2011-03-25, 20:11
Medlem
LP-skivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manker
Eller 4 då Espresso Yetin kommer snart Sjukt god den sista här! Massa espresso i den

Drack för övrigt Sierra Nevada Hoptimum igår. Nice! Lite söt dock, men likväl väldigt god

Var hittade du Hoptimum? Jag besökte bryggeriet för ett par veckor sedan och den var slut där och fick berättat för mig att den torde vara slut i hela Kalifornien. Mycket riktigt såg vi inte röken av den i någon av de otaliga spritbutiker vi kollade till.
Citera
2011-03-25, 20:16
Medlem
LP-skivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadohn
Någon som druckit "Titan IPA"?

Jag själv tycker den är otroligt god och skön i sin karaktär.

Titan är en klart bra amerikansk IPA. Håller hög klass precis som nästan allt annat från Great Divide.
Citera
2011-03-25, 22:11
Medlem
IncredibleBulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LP-skiva
Titan är en klart bra amerikansk IPA. Håller hög klass precis som nästan allt annat från Great Divide.

Håller med men anser att Hercules är unset bättre. Som vanligt kan man ju fundera på hur bra dessa och liknande öl mår av säg 3 månader frakt/lagring (från USA till Sverige)..?
Citera
2011-03-25, 22:29
Medlem
LP-skivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncredibleBulk
Håller med men anser att Hercules är unset bättre. Som vanligt kan man ju fundera på hur bra dessa och liknande öl mår av säg 3 månader frakt/lagring (från USA till Sverige)..?

Hercules klarar sig riktigt bra. Jag köpte en låda i somras och har några kvar. Klart de har mattats en aning men smakar fortfarande prima. Titan borde tappa stinget lite kvickare. Ska ta mig nån i morgon tror jag och jämföra ur minnet hur de står sig mot de purfärska jag drack på bryggeriet för en månad sedan.
Citera
2011-03-26, 12:59
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LP-skiva
Var hittade du Hoptimum? Jag besökte bryggeriet för ett par veckor sedan och den var slut där och fick berättat för mig att den torde vara slut i hela Kalifornien. Mycket riktigt såg vi inte röken av den i någon av de otaliga spritbutiker vi kollade till.

Sorbon i Stockholm hade via Wicked Wine lyckats få två flaskor vilket säger något om hur extremt få de ens fick hit till Sverige (max en kartong). Så blev att knata dit och dricka den.
Citera
2011-03-26, 16:40
Medlem
Abbadohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncredibleBulk
Har aldrig testat Hercules... Är det någon märkvärdig skillnad?
Citera
2011-03-26, 20:04
Medlem
hesons avatar
Citat:
Har aldrig testat Hercules... Är det någon märkvärdig skillnad?
Mot titan? Helcules är otroligt mycket mer smakrik, speciellt en med bottensatsen utblandad iglaset då är Titan kanske 10% så smakrik, med snällt upphälld öl (utan gasattack) är det lite mindre kropp på Titan (skilnaden är gigantiska mängder typisk smak av det som skiljer en lager "export" från en baslager (kan inte ge modernt exempel jag dricker inte lager))

Hercules var från en klunk in i första glaset (til evighet) mitt favoritöl, inget ölär så argt i smaken, jag kan inte förklara det bättre än med följande förenklade graf.

öl->ipa->dubbelipa->Hercules->överhumladbarleywine(qipa)
(klassar Titan som en ipa i övre intervallet)
Senast redigerad av heson 2011-03-26 kl. 20:08.
Citera
2011-03-27, 00:41
Medlem
Abbadohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Mot titan?
Hercules var från en klunk in i första glaset (til evighet) mitt favoritöl, inget ölär så argt i smaken, jag kan inte förklara det bättre än med följande förenklade graf.
Får ta och införskaffa mig Hercules då så jag också får ta del av denna goda öl. Tack för ditt svar!

Vet du någonstans man kan beställa sådant ifrån?
Citera
2011-03-27, 21:06
Medlem
IncredibleBulks avatar
Citat:
Får ta och införskaffa mig Hercules då så jag också får ta del av denna goda öl. Tack för ditt svar!

Vet du någonstans man kan beställa sådant ifrån?

Verkar vara Great Brands som har dem för privatimport via systembolaget:
Hemsida: http://www.greatbrands.se/se.html
Prislista: http://www.greatbrands.se/pdf/prislista.pdf
Citera
2011-03-28, 17:44
Medlem
Quorthons avatar
Anheuser-Busch har lagt beslag på Goose Island för runt 250 miljoner kronor. Tråkigt :/
Citera
2011-03-28, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Anheuser-Busch har lagt beslag på Goose Island för runt 250 miljoner kronor. Tråkigt :/
Man får se det från den positiva sidan. Större spridning av bryggeriets öl förhoppningsvis.
Citera
2011-03-28, 20:39
Medlem
Quorthons avatar
Frågan är vad det kommer att göra för mikrobryggerierna i det långa loppet när de får konkurrens på sin egen marknad från de stora grabbarna med skalfördelar och oligopol på distributionen. Jag vill se mångfald, högre pris och lägre tillgänglighet är ett pris jag är beredd att betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in