Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Men visst en poäng har du kanske. Att man bara väljer att följa ett lag tusentals mil ifrån sig själv istället för att välja ett lokalt lag gör ju hobbystämplen självklar.
Okej. Din tes om att välja ett lokalt lag känns ju inte ringrostig alls. Man ska alltså hålla på det laget i den staden eller i närheten som man föds eller bor i? Inte det laget man känner en tillhörighet till eller man har en relation till på ett sätt eller ett annat? Min avsikt när jag följer det laget jag tycker om är inte att vara någon hardcore-supporter, långt ifrån. Så matchen i Globen kan man uppskatta bara man gillar bra hockey.
Citat:
Men visst jag kan väl glädjas åt er som tycker en jippomatch är en trevlig grej. Gå ni dit och käka mat, krama maskotar och vråla "lets go"-ramsor, är de det ni gillar så fine. Jag är bara glad om ni håller er till de matcherna och ger fan i ES.
Snedvriden bild du har av NHL. Tror det snarare är du som hakar upp dig på diverse runt-omkring aktiviteter när du kollar på NHL. Om du inte försökte hålla koll på alla maskotar och lyssna på alla "let's go ramsor" (vad är skillnaden på att ropa "let's go" och "heja frölunda"?) kanske du skulle uppskatta den till skillnad från ES temporika och fysiska hockeyn. Jag väljer att kolla på hockeyn, det som spelas på isen.
Om du tänker efter ser du kanske åt vilket håll ES strävar. Mer eller mindre alla arenor har resturang. Några lag kör med maskot. "Let's go ramsorna" som stör dig är inte värre än att höra "Fröööööluuuuuundaaa" i 60 minuter.
Citat:
Men kom inte in och kalla folk som går på ishockey för att kolla på just ishockeyn för byfånar då.
Så länge du inte fattar att jag föredrar NHL för hockeyns skull, inte för alla runt-omkring-jippon kan man väl dra slutsaten att det bor en liten byfåne i dig eller dylikt.