2008-01-11, 22:11
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Men visst en poäng har du kanske. Att man bara väljer att följa ett lag tusentals mil ifrån sig själv istället för att välja ett lokalt lag gör ju hobbystämplen självklar.

Okej. Din tes om att välja ett lokalt lag känns ju inte ringrostig alls. Man ska alltså hålla på det laget i den staden eller i närheten som man föds eller bor i? Inte det laget man känner en tillhörighet till eller man har en relation till på ett sätt eller ett annat? Min avsikt när jag följer det laget jag tycker om är inte att vara någon hardcore-supporter, långt ifrån. Så matchen i Globen kan man uppskatta bara man gillar bra hockey.

Citat:
Men visst jag kan väl glädjas åt er som tycker en jippomatch är en trevlig grej. Gå ni dit och käka mat, krama maskotar och vråla "lets go"-ramsor, är de det ni gillar så fine. Jag är bara glad om ni håller er till de matcherna och ger fan i ES.

Snedvriden bild du har av NHL. Tror det snarare är du som hakar upp dig på diverse runt-omkring aktiviteter när du kollar på NHL. Om du inte försökte hålla koll på alla maskotar och lyssna på alla "let's go ramsor" (vad är skillnaden på att ropa "let's go" och "heja frölunda"?) kanske du skulle uppskatta den till skillnad från ES temporika och fysiska hockeyn. Jag väljer att kolla på hockeyn, det som spelas på isen.

Om du tänker efter ser du kanske åt vilket håll ES strävar. Mer eller mindre alla arenor har resturang. Några lag kör med maskot. "Let's go ramsorna" som stör dig är inte värre än att höra "Fröööööluuuuuundaaa" i 60 minuter.

Citat:
Men kom inte in och kalla folk som går på ishockey för att kolla på just ishockeyn för byfånar då.

Så länge du inte fattar att jag föredrar NHL för hockeyns skull, inte för alla runt-omkring-jippon kan man väl dra slutsaten att det bor en liten byfåne i dig eller dylikt.
Citera
2008-01-11, 22:23
Medlem
Anden81s avatar
nån som vet när biljetterna släpps?
Om det nu är helt spikat att dom ska spela i Globen.

Ska definitvt gå, iaf på en match eventuellt på båda.
Citera
2008-01-11, 22:33
Medlem
Apekatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anden81
nån som vet när biljetterna släpps?
Om det nu är helt spikat att dom ska spela i Globen.

Ska definitvt gå, iaf på en match eventuellt på båda.

Det är inte ens klart att de ska spelas än.
Citera
2008-01-12, 01:03
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Okej. Din tes om att välja ett lokalt lag känns ju inte ringrostig alls. Man ska alltså hålla på det laget i den staden eller i närheten som man föds eller bor i? Inte det laget man känner en tillhörighet till eller man har en relation till på ett sätt eller ett annat? Min avsikt när jag följer det laget jag tycker om är inte att vara någon hardcore-supporter, långt ifrån. Så matchen i Globen kan man uppskatta bara man gillar bra hockey..

Det är givetvis hög klass på hockeyn men enligt mig så förstörs det hellt av allt jippo runt omkring, jag själv klarar inte av att kolla på det iaf. Sen så det med lokala lag, jag förstår bara inte hur folk kan identifiera sig med ett lag från en stad tusentals mil bort.

Citat:
Snedvriden bild du har av NHL. Tror det snarare är du som hakar upp dig på diverse runt-omkring aktiviteter när du kollar på NHL. Om du inte försökte hålla koll på alla maskotar och lyssna på alla "let's go ramsor" (vad är skillnaden på att ropa "let's go" och "heja frölunda"?) kanske du skulle uppskatta den till skillnad från ES temporika och fysiska hockeyn. Jag väljer att kolla på hockeyn, det som spelas på isen.

Lets go ramsorna är töntiga eftersom alla lag använder dem, de bara byter ut lagnamnet. Kör man bara den också så blir det ännu töntigare. Om du läser ES-tråden så ser du att jag har kritiserat en klack för allt för enfaldig i sitt sjungande.
Sen jag går på hockeyn för att leva mig in i matchen, inte bara för att titta på. Sen så är det svårt att titta på tycker jag när det är så mycket skit runt omkring som stör, plus en massa pauser.

Citat:
Om du tänker efter ser du kanske åt vilket håll ES strävar. Mer eller mindre alla arenor har resturang. Några lag kör med maskot. "Let's go ramsorna" som stör dig är inte värre än att höra "Fröööööluuuuuundaaa" i 60 minuter..

Ja vet vilket håll utvecklingen går åt och det är helt åt helvete. Men det är ju bara hobbyfansen som tycker att det är en bra utveckling. Fråga någon utav de riktiga fansen vad de tycker. Dvs de som kan åka typ +50 mil för en vanlig bortamatch mitt i en serielunk. De gillar inte alls den utvecklingen.

Citat:
Så länge du inte fattar att jag föredrar NHL för hockeyns skull, inte för alla runt-omkring-jippon kan man väl dra slutsaten att det bor en liten byfåne i dig eller dylikt.

