2009-12-30, 21:53
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frumpish
Minns att Anthon berg hade en SJUKT god vit choklad med jordgubbscrisp i, den var helt sanslös, försök snoka upp den

Tack du =) Ska genast se om jag hittar den!

Så det är Anthon berg som gjort den klassiska marsipan-chokladen, den är så jävla god!

Dom romerska bågarna från cloetta som säljs nu på jul är helt underbara med, apelsin med ljus choklad

Även dom där tunna chokladskivorna i rosa förpackning, minns ej vad dom hette. Men skitgoda är dom.
Senast redigerad av TokyoBarn 2009-12-30 kl. 22:38.
Citera
2009-12-30, 23:03
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Minns att Anthon berg hade en SJUKT god vit choklad med jordgubbscrisp i, den var helt sanslös, försök snoka upp den

+1

Hade glömt den, men när jag inte gick på 65%+ spåret så köpte jag den ibland och tänkte att den kunde passat som en Willy Wonka choklad. Riktigt god. Var det verkligen AB som hade den? Hittar inte den på hemsidan.
Citera
2009-12-30, 23:06
Medlem
frumpishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
+1

Hade glömt den, men när jag inte gick på 65%+ spåret så köpte jag den ibland och tänkte att den kunde passat som en Willy Wonka choklad. Riktigt god. Var det verkligen AB som hade den? Hittar inte den på hemsidan.

Fan det kanske inte var AB? Jag minns att jag köpte den på Nettos "veckans klipp", 100gram för 5kr typ, rena rånet. Vansinnigt god! Utsidan var typ silver eller vit med röda ränder har jag för mig.
Citera
2009-12-30, 23:15
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Fan det kanske inte var AB? Jag minns att jag köpte den på Nettos "veckans klipp", 100gram för 5kr typ, rena rånet. Vansinnigt god! Utsidan var typ silver eller vit med röda ränder har jag för mig.

5kr? Omg! Snälla kom på vad den heter så ska jag köpa hem några st

Dom lär ju isåfall inte vara så dyra utöver rean iheller
Citera
2009-12-31, 17:22
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
lidl har en vit choklad med torkad jordgubb som är riktigt god
Citera
2010-01-01, 13:42
Avslutad
köpte galet med anthon berg vit choklad m. jordgubbscrisp förut. ICA Kvantum hade dessa för ~12 kronor, men har tagit bort dessa choklader från sortimentet

gillade det silvriga & rosa pappret, willy wonka-klass
Citera
2010-01-01, 14:06
Medlem
frumpishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etux
köpte galet med anthon berg vit choklad m. jordgubbscrisp förut. ICA Kvantum hade dessa för ~12 kronor, men har tagit bort dessa choklader från sortimentet

gillade det silvriga & rosa pappret, willy wonka-klass

den var det!
Citera
2010-01-01, 19:05
Medlem
Marabou mjölkchoklad 200 gram finns det inget som slår.
Citera
2010-01-01, 20:49
Medlem
yellowboxfishs avatar
Är svag för pralinerna på Sprüngli!
Citera
2010-01-02, 16:50
Medlem
Köpte hem en ask praliner från NK, de är riktigt goda!
Citera
2010-01-02, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Marabou mjölkchoklad 200 gram finns det inget som slår.

Faktiskt beredd att hålla med. Praliner och de här übermörka grejerna har jag aldrig riktigt fastnat för.
Citera
2010-01-02, 18:05
Medlem
Medianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowboxfish
Är svag för pralinerna på Sprüngli!

Ok, inte choklad men Sprünglis Luxemburgerli står högt i topp hos mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in