2008-01-08, 21:46
Medlem
Matt Damons avatar
Tjaba. Jag sitter i Norge och har ftt vrldens mrdarhosta p halsen. Rethosta s det bara skriker. Gick till min lkare och frklarade att jag inte fr sova p ntterna fr att jag hostar fr hftigt. Fick d utskrivet ngot som heter Cosylan som skulle hjlpa "meget bra".

Nr jag kom hem lste jag bipacksedeln och dr str det bla:

"1 ml mikstur inneholder:
Virkestoff: etylmorfinhydroklorid 1,7mg, sagradabark 50mg."

Min frga r nu, r detta lite den norska varianten av Cocillana-Etyfin? Norska prylar brukar vara lite som svenska men inte riktigt prick p...

Eller ja, min huvudfrga r vl kanske; Vad fan r etylmorfinhydroklorid? r det samma sak som Etylmorfin? Om inte, vad r skillnaden? Och hur mycket ska jag smlla i mig fr att bli tokbng?
Citera
2008-01-08, 21:54
Medlem
Escanios avatar
etylmorfinhydroklorid r samma som etylmorfin... den svenska cocillana innehller 2.5mg per ml s det du har ftt r svagare... och sagradabarkens biverkningar r fr mig oknda, drfr br du kolla upp biverkningarna innan du hller i dig ngra strre mngder
Citera
2008-01-10, 12:32
Medlem
Ung Hrdrockares avatar
N, hur gick det?
Citera
2008-01-10, 12:37
Medlem
sthlmstjejens avatar
Tvivlar p att du blir "tokbng" ven om du smller i dig en hel flaska. Har aldrig provat sjlv (och skulle inte f fr mig), jag gissar p att du bara kommer m dligt, men valet r ditt....
Citera
2008-01-10, 13:39
Medlem
Chuckeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmstjejen
Tvivlar p att du blir "tokbng" ven om du smller i dig en hel flaska. Har aldrig provat sjlv (och skulle inte f fr mig), jag gissar p att du bara kommer m dligt, men valet r ditt....
Vrf tror du inte de? I tillrckliga mngder kan man bli "tokbng" p det mesta..
Citera
2008-01-10, 16:38
Medlem
Tjackmstarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmstjejen

Visst kan man bli tokbng p en flaska (300 ml) Cosylan. I verkant av 500 mg etylmorfin HCl borde rcka gott och vl om man inte har tolerans. Frgan r om man lyckas f ner hela flaskan utan att spy som en gris. Cosylan smakar skit och innehller dessutom ngon sorts laxermedel.
Citera
2008-01-10, 17:06
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matt Damon
Eller ja, min huvudfrga r vl kanske; Vad fan r etylmorfinhydroklorid? r det samma sak som Etylmorfin? Om inte, vad r skillnaden? Och hur mycket ska jag smlla i mig fr att bli tokbng?

Etylmorfin r nra beslktat med kodein (= metylmorfin) och hydrokloridformen r helt enkelt ett salt, som bildats genom att blanda saltsyra (Hcl) med basen etylmorfin. Detta gr etylmorfinet vattenlsligt. Etylmorfinhydroklorid och etylmorfin r sledes inte exakt samma sak, men etylmorfinet r den verksamma delen av etylmorfinhydrokloriden. Fr vrigt terfinns allt pulverformigt knark antingen som hydroklorid eller sulfat (beroende p vilken syra [saltsyra eller svavelsyra], som anvnts fr att flla ut saltet).

Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmästaren
Visst kan man bli tokbng p en flaska (300 ml) Cosylan. I verkant av 500 mg etylmorfin HCl borde rcka gott och vl om man inte har tolerans. Frgan r om man lyckas f ner hela flaskan utan att spy som en gris. Cosylan smakar skit och innehller dessutom ngon sorts laxermedel.

Antagligen fr att kompensera fr etylmorfinets frstoppande effekt. Har de blandat rtt, s blir man allts varken ls eller hrd i magen.
Citera
2010-04-15, 01:22
Medlem
Plottis avatar
Sitter och tar Cocillana-Etyfin just nu nice... Man knner av riktigt lite, nu tog jag inte s mycket. Men lite knner man av. MEN akta dig fr att ta fr mycket, de kan ge riktigt ckliga biverkningar.

• svullnad av ansikte, tunga eller svalg
  • svrigheter att svlja
  • nsselutslag och andningssvrigheter.

Men glm ven inte: Hudutslag, nsselutslag, angiodem (svullnad av ansikte och slemhinnor i mun och svalg), verknslighetsreaktion, svrighet att kissa, hallucinationer, frhjda levervrden, trtthet och dsighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in