2008-01-08, 12:07
Bannlyst
hejsan

vi kommer lansera en sökmotor för bostäder nästa vecka med ca 150 000 lediga objekti sverige och norge till en början. det jag undrar över är vilka sökfunktioner ni vill ha, ni kanske irriterar er på hur det ser ut idag på vissa sidor. Det vi förrändrat tack vare internetanvändare är att vi lagt in en sparfunktion så när man besöker vår sida behöver man inte göra en enda sökning, objekten man är intresserad av kommer upp automatiskt, sen har vi förändrat bostadsytesökningen så man kan precissera exakt vad man vill ha.. ha ni fler förslag på vad man kan ändra? tänk på att vi är en sökmotor och ingen bostadsportal, vi kommer inte lägga in kartor och sånt..alla tips är värdefulla för oss..
Citera
2008-01-08, 13:21
Citat:
Ursprungligen postat av piekna
hejsan

vi kommer lansera en sökmotor för bostäder nästa vecka med ca 150 000 lediga objekti sverige och norge till en början. det jag undrar över är vilka sökfunktioner ni vill ha, ni kanske irriterar er på hur det ser ut idag på vissa sidor. Det vi förrändrat tack vare internetanvändare är att vi lagt in en sparfunktion så när man besöker vår sida behöver man inte göra en enda sökning, objekten man är intresserad av kommer upp automatiskt, sen har vi förändrat bostadsytesökningen så man kan precissera exakt vad man vill ha.. ha ni fler förslag på vad man kan ändra? tänk på att vi är en sökmotor och ingen bostadsportal, vi kommer inte lägga in kartor och sånt..alla tips är värdefulla för oss..

storlek och sådant vanligt tror jag redan ni har.
Kanske är bra att kunna söka:
- endast med garage
- hur nära till "X" stad det ligger. Tex. att man står in "X" och väljer "max 3 mil ifrån denna stad, fågelvägen/bilvägen"
- källare/ej källare
- kommunalt vatten eller ej.
- olika uppvärmingssystem

Vad heter sidan? känns super att detta kör igång.
Citera
2008-01-08, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marcusjj
storlek och sådant vanligt tror jag redan ni har.
Kanske är bra att kunna söka:
- endast med garage
- hur nära till "X" stad det ligger. Tex. att man står in "X" och väljer "max 3 mil ifrån denna stad, fågelvägen/bilvägen"
- källare/ej källare
- kommunalt vatten eller ej.
- olika uppvärmingssystem

Vad heter sidan? känns super att detta kör igång.

ja sådana sökkriterier kan man ju ta med senare, gäller bara att det funkar smidigt att lägga in så det inte blir grötigt..vill ju att det ska va så enkelt som möjligt.. problem kan ju uppstå om mäklare exempelvis inte skriver upp något av dessa kriterier vilket kan göra det svårt för oss att få reda på då. När det gäller närhet till stad och sånt så låter ju det ganska enkelt, får fundera kring det senare, dock inget som kommer med på måndag.. vi kommer heta allabostader.se så kika gärna in där till veckan och säg vad du tycker. tänk dock på att vi ej har stora resurser så vi kan som ej förändra jättemycket till en början, utan fokus ligger mer på att lägga in ungefär 30-40 tusen hyreslägenheter som är lediga i sverige har med ca 5000 hyreslägenheter från sverige dag ett..
Citera
2008-01-08, 17:05
Medlem
MaZtoRs avatar
Själv skulle jag vilja kunna söka på hur stor radie från en viss stad huset ligger. Som tex max 2 mil från kristianstad.

Och btw. Släng upp er hemsida adress redan nu så ska jag lägga till den som en av mina startsidor. Annars bara glömmer jag titta.
Citera
2008-01-08, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaZtoR
Själv skulle jag vilja kunna söka på hur stor radie från en viss stad huset ligger. Som tex max 2 mil från kristianstad.

Och btw. Släng upp er hemsida adress redan nu så ska jag lägga till den som en av mina startsidor. Annars bara glömmer jag titta.

vi kommer heta www.allabostader.se den är nu parkerad tills vi lanserar.. vi kommer denna vecka starta en testsida på nätet under annat namn, kanske jag låter någon här testköra innan, för ni verkar ju trevliga och sitta med bra ideer
Citera
2008-01-09, 16:42
Medlem
MaZtoRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piekna
vi kommer heta www.allabostader.se den är nu parkerad tills vi lanserar.. vi kommer denna vecka starta en testsida på nätet under annat namn, kanske jag låter någon här testköra innan, för ni verkar ju trevliga och sitta med bra ideer

Bara att skicka ett pm om du vill ha testare. Lycka till med sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in