Japp det är den. Peter Beier finns i Malmö, Helsingborg och Halmstad+ i DK. Kolla länken, finns tydligen webshop: http://www.peterbeierchokolade.dk/
Finns han i Malmö är det än bättre - där händer det att jag är då och då. Har du någon speciell pralin att rekommendera om man är förälskad i Amedei Chuao?
Finns han i Malmö är det än bättre - där händer det att jag är då och då. Har du någon speciell pralin att rekommendera om man är förälskad i Amedei Chuao?
Inte direkt. De gör all sin choklad av Hispagnolabönan som de odlar på egna plantager iDominikanska republiken.
Amadei Chuao är den ända choklad jag köper. Inte av princip eller av att jag inte tycker om någon annan. Men för att den verkligen fångade mig första gången jag smakade den.
Är ni i Lund så ta en sväng förbi Chokladfabriken där och handla loss Fruktansvärt god choklad. Hemlagad och allt Ligger precis mittemot Statsbiblioteteket.
Finns det några bra internetaffärer för choklad som ni kan rekommendera? Helst med ett billigare pris än de som finns i Göteborg. Vet ni om man kan beställa direkt från tillverkaren annars?
Finns det några bra internetaffärer för choklad som ni kan rekommendera? Helst med ett billigare pris än de som finns i Göteborg. Vet ni om man kan beställa direkt från tillverkaren annars?
www.chokladshopen.com är de jag beställt från några gånger. Om de är billigare än butikerna i Gbg har jag ingen aning om, men det kanske kan vara värt att ta sig en titt?