2008-01-09, 21:46
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Jag anser att NHL har ett otroligt högt underhållningsvärde.

Kan det vara för att du inte går dit för att kolla på hockeyn?

Tack iaf för att du detaljerat beskriver alla detaljer som gör att jag hatar NHL, hoppas att det är okej att jag möjligtvis snor delar av det nån gång i framtiden när det ska diskuteras med NHLwannabes.
Citera
2008-01-09, 21:56
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Kan det vara för att du inte går dit för att kolla på hockeyn?

Tack iaf för att du detaljerat beskriver alla detaljer som gör att jag hatar NHL, hoppas att det är okej att jag möjligtvis snor delar av det nån gång i framtiden när det ska diskuteras med NHLwannabes.

Jag går dit för hela paketet, men att allt vansinne runtikring omöjliggör flyt i spelet och att man lever sig in i matchen är svårt att förneka. En höjdpunkt från matchen där bilderna ovan tagits var dock att få se Sedinarna upptryckta mot plexit 2 meter ifrån min plats, sådana små ljusglimtar kan räcka. Sno bäst du vill!
Citera
2008-01-09, 22:05
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Jag går dit för hela paketet, men att allt vansinne runtikring omöjliggör flyt i spelet och att man lever sig in i matchen är svårt att förneka. En höjdpunkt från matchen där bilderna ovan tagits var dock att få se Sedinarna upptryckta mot plexit 2 meter ifrån min plats, sådana små ljusglimtar kan räcka. Sno bäst du vill!

Ja vissa föredrar att gå och se på riktigt idrott i sin sanna bemärkelse där det förekommer lite känslor och passion bland de som tittar på. Andra gillar att gå på "underhållningsevangemang" som wrestling och NHLhockey där de som kollar på gillar att ta med sig A4-papper med klatschiga texter.
Citera
2008-01-09, 23:20
Medlem
steffeGs avatar
Att läktarkulturen är annorlunda i USA än i Europa är väl inget vi ska klanka ned på, även om den europeiska klart är att föredra.

Att hockeyn förstörs av reklamavbrotten kan jag bara hålla med om delvis. Det blir många fler avblåsningar i Elitserien p.g.a. de annorlunda icing- och offsidereglerna, så det kan ibland vara fler avbrott i en svensk hockeymatch än en nordamerikansk.

Spelarna är bättre därborta och det märks. Det finns stjärnor i elitserien som inte tar plats i NHL, det säger ganska mycket om kvalitetsskillnaderna, även om vi i Sverige har hög kvalitet på våran högstaliga också.
Citera
2008-01-10, 00:06
Medlem
Ni som verkar hata NHL, har ni verkligen vart över och kollat i ett fullsatt garden t.e.x ? Jag menar farten är ju äckligt mkt högre än elits , det smäller i varje närkamp och publiken blir helt i extas när handskarna kastas osv. Listan kan göras lång. Sen kan väl jag tycka att det kanske inte är bästa "underhållingsvärde" om man tittar på en match mellan Boston-NYI exemeplvis. Men åk och titta på och titta när Habs möter Toronto då ska ni få se på underhållningsvärde. Ratar ni det då också får ni börja fundera på er läggning
Citera
2008-01-10, 07:18
Medlem
Citat:
lång text

Stämmer precis med min bild men du glömde att hälften av publiken går hem när det är 5 min kvar oavsett ställningen i matchen.

Jag kommer helt klart att gå i Globen bara jag lyckas få en biljett
Citera
2008-01-10, 08:40
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Stämmer precis med min bild men du glömde att hälften av publiken går hem när det är 5 min kvar oavsett ställningen i matchen.

Jag kommer helt klart att gå i Globen bara jag lyckas få en biljett

Märkte det där jag med, hälften av publiken kom 10minuter in i matchen och sedan gick samma hälft när det var 10minuter kvar av matchen.. lite konstigt tycker jag egentligen.
Citera
2008-01-10, 14:37
Medlem
Snoppzors avatar
Skönt att det finns byfånar som föredrar Modo-Mora. Vore ju tråkigt om alla var likadana.

Självklart ska jag gå på matchen/matcherna, oavsett priset.
Citera
2008-01-10, 15:01
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Skönt att det finns byfånar som föredrar Modo-Mora. Vore ju tråkigt om alla var likadana.

Självklart ska jag gå på matchen/matcherna, oavsett priset.

Som sagt vissa går på hockey för att leva sig in i matchen, andra gör det för att få lite kvällsunderhållning de dagarna då det inte visas nån bra film på bio.

Själv tillhör jag den kategorin som hellre skulle kollat på damfotboll(tro det eller ej) än att gå på en jippomatch med massa hobbysuppotrar ommkring sig.
Citera
2008-01-10, 20:01
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Själv tillhör jag den kategorin som hellre skulle kollat på damfotboll(tro det eller ej) än att gå på en jippomatch med massa hobbysuppotrar ommkring sig.

Det är som svensk lite svårt att följa ett NHL-lag annat är på "hobbynivå", det ligger trots allt ett hav mellan våra kontinenter. Även om man hatar NHL kan man ju glädjas med dom/oss som faktiskt tycker det ska bli nice. Sitter ju ex. inte i ES-tråden och berättar hur mycket jag tycker att de suger.
Citera
2008-01-10, 20:21
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Det är som svensk lite svårt att följa ett NHL-lag annat är på "hobbynivå", det ligger trots allt ett hav mellan våra kontinenter. Även om man hatar NHL kan man ju glädjas med dom/oss som faktiskt tycker det ska bli nice. Sitter ju ex. inte i ES-tråden och berättar hur mycket jag tycker att de suger.

Största anledningen till att man kategoriseras som en hobbysupporter i ditt fall är ju för att det är just NHL som du gillar, och inte avståndet.

Men visst en poäng har du kanske. Att man bara väljer att följa ett lag tusentals mil ifrån sig själv istället för att välja ett lokalt lag gör ju hobbystämplen självklar.

Men visst jag kan väl glädjas åt er som tycker en jippomatch är en trevlig grej. Gå ni dit och käka mat, krama maskotar och vråla "lets go"-ramsor, är de det ni gillar så fine. Jag är bara glad om ni håller er till de matcherna och ger fan i ES. Men kom inte in och kalla folk som går på ishockey för att kolla på just ishockeyn för byfånar då.
Citera
2008-01-10, 22:42
Medlem
Citat:
Största anledningen till att man kategoriseras som en hobbysupporter i ditt fall är ju för att det är just NHL som du gillar, och inte avståndet.

Men visst en poäng har du kanske. Att man bara väljer att följa ett lag tusentals mil ifrån sig själv istället för att välja ett lokalt lag gör ju hobbystämplen självklar.

Men visst jag kan väl glädjas åt er som tycker en jippomatch är en trevlig grej. Gå ni dit och käka mat, krama maskotar och vråla "lets go"-ramsor, är de det ni gillar så fine. Jag är bara glad om ni håller er till de matcherna och ger fan i ES. Men kom inte in och kalla folk som går på ishockey för att kolla på just ishockeyn för byfånar då.

Hahaha men alltså nu får du väll ta och ge dig !!!! Ok om allt kring matcherna är super mycket jippo i NHL , men att påstå att sjävla spelet är nått slags jippo skit, då är man ju dum i huvet på riktigt . Så du men tex att en match mellan Toronto och Ottawa är bara ett jätte stort jippo .....Ska för övrigt till Boston nu i februari och se lite låtashockey
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in