2012-03-06, 23:32
  #3097
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
ja.

Riktigt smarrig var den. Ska öppna flaska nummer tre nu.
Citera
2012-03-06, 23:34
  #3098
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Riktigt smarrig var den. Ska öppna flaska nummer tre nu.
oh fan. kan man få tag på den nu när lokal-tramset är borttaget på SB? bor ju inte i sthlm.
Citera
2012-03-06, 23:58
  #3099
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Vad har Punk IPA med St Eriks att göra?
Jag finner att båda har väldigt mkt humle.
Citera
2012-03-07, 00:05
  #3100
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Är det någon här som har testat Innis & Gunn Irish Cask?
www.systembolaget.se/11605
Mmm, var väl inget att skriva hem om direkt. Ganska platt och tråkig tyvärr.
Citera
2012-03-07, 00:52
  #3101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
bor du i närheten av stockholm så har akkurat en jävla massa cantillon på både flaska och fat.
typ "alla" belgiska ölshoppar har suröl.
http://www.beerplanet.eu/
http://www.beerplanet.eu/

dessa fanns med i senaste släppet
http://www.systembolaget.se/11681
http://www.systembolaget.se/11682
finns mängder kvar. hugg!!!


Tackar för tipset om beerplanet. Jag hade helt glömt de som släpptes i det senaste släppet, detta trots att jag passade på att köpa en goudenblad.
Citera
2012-03-07, 01:02
  #3102
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Jag finner att båda har väldigt mkt humle.

Du är medveten om att St Eriks bryggeri gör flera olika sorters öl? De gör inte enbart IPA...
Citera
2012-03-07, 01:07
  #3103
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
oh fan. kan man få tag på den nu när lokal-tramset är borttaget på SB? bor ju inte i sthlm.

Jag tror inte systemet har fått ordning på den funktionen än. Senare i vår ska man ju dock kunna beställa enstaka flaskor av lokalproducerade öl till alla butiker i Sverige, även sånt som vanligtvis säljs exklusivt i ett fåtal butiker och med kollikrav. Jag tycker det är en bra service. Varför ska bara folk med närhet till vissa bolag få tillgång till småbryggeriernas produkter och varför ska man tvingas köpa ett helt flak när man köper grisen i säcken?

Än så länge kan man bara köpa Puttin in hours på några systembolagsbutiker i Stockholm men framöver ska du kunna beställa dem till vilken butik som helst. Kruxet med just den ölen är att det är en ensam kille som sköter allt, bryggning, buteljering, etikettering, frakt till butikerna etc. Han kan omöjligt tillgodose efterfrågan eftersom han inte har kapacitet att brygga hur mycket som helst. Till en början får vi nog räkna med att det bara är Stockholmsbutikerna som kommer sälja dem.
Citera
2012-03-07, 02:50
  #3104
Medlem
Quorthons avatar
Tjuvstartade founders-festen. Sitter här med ett sexpack av deras underbara porter och dirty bastard scotch ale samt 90 minute ipa av dogfish head. Allt inköpt på den lokala mataffären av icke märkvärdig storhet. Gillar det här landet.
Citera
2012-03-07, 08:05
  #3105
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag tror inte systemet har fått ordning på den funktionen än. Senare i vår ska man ju dock kunna beställa enstaka flaskor av lokalproducerade öl till alla butiker i Sverige, även sånt som vanligtvis säljs exklusivt i ett fåtal butiker och med kollikrav. Jag tycker det är en bra service. Varför ska bara folk med närhet till vissa bolag få tillgång till småbryggeriernas produkter och varför ska man tvingas köpa ett helt flak när man köper grisen i säcken?

