Citat:
Ursprungligen postat av
Ålen
Ayringer Celebrator Dubbelbock som jag drack några av förra helgen var grymt god. Vanilj och nästan lite nötig brödkaraktär och riktigt len munkänsla. Har inte druckit så mycket dubbelbockar i mitt liv, trodde jag tyckte illa om den typ av öl, men Celebrator var fan i mig en upplevelse. Kommer vara en favoriterna framöver. Snygg flaska också.
Tips på andra goda dubbelbockar mottages gärna. Känns som det finns en helt nytt typ av öl för mig att upptäcka här, dessutom trött på den amerikanska dominansen.
Testade även Grebbestads Dubbelbock Lunator, och den föll mig inte alls i smaken. Smakade unket.
Nån som testat Edkilstunas Dubbelbock? Är det nåt att ha? Deras Barley wine och Imperial porter är helt klart godkända i alla fall.
Celebrator är tveklöst den bästa tyska öl SB har plockat in i ordinarie sortimentet. Bocköl och i synnerhet dubbelbockar står mig varmt om hjärtat.
Jag tycker de mörka chokladbruna bockarna är bäst. Tänk Celebrator.
Du gör inte bort dig om du beställer Andechser Doppelbock Dunkel eller, beroende på vart du bor, Weltenburger Asam Bock. Dessa två håller världsklass. Min senaste beställning var faktiskt en låda Andechser. Nu är dessa inte riktigt lika svarta som Celebrator men är precis lika fantastiska.