Jag fick följande problem som jag aldrig har stött på tidigare: Mittiallt försvann en stor del av undermapparna till min musikmapp på hårddisken. Jag har haft dem sorterade enligt artist och kvar finns endast artisterna som börjar på A och B.
Jag testade ta upp Windows Media Player och den kunde spela filer som jag inte kunde "se" i Windows Explorer, men vissa av dem hackade..
Då jag klickar properities för min musikmapp räknar det storleken på filerna långsamt och hackigt.
Kan tilläggas att jag har Windows XP operativsystem. Kan någon hjälpa? Är det frågan om hårdvaru eller mjukvarufel- vilket är mera troligt. Får jag tillbaka filerna på något sätt?
Genomförde Checkdisk vid uppstart där flera felmeddelanden kom. Först. "File record segment x unreadable" (x är alltså variabel för olika siffror). Flera sidor av detta meddelande kom. Därefter kom meddelande "Deleting an index entry from index $0 of file 25"
Det är säkert helt möjligt att disken är skadad. Jag lyckades dock komma åt all information med R-studio (hittills i.a.f. - har inte haft möjlighet att kopiera alla försvunna filer än)
Det jag mest skulle vilja få reda på är om det har blivit ett fysiskt fel eller om endast informationen på skivan tagit skada. Ifall det är det senare undrar jag om det finns program som reder ut det här felet utan att jag blir tvungen att formatera om hårddisken.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!