2008-01-09, 09:29
Medlem
baseballs avatar
Skulle vilja gå. Har aldrig varit på hockey förut dock.

hur mycket kan biljetterna gå på, och viktigast, kommer det ens att kunna gå och få biljetter?
Citera
2008-01-09, 09:53
Medlem
Ferross avatar
Nu är det väl inte bestämt att det blir NHL-matcher i Globen ännu?

Om det nu är bestämt så skulle jag tippa på att det kan kosta lika mycket som en NHL-match gör, dvs runt 70-80dollar, dvs runt 450-500kr. Fast det kanske är lägre/högre priser när de spelar i Europa, vad vet jag.

Det går säkerligen att få tag på biljetter om man är ute i god tid.
Citera
2008-01-09, 12:24
Medlem
Apekatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Nu är det väl inte bestämt att det blir NHL-matcher i Globen ännu?

Om det nu är bestämt så skulle jag tippa på att det kan kosta lika mycket som en NHL-match gör, dvs runt 70-80dollar, dvs runt 450-500kr. Fast det kanske är lägre/högre priser när de spelar i Europa, vad vet jag.

Det går säkerligen att få tag på biljetter om man är ute i god tid.

Tippar på att det inte ens blir utsålt, bland annat för att ES redan har börjat då. Det var inte utsåld i London heller som vissa vill påstå, bara så ni vet. Så vill du se en NHL-match i Sverige så skall du nog passa på, det här är nog första och sista gången det spelas matcher i Sverige. Personligen så vill jag att så många som möjligt skall se matcherna, så fler ser hur dåligt underhållningsvärde NHL har.
Citera
2008-01-09, 12:27
Medlem
Jag ska lätt se Rangers !
Citera
2008-01-09, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apekatt
Tippar på att det inte ens blir utsålt, bland annat för att ES redan har börjat då. Det var inte utsåld i London heller som vissa vill påstå, bara så ni vet. Så vill du se en NHL-match i Sverige så skall du nog passa på, det här är nog första och sista gången det spelas matcher i Sverige. Personligen så vill jag att så många som möjligt skall se matcherna, så fler ser hur dåligt underhållningsvärde NHL har.

Är du dum i huvet? Tycker du elitserien har bättre kvalite? Pajas
Citera
2008-01-09, 17:21
Medlem
Apekatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louifer
Är möjligt att jag är( ), och det var knappast det jag sa. Eller hur?

Och ja jag tycker att underhållningsvärdet är ljusår bättre i ES än i pajasligan där borta.
Citera
2008-01-09, 17:28
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Jag har länge misstänkt att Apekatt är JJ, nu har man nästan fått det bekräftat*.

* inte en allvarligt menad sammankoppling mellan användare och riktigt indentitet.

Jag kan förvisso förstå att man tycker att NHL är en pajasliga men rent hockeymässigt har jags vårt att förstå hur man kan tycka att elitserien har ett högre underhållningsvärde? Klart det ligger närmare till hos hjärtat på oss flesta men det gör ju inte hockeyn bättre rent objektivt även om det sammantagna underhållningsvärdet såklart påverkas.
Citera
2008-01-09, 18:49
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louifer

Hårda ord

Citat:
Är möjligt att jag är( ), och det var knappast det jag sa. Eller hur?

Och ja jag tycker att underhållningsvärdet är ljusår bättre i ES än i pajasligan där borta.

Jag håller med.
Citera
2008-01-09, 19:13
Medlem
Apekatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C Bildts Kostym
Jag har länge misstänkt att Apekatt är JJ, nu har man nästan fått det bekräftat*.

* inte en allvarligt menad sammankoppling mellan användare och riktigt indentitet.

Jag kan förvisso förstå att man tycker att NHL är en pajasliga men rent hockeymässigt har jags vårt att förstå hur man kan tycka att elitserien har ett högre underhållningsvärde? Klart det ligger närmare till hos hjärtat på oss flesta men det gör ju inte hockeyn bättre rent objektivt även om det sammantagna underhållningsvärdet såklart påverkas.

Behöver egentligen inte vara här för att förklara mig iom att det knappast är topic men gör det ändå. Avskyr egentligen allt som har med NHL att göra på grund av deras våldtäkt på resten av hockeyvärlden(vilket givetvis påverkar underhållningsvärdet för mig). Nu är det knappast bara så att man skall hysa agg i mot NHL för det, utan man skall nog egentligen skylla en hel del på IIHF också så har låtit sig bli totalt r-v-nu-la-e. Hur i helvete kan man tillåta att NHL skall få göra sina kommunistdraft på europeiska spelare? Hur korkad är man om man skriver på NHL-avtalet?

