Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
oh fan. kan man få tag på den nu när lokal-tramset är borttaget på SB? bor ju inte i sthlm.
Jag tror inte systemet har fått ordning på den funktionen än. Senare i vår ska man ju dock kunna beställa enstaka flaskor av lokalproducerade öl till alla butiker i Sverige, även sånt som vanligtvis säljs exklusivt i ett fåtal butiker och med kollikrav. Jag tycker det är en bra service. Varför ska bara folk med närhet till vissa bolag få tillgång till småbryggeriernas produkter och varför ska man tvingas köpa ett helt flak när man köper grisen i säcken?
Än så länge kan man bara köpa Puttin in hours på några systembolagsbutiker i Stockholm men framöver ska du kunna beställa dem till vilken butik som helst. Kruxet med just den ölen är att det är en ensam kille som sköter allt, bryggning, buteljering, etikettering, frakt till butikerna etc. Han kan omöjligt tillgodose efterfrågan eftersom han inte har kapacitet att brygga hur mycket som helst. Till en början får vi nog räkna med att det bara är Stockholmsbutikerna som kommer sälja dem.