2008-01-14, 05:49
Medlem
enjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dear Ol Blighty
Som ung var Kristofer inte så jättecool. Hade moppe i 15-årsåldern och det gav ju knappast cred på den tiden. Spottade upp sig i 20-årsåldern och resten är ju historia. Måste ha börjat röka i vuxen ålder och det är ju heller inte så coolt. Helylle på alla sätt!

Jag har hört (läs:googlat) att han var med i ett halvlyckat punkband vid namn Bedrägligers, tidigt 80-tal. Vet du mer om hans uppväxt?
Senast redigerad av enjoy 2008-01-14 kl. 05:52.
Citera
2008-01-14, 05:53
Medlem
enjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlanta
Hans pappa, Lennart Lundström, var präst. En mycket omtyckt sådan. Han såg nästan asiatisk ut, drag som Kristofers lillasyster Anna har ärvt.

Växte du upp där han var verksam?
Citera
2008-01-14, 17:55
Medlem
Dear Ol Blightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enjoy
Jag har hört (läs:googlat) att han var med i ett halvlyckat punkband vid namn Bedrägligers, tidigt 80-tal. Vet du mer om hans uppväxt?

Bedrövligers hette dom och var i sanning bedrövliga. Låtarna heter till exempel
Hällefors, Hotel du golf och Eine pullover. Halvlyckat är väl också att ta i.
Citera
2008-01-14, 18:45
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Filip och Fredrik "snackade ner" Kristoffer Lundström i ett avsnitt av Grattis Världen iallafall. Eller det var mer eller mindre Filip som gjorde men Fredrik garvade stort. Tycker för övrigt att killen (Kristoffer Lundström) verkar tragisk på något sätt.
Ja dom gjorde ju en liten satir över honom när dom var i japan, men vafan inte ens med den värsta mensvärken kan han väl ha startat ett bråk på grund av det...
Citera
2008-01-15, 16:57
Medlem
enjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dear Ol Blighty
Bedrövligers hette dom och var i sanning bedrövliga. Låtarna heter till exempel
Hällefors, Hotel du golf och Eine pullover. Halvlyckat är väl också att ta i.

Väldigt svårt att få information om dom alltså, vad spelade han? Var han punkare? Han måste ha varit i tidiga 20-årsåldern (då han snart fyller 45)
Citera
2008-01-15, 19:09
Medlem
Dear Ol Blightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enjoy
Väldigt svårt att få information om dom alltså, vad spelade han? Var han punkare? Han måste ha varit i tidiga 20-årsåldern (då han snart fyller 45)

Det finns en bok om musikscenen i Örebro som kom ut för några år sedan där i princip alla lokala band finns med. Kommer inte ihåg vad den heter. En av författarna heter Bo Eriiksson (inte helt säker på stavningen). På den första skivan Hösten 42 i Bordeaux står det att Lundström är "sång och mikrofon". Knappast punkare.
Citera
2008-01-15, 21:49
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieEierVonSatan
Tycker att skillnaden på honom och Ernst (om folk nu har problem att skilja på dem rent visuellt) märks rätt tydligt när han öppnar munnen.
Har inget skvaller att tillföra och har enbart positivt att säga om mannen. Kobra är ett av mina få "måsteprogram".
Har även för mig att han pratar riktigt bra engelska, inte den där dåliga som folk brukar ha i TV.
Citera
2008-01-15, 22:11
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
Har även för mig att han pratar riktigt bra engelska, inte den där dåliga som folk brukar ha i TV.

Han snackar riktigt bra engelska, med bra uttal och koll på orden. Inget "overtramp" a'la Ekwall där inte. För övrigt gillar jag Kobra och hans programledarskap. Ett av få program jag faktiskt ids hålla reda på när det går. En av SVT:s höjdare utan tvekan.

Hur människan är rent privat vet jag inte, jag har träffat honom en gång på krogen men då var han bra plakat så det sa inte så mycket...
Citera
2010-10-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Han snackar riktigt bra engelska, med bra uttal och koll på orden. Inget "overtramp" a'la Ekwall där inte. För övrigt gillar jag Kobra och hans programledarskap. Ett av få program jag faktiskt ids hålla reda på när det går. En av SVT:s höjdare utan tvekan.

Hur människan är rent privat vet jag inte, jag har träffat honom en gång på krogen men då var han bra plakat så det sa inte så mycket...

Bra engelska? Jag tycker hans fejk-cockney är pinsam.
Tycker f.ö. att Lundström är en typisk media-medelklass-pretto, inställsam och pinsamt fjäskig för diverse kulturpersonligheter. Allra värst var hans intervju med Anne Leibovitz i samband med hennes utställning på Fotografiska.
Citera
2010-10-09, 23:43
Medlem
OBERIUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Tycker f.ö. att Lundström är en typisk media-medelklass-pretto, inställsam och pinsamt fjäskig för diverse kulturpersonligheter. Allra värst var hans intervju med Anne Leibovitz i samband med hennes utställning på Fotografiska.

Cockney? Skämtar du? Lundström försöker ju prata Oxford-engelska.
Citera
2010-10-10, 08:09
Bannlyst
Om det är Oxford dialekt som han försöker sig på så är den affekterad för att nämna något. Den låter för mycket helt enkelt. Den är helt enkelt litet för markerad för att markera att han just har bra uttal och sådant är ganska fjantigt. Queen´s english utan åthävor duger alldeles utmärkt.
Citera
2010-10-10, 10:58
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten

Även om uttalet inte är perfekt vidhåller jag att han pratar bättre engelska än 90% av alla svenskar som får vara i TV i det här landet. Leibovitz-intervjun var lite pinsam, men alla blir ju så jäkla tagna av stundens allvar när det är en "stor" kändis de ska intervjua. De är nog mest bara glada att hon pratar med dem över huvud taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in