Rent hockeymässigt är NHL bara ren ”dump and chase” hockey för mig, som man dessutom avbryter med lite reklam varannan minut. Så NHL-hockey är ungefär lika underhållande som en rafflande castingmatch för mig. Men men det är ju vad jag tycker……….
Citera
2008-01-09, 19:46
Medlem
tältpinnes avatar
Jag anser att NHL har ett otroligt högt underhållningsvärde. Jag har varit på många matcher i staterna och det är helt bisarrt vilken show dom lyckats förvrida sporten till. Det hela inleds med inköp av stora mängder öl och kanske en bakad potatis eller en burrito, sedan följer USA och ev CAN nationalsång. Efter detta en blixtrande entré av alla spelare ackompanjerat av powermetalmusik, ljusshower och allehanda flygande prylar uppe i taket på arenan. Sedan är det dags för lite spel, men inte för mycket! Var 5e minut måste ju ett par gubbar in och rensa bort snö åt keepern och laga isen, då passar man på att köra t ex en Kisscam eller Dancecam, eller varför inte en dansande jultomte eller Babycam?! Lite Ford-reklam senare så är det spel igen, detta upprepas fram till periodpaus där miniatyrluftskepp åker runt och släpper matchtröjor, presentkort, godis och allt möjligt. Ett gäng stolsnummer dras också och någon blir 100 usapengar rikare. Tid finns också för att klämma in spelet The price is right där man skall gissa värdet på en vanlig vara, hela publiken skriker vilda gissningar, totalt kaos med andra ord. Sedan flyter perioderna på med cykeltävlingar på isen, maskotar som härjar, mer öl, mer bakad potatis, toalettköer osv. Läktarvåld existerar inte, det är en familjefest där alla pappor kör hem fulla. Frågan om det fortfarande är hockey är oklart, men nog fan slår det att sitta i Rögleklacken och få en spottloska i bakhuvet en frostig januarikväll med 2700 pers på läktaren.

4 bilder från senaste matchen jag såg för 2 veckor sedan, beklagar kvaliten.
http://img411.imageshack.us/my.php?image=nhl3mk5.jpg
http://img91.imageshack.us/my.php?image=nhl1cs1.jpg
http://img91.imageshack.us/my.php?image=nhl2wz2.jpg
http://img293.imageshack.us/my.php?image=nhl4ek6.jpg
Citera
2008-01-09, 19:57
Medlem
SamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Jag anser att NHL har ett otroligt högt underhållningsvärde. Jag har varit på många matcher i staterna och det är helt bisarrt vilken show dom lyckats förvrida sporten till. Det hela inleds med inköp av stora mängder öl och kanske en bakad potatis eller en burrito, sedan följer USA och ev CAN nationalsång. Efter detta en blixtrande entré av alla spelare ackompanjerat av powermetalmusik, ljusshower och allehanda flygande prylar uppe i taket på arenan. Sedan är det dags för lite spel, men inte för mycket! Var 5e minut måste ju ett par gubbar in och rensa bort snö åt keepern och laga isen, då passar man på att köra t ex en Kisscam eller Dancecam, eller varför inte en dansande jultomte eller Babycam?! Lite Ford-reklam senare så är det spel igen, detta upprepas fram till periodpaus där miniatyrluftskepp åker runt och släpper matchtröjor, presentkort, godis och allt möjligt. Ett gäng stolsnummer dras också och någon blir 100 usapengar rikare. Tid finns också för att klämma in spelet The price is right där man skall gissa värdet på en vanlig vara, hela publiken skriker vilda gissningar, totalt kaos med andra ord. Sedan flyter perioderna på med cykeltävlingar på isen, maskotar som härjar, mer öl, mer bakad potatis, toalettköer osv. Läktarvåld existerar inte, det är en familjefest där alla pappor kör hem fulla. Frågan om det fortfarande är hockey är oklart, men nog fan slår det att sitta i Rögleklacken och få en spottloska i bakhuvet en frostig januarikväll med 2700 pers på läktaren.

4 bilder från senaste matchen jag såg för 2 veckor sedan, beklagar kvaliten.
http://img411.imageshack.us/my.php?image=nhl3mk5.jpg
http://img91.imageshack.us/my.php?image=nhl1cs1.jpg
http://img91.imageshack.us/my.php?image=nhl2wz2.jpg
http://img293.imageshack.us/my.php?image=nhl4ek6.jpg

Fan vad avundsjuk jag blev!
Citera
2008-01-09, 21:21
Medlem
Citat:

ööööhhhh goon of the year !!!!!!! du måste skämta va
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in