2008-01-08, 10:13
Avslutad
på stället jag besökte igår.Nyligen inflyttad till Uppsala från Umeå.Hadde ett ärende på skattekontoret igår,promenerade glatt dit efter gågatan,tänkte tar väl som jag är van max 5 -10 min att vänta o få blanketten.
Höll på att få dåndimpen,halva världen var representerad därinne:ryssar,asiater,afrikaner,araber you name it..kunde se på personalen bakom luckorna att de bemötte klienterna icke servicevänligt utan med en trött bister uppsyn. Efter en halvtimma gav jag upp å traska iväg.

Vad 17 är det för ärenden som de har där mest ? Vet att man behöver personbevis om man t ex ska få besök från sitt hemland o så men vad mer handlar det om ?
2008-01-08, 10:15
Avslutad
Eller handlar det mest om att få papper i ordning för att kunna jobba lagligt ?
2008-01-08, 11:38
Medlem
ufomongos avatar
Tja du, besök polisen, akuten, soc, dagis, förskola, högstadie så inser du snabbt att det är så det ser ut i Sverige numera.

Dock bör man väl tillägga att det hade varit lika illa om det varit fullt med svenskar som köat, det är överbefolkningen som retar mig. Vilka som står för den är ju också rätt tydligt.

Färre och färre ska försörja fler och fler. Det leder till köer.
2008-01-08, 11:58
Medlem
aryan_utophias avatar
De vill ju bara parasitera på svenska skattebetalare, synd att försäkringskassan inte kan dela ut biljetter till första bästa fraktskepp hem till deras ruttna hemländer.
2008-01-08, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
på stället jag besökte igår.Nyligen inflyttad till Uppsala från Umeå.Hadde ett ärende på skattekontoret igår,promenerade glatt dit efter gågatan,tänkte tar väl som jag är van max 5 -10 min att vänta o få blanketten.
Höll på att få dåndimpen,halva världen var representerad därinne:ryssar,asiater,afrikaner,araber you name it..kunde se på personalen bakom luckorna att de bemötte klienterna icke servicevänligt utan med en trött bister uppsyn. Efter en halvtimma gav jag upp å traska iväg.

Vad 17 är det för ärenden som de har där mest ? Vet att man behöver personbevis om man t ex ska få besök från sitt hemland o så men vad mer handlar det om ?

Kul inlägg!
Åtminstone EN umeåbo som flyttat söderut och kanske börjar förstå vad de dumma människorna i Sthlm, Gbg och Malmö tycker om våra kära invandrare.
Det är ju inga problem att sitta i ett relativt rasrent Norrland och vara övertygad vän av kulturberikning, positiv särbehandling och pseudoflyktingar.
2008-01-08, 12:19
Medlem
Fylleannas avatar
http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?artikel=1779078
2008-01-08, 13:11
Medlem
Äspens avatar
Påminner lite om ett skämt som jag och min kompis brukar dra:

(inta arbetarklassröstläge)

-"Skräp på gatan..."
-"Fan för mångkulturen!"

-"Ja, och ICA stänger 8 på söndagskvällar..."
-"Välkommen till dagens mångkultur"
etc etc

Ganska roligt med tanke på att det faktiskt finns folk som tänker i dessa banor, vilket vi klart och tydligen ser i denna tråd.
2008-01-08, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Påminner lite om ett skämt som jag och min kompis brukar dra:

(inta arbetarklassröstläge)

-"Skräp på gatan..."
-"Fan för mångkulturen!"

-"Ja, och ICA stänger 8 på söndagskvällar..."
-"Välkommen till dagens mångkultur"
etc etc

Ganska roligt med tanke på att det faktiskt finns folk som tänker i dessa banor, vilket vi klart och tydligen ser i denna tråd.

Okej...och vilken "klass" tillhör du min vän?
2008-01-08, 15:12
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aryan_utophia
De vill ju bara parasitera på svenska skattebetalare, synd att försäkringskassan inte kan dela ut biljetter till första bästa fraktskepp hem till deras ruttna hemländer.

..så måste det vara!!

Alla som inte är etniska svensksvenskar som går till skattehuset I Uppsala är givetvis där i ljusskygga ärenden!

Fy fan vad trött jag är på den här forumdelen. Som vanligt gnisslar fiolerna falskt:

1. En användare startar en tråd om sina dagliga observationer vad det gäller invandrare:
Tito Beltran är sur som exemplifierats i poopeyes tråd, det är fullt på ett lokalt skattekontor eller någon startar en tråd om att han har sett en invandrare som sett sur ut.

2. Trådstartaren får medhåll. Men resonemangen är helt vansinniga. Baserat på det ursprungliga inlägget i tråden så kan spån som du fritt få stamma fram floskler om hur jävla dåliga invandrarna är. Både statistisk grund och objektivitet saknas. Kan någon exempelvis berätta för mig vad som hände mellan trådstartarens subjektiva tankar om ett trångt skattekontor och a_u:s påstående om att invandrare bara parasiterar? Jag har missat länken mellan fallobservationen och den ariske utopikerns konstaterande.

Vi kör ett fiktivt exempel:

1. Jag startar en tråd där jag sett en svensk blond kille pissa mot en husvägg.

2. Står det då andra användare fritt att kunna påstå att alla svenska killar pissar utomhus och inte inomhus? Att det är kulturellt betingat?

Jag blir så trött på den här skiten.
2008-01-08, 15:35
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonsyltegott
Okej...och vilken "klass" tillhör du min vän?
Övre medelklass. Du själv min goda herre?
2008-01-08, 15:43
Medlem
Teckajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
..så måste det vara!!

1. Jag startar en tråd där jag sett en svensk blond kille pissa mot en husvägg.

2. Står det då andra användare fritt att kunna påstå att alla svenska killar pissar utomhus och inte inomhus? Att det är kulturellt betingat?

Jag blir så trött på den här skiten.

Ett fiktivt svar

Nu när du säger det, har nog aldrig sett en invandrare pissa utomhus.
Har nog aldrig sett en invandrare pissa alls, inte ens på krogen.

Så det tillhör nog den svenska kulturen att göra så.
Skönt att pissa utomhus, det borde fler göra....

Ja det står andra användare fritt att kunna påstå att alla svenska killar
pissar utomhus och inte inomhus, skiter jag i!
2008-01-08, 15:44
Medlem
Arthur Dents avatar
Det här handlar väll snarare om bristande service, och ett resultat av allt ska det skäras ner på och allt ska bli effektivare, minns när det fanns ett bankkontor i varenda jäkla bonnhåla. Överbefolkade är vi knappast.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in