• 1
  • 2
2008-01-12, 02:17
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravekommisionen
Skillnaden mellan Turkiet och Tyskland är ju att Tyskland erkänner att de har begåtts en del mindre bra händelser under andra världskriget. I Turkiet är det straffbart att påstå att Turkarna begick folkmord på armenierna. Så det är rätt klart att de inte ska få gå med i EU.

Tänk bara om Tyskland hävdade att förintelsen var en bluff och straffade folk som pratade om det? Inte fan skulle de få vara medlemmar i EU då!
Nu gör de ju tvärtom, och straffar folk som säger att det är en bluff
Citera
2008-01-13, 14:47
Medlem
Rutger Dads avatar
Tycker inte att den demokrati de har där är riktigt mogen ännu. Viss lagstiftning och problem som exempelvis kurdfrågan borde också lösas innan.

Det är helt enkelt inte ett tillräckligt stabilt land ännu.
Citera
2008-01-20, 19:53
Medlem
Det är inte bara folkmordet på armenier, vi har tex den sk Istanbul pogromen 1955, i samanhanget är det kanske en småsak men i Istanbul fanns det 200 000 greker, idag är de nere i 5000. Jag har läst att 1900 var hälften av Istanbuls invånare kristna, och kristna i behandlas fortfarande dåligt i Turkiet, (här är min källa en snabbgenombläddring av Midin : en kristen by i Turkiet av Josef Tuncay).

Förlåt för att mitt inlägg inte handlar om censur.
Citera
2008-01-20, 23:45
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
http://www.liveleak.com/view?i=39e_1185970173

Enligt turkarna så har detta aldrig skett utan det var tydligen armenierna som dödade turkarna och grekerna och så försvarade turkarna sig själva och utdödade armenierna!?

Vilket tror du är det mest sannolika, och borde man acceptera turkiet i EU?

Då Turkiet varken är en demokrati eller tillhör Europa ser jag ingen som helst anledning till varför ens det skulle komma på tal att acceptera dem som medlemar av EU.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in