2011-08-02, 02:26
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Ja, jag gillade den inte trots att den på pappret borde vara skräddarsydd för mig. Det var inte rätt sorters humle för att jag skulle gilla den kanske.

Rensade hyllan på Drakens, drack en nu, underbar öl.

Tog några Bigfoot och Old stock men dem är daterade och ställda i ett skåp.
ok, ska dock försöka komma över en, visst är priset i överkant, men va fan, då har man i alla fall prövat den.

samma här, tog så många drakens jag kunde, helt underbar öl, den borde göras till standardsortiment.
Citera
2011-08-02, 11:08
Medlem
Azaels avatar
Drakens är en fantastisk fin öl, älskar persikotonerna och den fina beskan. Jag hoppas att det inte är en engångsföreteelse utan att Oppigårds brygger fler omgångar av den. Tog ett stort gäng från hyllan mitt framför en annan snopen herre som nog egentligen hade velat ha några fler än de som jag lämnade kvar.

Blev lite Bitch Please, Hornbeers stout som jag inte kommer ihåg namnet på, tre Bigfoot och så några Darwinian OriginAle IPA. Har bara smakat en Drakens en så länge, resten får bli vid något annat tillfälle.
Citera
2011-08-02, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azael
Drakens är en fantastisk fin öl, älskar persikotonerna och den fina beskan. Jag hoppas att det inte är en engångsföreteelse utan att Oppigårds brygger fler omgångar av den. Tog ett stort gäng från hyllan mitt framför en annan snopen herre som nog egentligen hade velat ha några fler än de som jag lämnade kvar.

Blev lite Bitch Please, Hornbeers stout som jag inte kommer ihåg namnet på, tre Bigfoot och så några Darwinian OriginAle IPA. Har bara smakat en Drakens en så länge, resten får bli vid något annat tillfälle.

Oppigård erbjuder ettan i svenska hembryggareföreningens årliga öltävling att brygga deras öl så tyvärr får vi nog inte se ölet mer som förövrigt redan är slut i Göteborg.
Citera
2011-08-02, 19:06
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_zz
Oppigård erbjuder ettan i svenska hembryggareföreningens årliga öltävling att brygga deras öl så tyvärr får vi nog inte se ölet mer som förövrigt redan är slut i Göteborg.
Om ölet är populärt ser jag ingen anledning till att detta skulle vara ettengångssläpp.

Jag gissar dessutom att detta inte är första batchen då jag druckit ölet på både mässa och pub för flera månader sedan.
Citera
2011-08-02, 20:19
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Om ölet är populärt ser jag ingen anledning till att detta skulle vara ettengångssläpp.

Jag gissar dessutom att detta inte är första batchen då jag druckit ölet på både mässa och pub för flera månader sedan.
ja, men det har väl bara varit på fat va?

som sagt, det skall ju vara en engångsgrej med tanke på att det är SM.
men den är så jävla god att det är förbannat synd att förpassa den till historieböckerna.
Citera
2011-08-02, 20:44
Medlem
Azaels avatar
Synd om det nu är så. Vissa öl är för bra för att bara bryggas "en" gång. Önskar även att Brewdog brygger en omgång av Abstrakt:04 till, men antar att chanserna är betydligt mindre för det-
Citera
2011-08-02, 23:50
Medlem
mankers avatar
Draken var ju gamla Hembryggar-SM-vinnarölen varpå det är ett släpp som är vinsten. dock har de ju gjort den innan på fat, dock med någorlunda varierade resultat.

Bitch Please har jag sparat bara för att lagra, tycker ölen var bra mycket bättre på fat än flaska.

Hoptimum var bra när jag drack den, nu är den väl, hmm, en riktigt bra öl - men kanske något för lik Sierra Nevadas "bättre" humleöl. Enligt mig skiljer de sig inte alltför mycket.

Ang. Oppigårds, jag la upp en omröstning för årets bästa svenska bryggeri på Beer Sweden Forum och just nu störtleder dem (med all rätt enligt mig).

Drack för övrigt Monts des Comte igår, ett nytt "trappistbryggeri" (mnjae..) som öppnade nyligen. Deras första öl, brygd hos Chimay var riktigt trevlig. Läs mer här.
Citera
2011-08-03, 08:58
Medlem
Även jag drack drakens dipa igår, man kände väl igen smaken från fat men alkoholen stack ut mer än på fat. Dock är det den enda nackdelen med denna ölen för den är så otroligt smakrik ändå. En väldigt väldigt bra öl för priset per flaska och man får hoppas på att de släpper denna fler gånger.
Citera
2011-08-03, 10:33
Medlem
Azaels avatar
Oppigårds skulle helt klart få min röst, deras lägsta nivå är otroligt väldigt bra och deras höjdare är riktigt fina. Närke Kulturbryggeri som jag hört så mycket fint om är väldigt svårtillgängliga (eller så går jag på fel ölpubar, var finns de i Öresundsregionen?) och jag har bara smakat några enstaka av deras öl. Goda, visst, men det är lika svårt för mig att bedöma dem som det är för mig att bedöma diverse legendariska amerikanska bryggerier (Three Floyds, Russian River, etc.) eftersom jag alldeles för sällan hittar deras produkter till ett överkomligt pris. Oppigårds dock gör riktigt bra öl som också oftast är extremt prisvärda. 23 kronor för Drakens är ett riktigt fynd till exempel.
Citera
2011-08-03, 10:56
Medlem
DontRuns avatar
Har bara hunnit testa Bitch Please och den var ingen höjdare. Fick med mig ett par öl hem det här släppet också.
Citera
2011-08-03, 11:36
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manker
Draken var ju gamla Hembryggar-SM-vinnarölen varpå det är ett släpp som är vinsten. dock har de ju gjort den innan på fat, dock med någorlunda varierade resultat.

Bitch Please har jag sparat bara för att lagra, tycker ölen var bra mycket bättre på fat än flaska.

Hoptimum var bra när jag drack den, nu är den väl, hmm, en riktigt bra öl - men kanske något för lik Sierra Nevadas "bättre" humleöl. Enligt mig skiljer de sig inte alltför mycket.

Ang. Oppigårds, jag la upp en omröstning för årets bästa svenska bryggeri på Beer Sweden Forum och just nu störtleder dem (med all rätt enligt mig).

Drack för övrigt Monts des Comte igår, ett nytt "trappistbryggeri" (mnjae..) som öppnade nyligen. Deras första öl, brygd hos Chimay var riktigt trevlig. Läs mer här.
var högg du Monts des Cats
 någonstans?
kan inte annat att hålla med, oppigårds är en jävla maskin till att typ bara göra bra grejer.
Citera
2011-08-03, 21:38
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
var högg du Monts des Cats
 någonstans?
kan inte annat att hålla med, oppigårds är en jävla maskin till att typ bara göra bra grejer.

Drack den med en bekant som var nyss hemkommen från Belgien och hade plockat med sig en någonstansifrån (tror jag)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in