• 1
  • 2
2008-01-08, 14:24
Bannlyst
http://www.liveleak.com/view?i=39e_1185970173

Enligt turkarna så har detta aldrig skett utan det var tydligen armenierna som dödade turkarna och grekerna och så försvarade turkarna sig själva och utdödade armenierna!?

Vilket tror du är det mest sannolika, och borde man acceptera turkiet i EU?
Citera
2008-01-08, 14:46
Medlem
Menar du om man borde acceptera turkarna i EU på grund av det här eller i största allmänhet.

Om du menar på grund av det här så svarar jag absolut ja, detta var så längesedan att dagens turkar knappast kan anses vara ansvariga för det och jag tror inte på någon slags arvssynd.

Däremot är det tveksamt om turkarna bör få gå med i EU men det är av politiska och ekonomiska skäl, samt det faktum att 95 % av landet inte tillhör Europa.
Citera
2008-01-08, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Letterman
detta var så längesedan

Så himla längesedan var det väl inte!? 1915 var det ju det börja.

170 miljoner människor blev avrättade.

Det händer fortfarande i turkiet och mellanöstern att folk blir avrättade, fast inte i så stora mängder.
Citera
2008-01-08, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion

Det händer fortfarande i turkiet och mellanöstern att folk blir avrättade, fast inte i så stora mängder.

Qué?
Man uppskattar att upp till en miljon fick sätta livet till.
Citera
2008-01-08, 16:00
Medlem
Tabula_rasas avatar
Citat:

Ganska osannolik siffra med tanke på att dagens turkiska befolkning uppgår till ca 75 miljoner enligt wikipedia.
Citera
2008-01-08, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trekky76
Qué?
Man uppskattar att upp till en miljon fick sätta livet till.

Det var den informationen som stog på liveleak.

Citat:
Ursprungligen postat av Tabula_rasa
Ganska osannolik siffra med tanke på att dagens turkiska befolkning uppgår till ca 75 miljoner enligt wikipedia.

Läs ovan.
Citera
2008-01-08, 17:20
Medlem
felstavadds avatar
Citat:

Tyskland är ju med i EU de drog igång bägge krigen samt avrättade folk lite hursomhelst. Det skedde 1945. Så utifrån den händelsen som du hänvisar till så tycker jag att Turkiet skulle få släppas in. Sen är även jag mkt skeptisk till att det skulle handla om 170 miljoner oavsett vad som sägs. -I klippet så tolkar jag det som om att sammantaget över hela världen så har 170 milj dödats, utnyttjats av sina regeringar inte bara Turkiet alltså. Denna händelsen i klippet uppgavs det att ca 1,5 milj Armenier dog/dödades.

Däremot så kan jag tycka att Turkiet inte hör hemma i EU på grund av andra orsaker, t.ex. att:
-Det inte riktigt tillhör Europa (precis som Israel, varför är/var dom med i Melodifestivalen egentligen).
-Eu har tagit in för många länder för snabbt redan nu och behöver stabilisera sig själv som union.
-Turkiet har tveksam attityd till mänskliga rättigheter och att de ska leverera detta i X antal år innan de kan vara med i EU. Upp till bevis liksom...
Citera
2008-01-08, 19:01
Medlem
Toasts avatar
Problemet är inte att de dödat massa armenier, alla har vi väl råkat starta ett folkmord här och där , problemet är däremot att den turkiska regeringen vägrar erkänna att detta skett. Jag är helt med eu på den här saken, en nation kan inte stryka bort obekväma historiska händelser om de vill vara med i eu, det är emot det "vi" står för, hyckleri eller inte så är det väl en bra princip?
Förövrigt tror jag att om turkiet morderniserar lite saker så skulle det bli ett bra tillskott till eu, ett muslimskt land skulle på vår sida skulle verkligen underlätta i eventuellt fortsatta krig med araberna, men det är ett annat ämne..
Citera
2008-01-08, 19:33
Medlem
Egalmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toast
Problemet är inte att de dödat massa armenier, alla har vi väl råkat starta ett folkmord här och där , problemet är däremot att den turkiska regeringen vägrar erkänna att detta skett. Jag är helt med eu på den här saken, en nation kan inte stryka bort obekväma historiska händelser om de vill vara med i eu, det är emot det "vi" står för, hyckleri eller inte så är det väl en bra princip?
Förövrigt tror jag att om turkiet morderniserar lite saker så skulle det bli ett bra tillskott till eu, ett muslimskt land skulle på vår sida skulle verkligen underlätta i eventuellt fortsatta krig med araberna, men det är ett annat ämne..

http://www.youtube.com/watch?v=k4RYf4uy1IU "araberna" verkar också vilja ha in Turkiet i EU så de kan avla ut oss.
Citera
2008-01-08, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Egalmannen
http://www.youtube.com/watch?v=k4RYf4uy1IU "araberna" verkar också vilja ha in Turkiet i EU så de kan avla ut oss.

Strategies of the religion of peace!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Toast
ett muslimskt land skulle på vår sida skulle verkligen underlätta i eventuellt fortsatta krig med araberna, men det är ett annat ämne..

Araberna är luriga och lär syna bluffen.

Turkiet kommer lätt införa islamiska regler för araberna, och bestämma i EU vilket vi västlänningar inte vill! Inte för vårt bästa iaf.

Så länge de är muslimer så länge har vi deras kukar uppkörda i halsen om vi släpper in dom i vårt hus och matar dem så blir vi både deras "bitch":ar och dessutom så biter dom av våra händer.
Citera
2008-01-08, 21:37
Medlem
Ravekommisionens avatar
Skillnaden mellan Turkiet och Tyskland är ju att Tyskland erkänner att de har begåtts en del mindre bra händelser under andra världskriget. I Turkiet är det straffbart att påstå att Turkarna begick folkmord på armenierna. Så det är rätt klart att de inte ska få gå med i EU.

Tänk bara om Tyskland hävdade att förintelsen var en bluff och straffade folk som pratade om det? Inte fan skulle de få vara medlemmar i EU då!
Citera
2008-01-09, 06:32
Bannlyst
Citat:
http://www.liveleak.com/view?i=39e_1185970173

Enligt turkarna så har detta aldrig skett utan det var tydligen armenierna som dödade turkarna och grekerna och så försvarade turkarna sig själva och utdödade armenierna!?

Vilket tror du är det mest sannolika, och borde man acceptera turkiet i EU?
Nej turkiet borde inte accepteras. Turkarna passar inte in i EU
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in