2008-01-16, 16:07
Medlem
Shrink in spes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klute
Japp det är den. Peter Beier finns i Malmö, Helsingborg och Halmstad+ i DK. Kolla länken, finns tydligen webshop:
http://www.peterbeierchokolade.dk/

Finns han i Malmö är det än bättre - där händer det att jag är då och då. Har du någon speciell pralin att rekommendera om man är förälskad i Amedei Chuao?
Citera
2008-01-16, 16:41
Medlem
klutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink in spe
Finns han i Malmö är det än bättre - där händer det att jag är då och då. Har du någon speciell pralin att rekommendera om man är förälskad i Amedei Chuao?

Inte direkt. De gör all sin choklad av Hispagnolabönan som de odlar på egna plantager iDominikanska republiken.
Citera
2008-01-17, 09:02
Medlem
Shrink in spes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klute
Inte direkt. De gör all sin choklad av Hispagnolabönan som de odlar på egna plantager iDominikanska republiken.

Okej, men det kan ju ändå vara värt att prövas. Man vill ju inte leva i ovisshet om man missat världens godaste choklad.
Citera
2008-01-18, 03:04
Medlem
Asswrestlers avatar
Amadei Chuao är den ända choklad jag köper. Inte av princip eller av att jag inte tycker om någon annan. Men för att den verkligen fångade mig första gången jag smakade den.
Citera
2008-01-18, 21:30
Medlem
Fiskmånglarens avatar
En liten lyxartikel alla har glömt är chokladcigaretter.
Vem tillverkar dom bästa?
Citera
2008-01-29, 23:34
Medlem
Fargoths avatar
Är ni i Lund så ta en sväng förbi Chokladfabriken där och handla loss Fruktansvärt god choklad. Hemlagad och allt Ligger precis mittemot Statsbiblioteteket.
Citera
2008-01-30, 03:01
Bannlyst
Gillar choklad från C Henriet, dock är chilivarianten för mjäkig, mera chili och den skulle vara perfekt.
Citera
2008-01-31, 00:06
Medlem
haxxels avatar
Finns det några bra internetaffärer för choklad som ni kan rekommendera? Helst med ett billigare pris än de som finns i Göteborg. Vet ni om man kan beställa direkt från tillverkaren annars?
Citera
2008-01-31, 11:05
Medlem
Shrink in spes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxxel
Finns det några bra internetaffärer för choklad som ni kan rekommendera? Helst med ett billigare pris än de som finns i Göteborg. Vet ni om man kan beställa direkt från tillverkaren annars?

www.chokladshopen.com är de jag beställt från några gånger. Om de är billigare än butikerna i Gbg har jag ingen aning om, men det kanske kan vara värt att ta sig en titt?
Citera
2008-01-31, 11:07
Medlem
Shrink in spes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zekev
Gillar choklad från C Henriet, dock är chilivarianten för mjäkig, mera chili och den skulle vara perfekt.

Tyvärr blir ju ofta chilichoklad för dominerad av chilin, själv tycker jag aldrig att man hittat någon "perfekt" balans mellan chokladen och chilin..
Citera
2008-02-01, 03:18
Medlem
Lady Starlights avatar
Marabou går före all´t...
Citera
2008-02-01, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lady Starlight
Marabou går före all´t...

helst mjölkchokladen