2015-07-19, 18:44
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Tillägg: Nån som vet var man kan få tag på vanliga Yeti på bomber (650ml)? Nån importör som har den på privatimport, eller nån av de kontinentala postorderölbutikerna som har den? Båda frågorna är relaterade till att jag planerar en provning med samtliga Yetis. Då vill jag gärna ha allt i likadana flaskor.

Kom gärna med små recensioner på samtliga när du gjort det. Vore intressant!
Citera
2015-07-23, 19:12
Medlem
zepofans avatar
Förmodligen behöver jag inte tala om det här i den här tråden, men jag gör det ändå. Om du tänkt köpa "Stödbensöl" är det bättre att spara 11,90 + pant till något bättre. Vad som gör att priset är så högt förstår jag inte alls, det är en random fullager med ett namn som vänder sig till en viss sorts människor. Vad som är ännu mer förvånande är att jag fann den på hyllan på "mitt" lilla systembolag, trots att det är beställningsvara med helkollikrav. När man slutat att sälja Flat Tire med motiveringen att "vi kan inte ha allt" och sedan använder de små marginaler som finns för att ha ett fåtal varor utöver standardsortimentet till att ställa ytterligare en bulköl på hyllan.
Citera
2015-07-23, 19:17
Medlem
Paatiences avatar
Testade Nils Oscars Barely Wine idag som ligger på 36 kronor för 330 ml, dyr men dra mig åt skogen vad god den var! En av de godaste jag har druckit på länge.

http://www.systembolaget.se/dryck/ol/nils-oscar-8947403

Någon annan som avnjutit denna?
Citera
2015-07-23, 19:20
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Testade Nils Oscars Barely Wine idag som ligger på 36 kronor för 330 ml, dyr men dra mig åt skogen vad god den var! En av de godaste jag har druckit på länge.

Jo, men det är många år sedan. Dock vill jag minnas att det finns bättre BWs i den prisklassen, t ex Bötet
Citera
2015-07-23, 23:15
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience

Jag har några på lagring.
Färsk tycker jag den är spritig.
Finns betydligt bättre i kategorin.
Jag brukar gilla Nils Oscars drycker men inte denna som färsk.
Får se hur jag gillar den efter några års lagring.
Citera
2015-07-24, 20:09
Medlem
Grevelings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Jo, men det är många år sedan. Dock vill jag minnas att det finns bättre BWs i den prisklassen, t ex Bötet

Snillet spekulerar. Bötet hade kostat närmare 50kr på 33cl, något den knappast är värd.

Nils Oscar BW har jag inte druckit.
Senast redigerad av Greveling 2015-07-24 kl. 20:16.
Citera
2015-07-24, 20:54
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greveling
Snillet spekulerar. Bötet hade kostat närmare 50kr på 33cl, något den knappast är värd.

Var har du köp dom?
Jag har nämligen bara sett Bötet på 25cl/flaska.
Och även om 25cl kostar 36,30kr så är den mer prisvärd än Nils Oscars BW som kostar 36,10kr för 33cl enligt mig.
Citera
2015-07-24, 21:04
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greveling

Som ovanstående redan märkt har du missuppfattat priset. Sen är den så pass bra att den är värd vad den kostar. Dessutom vinner den på lagring
Citera
2015-07-26, 00:54
Medlem
Holgersons avatar
Slängde i mig en "Rackarn DIPA" från Barlingbo förut ikväll. Helt klart deras bästa öl hittills, visserligen inte i någon stor konkurrens då deras barnsjukdomar genomsyrat den mesta produktionen hittills (deras Saison gick tydligen käpprätt åt helvete den här sommaren, nästan 10 000 flaskor som måste slängas då den var för dåligt kolsyrad). Kanske inte tokrekommenderar ölet men tycker ändå det kan vara värt att testa, mest för att jag gillar bryggeriets attityd och vilja att bli bättre. Mycket behaglig efterbeska, en okej kropp (inte samma jästattack som med vissa av deras andra sorter) och godkänd knäckighet (skulle nog passa på ett julbord faktiskt).
Citera
2015-07-26, 01:24
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson
Slängde i mig en "Rackarn DIPA" från Barlingbo förut ikväll. Helt klart deras bästa öl hittills, visserligen inte i någon stor konkurrens då deras barnsjukdomar genomsyrat den mesta produktionen hittills (deras Saison gick tydligen käpprätt åt helvete den här sommaren, nästan 10 000 flaskor som måste slängas då den var för dåligt kolsyrad). Kanske inte tokrekommenderar ölet men tycker ändå det kan vara värt att testa, mest för att jag gillar bryggeriets attityd och vilja att bli bättre. Mycket behaglig efterbeska, en okej kropp (inte samma jästattack som med vissa av deras andra sorter) och godkänd knäckighet (skulle nog passa på ett julbord faktiskt).

Har aldrig testat något från Barlingbo vad jag kan minnas, så jag ska egentligen inte uttala mig, men jag måste säga att jag har svårt att förstå det där. Vilja att bli bättre är ju bra att ha, men jag tror ändå att de flesta bryggare provar ut sina recept in i minsta detalj i liten skala innan de växlar upp och kör ett recept i kommersiell skala. Det där med att behöva slänga 10000 flaskor p.g.a. en defekt händer helt enkelt inte ett seriöst bryggeri med lite know-how.
Citera
2015-07-28, 18:56
Medlem
-RW-s avatar
Omnipollo Yellow Belly skall alltså ingå i släppet den 21 augusti. Med det sagt läste jag beskrivningen på Omnipollos hemsida. En mycket roande flaska må jag säga. Men vad tänker ni kring bryggerier som drar in politik i det hela?

Det är givetvis upp till dem vad som ska stå på flaskan, personligen ser jag det helst inte. Kanske för att jag inte identifierar mig med allt som är progressivt.

Lyckligtvis överväger jag ändå ett köp. Det låter ju trots allt som ett intressant öl.
Citera
2015-07-28, 19:16
Medlem
RedXs avatar
Vilka fler ingår i ssläppet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in