom igen.

Fungerar icke det så prova med ett annat nätagg.
Citera
2008-01-09, 14:14
  #7
Medlem
notNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chafe
Satt den i under tiden du var bortrest? Jag föreslår att du jordar dig ordentligt och plockar isär alla pinaler i burken och sen sätter du ihop dom igen.

Fungerar icke det så prova med ett annat nätagg.

mm har du otur så fick den sig en liten stöt
Citera
2008-01-09, 14:36
  #8
Medlem
Japp, den satt i under tiden ja va borta.

Ska låna ett nätaggregat av en kompis o prova med snart.
Citera
2008-01-09, 15:16
  #9
Medlem
okej, testat ett nytt nätagg, och det är likadant så inge fel på nätagget.

Dock så har jag kommit fram till en rolig sak!

Om jag har nätverkssladden i nätverkskortet och trycker på knappen så händer inget. Om jag därefter drar ur nätverkssladden (utan att trycka på knappen) så hoppar datorn igång

Man kan få lite samma effekt om man stänger av förgreningsdosan som datorn är kopplad till, håller in ON-knappen på datorn och sedan slår på förgreningsdosan :P Dock så startar datorn om sig själv efter någon sekund och fortsätter så i all evighet

Vad tror ni om detta? Är det mitt NIC som är pajj eller?


EDIT: Tog bort skiten och nu verkar den vara hyffsat normal... Får väl köpa nytt kort och testa med....
Citera
2008-01-09, 17:03
  #10
Medlem
Okej, har testat lite till och det verkar inte vara nätverkskortet...

Nu när jag försöker starta utan kortet så startar den bara om efter någon sekund...

Jävla skit detta asså...

EDIT: Provade att byta nätagg igen....hände inte ett skit med det andra, bytte tillbaka och datorn verkar starta normalt! Va fan kan vara fel?


O nu startar den bara om hejvilt igen....
Citera
2008-01-11, 15:38
  #11
Medlem
Ingen som har några fler tips?
Citera
2008-01-11, 15:42
  #12
Medlem
pyro860s avatar
Detta låter liiite som problemet jag hade.

När den sätts igång några sekunder, kan du då gå in i boot menyn och så?
För det kunde jag så jag formaterade.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback