• 1
  • 2
2008-01-09, 01:32
Medlem
Finns det något typ "officepaket" till Windows att ladda ner gratis någonstans? Jag menar då självklart inte Microsofts egna version, utan nåt annat fabrikat.
Citera
2008-01-09, 01:33
Medlem
gadzooxs avatar
http://www.openoffice.org/
Citera
2008-01-09, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
http://www.openoffice.org/

Tackar! Är det någon här som använder detta och kan ge ett betyg?
Citera
2008-01-09, 01:53
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukowski

Har använt det hur länge som helst, inga som helst fel på Open Office
Citera
2008-01-09, 02:18
Medlem
Datasjons avatar
Citat:
Har använt det som enda officepaket i flera år. Det hanterar fler format än msoffice och det har klarat alla msoffice-dokument som jag fått skickade till mig genom åren. Ibland blir det visuellt lite mindre snygga resultat, men informationen har alltid varit intakt. Dessutom kan det skapa pdf-filer av dina dokument. Det tror jag inte msoffice klarar av, eller klarade i vart fall inte av när jag använde det senast.
Klart prisvärt!
Citera
2008-01-09, 03:48
Medlem
Annars om du har t.ex BitComet eller liknande torrent program, så kan du tanka hem nyaste fullversionen helt gratis
Citera
2008-01-11, 20:08
Medlem
Vad tycker ni om Microsoft Works som hänger med nya operativsystemen?
Citera
2008-01-11, 22:23
Bannlyst
har inte windows slutat med works för länge sen? rätta mig om jag har fel

ang open office:
open office är ok att arbeta i,

men om man måste skicka dokument ofta till arbetsplatser eller lärare eller andra där De Andra använder Word så är det inte helt kompatibelt, eftersom saker som rubrikformattering och innehållsförteckning osv blir konstigt - då är det lika bra att ladda ner en crackad version av microsoft office (eller göra om textdokumentet till pdf)
Citera
2008-01-11, 22:27
Medlem
sommarlovs avatar
Microsoft Works finns fortfarande.

Ska ni skicka textfiler mellan folk, spara då filen i .RTF
Det formatet kan alla ordbehandlingsprogram under alla operativ hantera korrekt.
(Till och med i Windows, utan att installera något extra program...)
Citera
2008-01-11, 22:30
Medlem
un_Hanness avatar
Citat:

Har alltid använt aldrig haft nått problem utom den gången då min far dampade loss för att vi inte hade MS Office installerat...
Citera
2008-01-11, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Microsoft Works finns fortfarande.

Ska ni skicka textfiler mellan folk, spara då filen i .RTF
Det formatet kan alla ordbehandlingsprogram under alla operativ hantera korrekt.
(Till och med i Windows, utan att installera något extra program...)

ok! jag gjorde då själv misstaget att spara textdokumenten jag försökte spara från OO och öppna med word - i word2003-format (det formatet kan man ju spara i om man kör open office, och nyare MSword kan öppna det också)

men ändå ..så fuckas innehållsformateringen upp om Openofficegenererade dokumentet som man sparat i word2003-format om det öppnas i MS Word konstigt!
Citera
2008-01-11, 22:38
Medlem
Jag testade OO för något år sedan. Om det klarat fundamentala saker som att spara filer korrekt så hade det kanske varit något.
Det blev allt möjligt fel när jag sparade i doc eller rtf. När jag öppnade filer igen fanns T.ex. mellanslag som inte funnits där innan och hela stycken fetmarkerades.
Jag var minst sagt förvånad att det inte ens klarade spara korrekt när det redan var version 2+.
Detta var förresten i Ubuntu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in