I NHL så är ju hockeyn bara en del av matchen, så visst får man räkna in alla jippon i matchen. Och sånt klarar jag inte av.
Citera
2008-01-12, 03:07
Medlem
leznacs avatar
Citat:
Det är givetvis hög klass på hockeyn men enligt mig så förstörs det hellt av allt jippo runt omkring, jag själv klarar inte av att kolla på det iaf. Sen så det med lokala lag, jag förstår bara inte hur folk kan identifiera sig med ett lag från en stad tusentals mil bort.

ok så du menar med andra ord att bara för att man kanske har flyttat från t.ex Karlstad till Södertälje så ska man överge Färjestad och börja hålla på SSK eller som i ett fall jag känner till, bor i Karlstad och håller på SSK och har noll anknytning till Södertälje.

Citat:
Lets go ramsorna är töntiga eftersom alla lag använder dem, de bara byter ut lagnamnet. Kör man bara den också så blir det ännu töntigare. Om du läser ES-tråden så ser du att jag har kritiserat en klack för allt för enfaldig i sitt sjungande.
Sen jag går på hockeyn för att leva mig in i matchen, inte bara för att titta på. Sen så är det svårt att titta på tycker jag när det är så mycket skit runt omkring som stör, plus en massa pauser.

och det är ju dom flesta klackarna kända för att aldrig kopiera andra lags ramsor

Citat:
Ja vet vilket håll utvecklingen går åt och det är helt åt helvete. Men det är ju bara hobbyfansen som tycker att det är en bra utveckling. Fråga någon utav de riktiga fansen vad de tycker. Dvs de som kan åka typ +50 mil för en vanlig bortamatch mitt i en serielunk. De gillar inte alls den utvecklingen.

där håller jag med till 100%, men rätta mig om jag har fel visst har ni en maskot också eller är den bortrationaliserade
Citera
2008-01-12, 10:16
Medlem
Alexander857s avatar
[quote=leznac]ok så du menar med andra ord att bara för att man kanske har flyttat från t.ex Karlstad till Södertälje så ska man överge Färjestad och börja hålla på SSK eller som i ett fall jag känner till, bor i Karlstad och håller på SSK och har noll anknytning till Södertälje.

Nej det jag sa var att jag inte förstå hur man kan identifiera sig med ett lag som ligger i en stad tusentals mil ifrån. Men är det så att man är född där så är ju saken givetvis annat. Spela inte dum.

Citat:
Ursprungligen postat av leznac
och det är ju dom flesta klackarna kända för att aldrig kopiera andra lags ramsor

Och om nu så är fallet så är ju skillnaden mellan det och NHL enormt. Det är ju pinsamt att bara jämföra.

Citat:
där håller jag med till 100%, men rätta mig om jag har fel visst har ni en maskot också eller är den bortrationaliserade

Det infördes en för ett par säsonger sen men den försvann efter ett par matcher då protesterna blev för stora.
Citera
2008-01-12, 18:19
Medlem
[quote=Alexander857]
Citat:
ok så du menar med andra ord att bara för att man kanske har flyttat från t.ex Karlstad till Södertälje så ska man överge Färjestad och börja hålla på SSK eller som i ett fall jag känner till, bor i Karlstad och håller på SSK och har noll anknytning till Södertälje.

Nej det jag sa var att jag inte förstå hur man kan identifiera sig med ett lag som ligger i en stad tusentals mil ifrån. Men är det så att man är född där så är ju saken givetvis annat. Spela inte dum.

Och om nu så är fallet så är ju skillnaden mellan det och NHL enormt. Det är ju pinsamt att bara jämföra.

Det infördes en för ett par säsonger sen men den försvann efter ett par matcher då protesterna blev för stora.

Kan verikligen inte fatta hur man kan störa sig på jippon osv. Titta på nordamerikanska sporter, det är jippon i alla nfl,nba osv. Och du klarar inte av det? Vad är felet på dig, är du en emerit som lever i urskogen och hejar på Mora Ik ? Förstår mig verkligen inte på såna som du.
Citera
2008-01-12, 18:38
Medlem
leznacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louifer

Kan verikligen inte fatta hur man kan störa sig på jippon osv. Titta på nordamerikanska sporter, det är jippon i alla nfl,nba osv. Och du klarar inte av det? Vad är felet på dig, är du en emerit som lever i urskogen och hejar på Mora Ik ? Förstår mig verkligen inte på såna som du.
hoppas att det var till alexander det där var menat för annars har du hoppat i galen tunna
Citera
2008-01-13, 02:53
Medlem
Alexander857s avatar
[quote=Louifer]
Citat:

Ja det är jippon i alla sporter i USA. Det är för att klubbarna endast skapades för att dra in pengar, det är den enda anledningen. Och kan du inte förstå att det finns folk som ser hockey som något mer än en trevlig kvällsunderhållning så är det nog du som är den mest inavlade av oss två.
Citera
2008-01-13, 16:52
Medlem
Citat:
hoppas att det var till alexander det där var menat för annars har du hoppat i galen tunna

haha japp fel av mig
Citera
2008-01-26, 21:52
Medlem
Matcherna klara!

Jaha, då var det spikat med NHL matcherna!

Som sagt, var skaffar man biljetter??
Citera
2008-01-30, 23:39
Medlem
Jag undrar också?

Vore ju kul att veta när biljetterna släpps?
Ska försöka ta reda på det.
Senast redigerad av flumgren@tiscal 2008-01-30 kl. 23:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in