Än så länge kan man bara köpa Puttin in hours på några systembolagsbutiker i Stockholm men framöver ska du kunna beställa dem till vilken butik som helst. Kruxet med just den ölen är att det är en ensam kille som sköter allt, bryggning, buteljering, etikettering, frakt till butikerna etc. Han kan omöjligt tillgodose efterfrågan eftersom han inte har kapacitet att brygga hur mycket som helst. Till en början får vi nog räkna med att det bara är Stockholmsbutikerna som kommer sälja dem.
jodå. jag känner till pang pang ganska väl, är kompis med honom på fb sen ett ganska bra tag tillbaka.

får bara hålla ut, eller dricka på plats nästa gång jag är i sthlm.
Citera
2012-03-07, 12:22
  #3106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Du är medveten om att St Eriks bryggeri gör flera olika sorters öl? De gör inte enbart IPA...
Ja, nu har jag bara druckit 2-3 öler från dom och alla har varit väldigt humlade. Utgick då från att det är deras signum.
Citera
2012-03-07, 13:39
  #3107
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Ja, nu har jag bara druckit 2-3 öler från dom och alla har varit väldigt humlade. Utgick då från att det är deras signum.

Okej och du har kollat vad de har för öl i sitt sortiment förstår jag?

På Systemet och på vissa krogar finns följande öl ur deras sortiment:

S:t Eriks Ekfatslagrad Speyside Ale
S:t Eriks Islay Porter
S:t Eriks God Jul Barley Wine/Barley Wine 2011
S:t Eriks Pilsner (1453)
S:t Eriks IPA (1463)
S:t Eriks Pale Ale (1429)
S:t Eriks Rauköl (11705) Tillfälligt sortiment, 1 september t.o.m. 14 november
S:t Eriks 80/- (89331) Beställningssortimentet fr.o.m. 1 oktober 2011
S:t Eriks India Ale (88681) Beställningssortimentet fr.o.m. 1 oktober 2011
S:t Eriks Porter (88052) Beställningssortimentet fr.o.m. 1 oktober 2011
S:t Eriks God Jul Barley Wine (11542) fr.o.m. 14 november
S:t Eriks Påskale


Räknar man även in säsongsölen från förra respektive förrförra året så ser det ut såhär:

S:t Eriks Sommarlager 2010
S:t Eriks Pompona Porter
S:t Eriks Dubh
S:t Eriks Påskale
S:t Eriks Vårlager
S:t Eriks Sommarale Eko
S:t Eriks Wit
S:t Eriks Skördeöl

Årets påskale är tydligen annorlunda mot 2011 års version.

Jag tycker inte det pekar på att alla deras öl är överjävligt välhumlade. Några är rejält humliga men alla är det definitivt inte.
__________________
Senast redigerad av Cineasten 2012-03-07 kl. 13:46.
Citera
2012-03-07, 14:04
  #3108
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Okej och du har kollat vad de har för öl i sitt sortiment förstår jag?

På Systemet och på vissa krogar finns följande öl ur deras sortiment:

S:t Eriks Ekfatslagrad Speyside Ale
S:t Eriks Islay Porter
S:t Eriks God Jul Barley Wine/Barley Wine 2011
S:t Eriks Pilsner (1453)
S:t Eriks IPA (1463)
S:t Eriks Pale Ale (1429)
S:t Eriks Rauköl (11705) Tillfälligt sortiment, 1 september t.o.m. 14 november
S:t Eriks 80/- (89331) Beställningssortimentet fr.o.m. 1 oktober 2011
S:t Eriks India Ale (88681) Beställningssortimentet fr.o.m. 1 oktober 2011
S:t Eriks Porter (88052) Beställningssortimentet fr.o.m. 1 oktober 2011
S:t Eriks God Jul Barley Wine (11542) fr.o.m. 14 november
S:t Eriks Påskale


Räknar man även in säsongsölen från förra respektive förrförra året så ser det ut såhär:

S:t Eriks Sommarlager 2010
S:t Eriks Pompona Porter
S:t Eriks Dubh
S:t Eriks Påskale
S:t Eriks Vårlager
S:t Eriks Sommarale Eko
S:t Eriks Wit
S:t Eriks Skördeöl

Årets påskale är tydligen annorlunda mot 2011 års version.

Jag tycker inte det pekar på att alla deras öl är överjävligt välhumlade. Några är rejält humliga men alla är det definitivt inte.
tycker överlag att st eriks är rätt så "dåliga". de flesta blir det bara en axelryckning som betyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in