2008-01-08, 09:35
Medlem
Från mina 56.kb dagar så har jag som vana att lägga upp massa med flikar som jag kan läsa igenom även när jag hade kopplat ner. Detta har jag fortsatt med, så jag har vell en 7 forum uppe med massa trådar i olika flikar sne.

Men jag har upptäckt att har man unjefär 5 Flashback trådar igång så slöas hela firefox ner och börja bugga, måste ibland vänta en hel minut för att få byta flik, men i den fliken kan man uppdatera och klicka vidare sig. Detta fenomen är unikt för Flashback trådar, får inte detta påroplem med andra forums trådar om jag har många uppe.

Vet någon varför det är så?
Citera
2008-01-08, 10:01
Medlem
Det är inte brist på ramminne?
Citera
2008-01-08, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Det är inte brist på ramminne?

Ne .
3 gig ddr2.
Citera
2008-01-08, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirex
Ne .
3 gig ddr2.
Oj, det var en hel del det...
Citera
2008-01-08, 10:33
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Från mina 56.kb dagar så har jag som vana att lägga upp massa med flikar som jag kan läsa igenom även när jag hade kopplat ner. Detta har jag fortsatt med, så jag har vell en 7 forum uppe med massa trådar i olika flikar sne.

Men jag har upptäckt att har man unjefär 5 Flashback trådar igång så slöas hela firefox ner och börja bugga, måste ibland vänta en hel minut för att få byta flik, men i den fliken kan man uppdatera och klicka vidare sig. Detta fenomen är unikt för Flashback trådar, får inte detta påroplem med andra forums trådar om jag har många uppe.

Vet någon varför det är så?

Koll med Ctrl + alt + delete hur stor växlingsfil du har och hur mycket cpun jobbar , det är oftast problemet hos mig
Citera
2008-01-08, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Koll med Ctrl + alt + delete hur stor växlingsfil du har och hur mycket cpun jobbar , det är oftast problemet hos mig

Växlingsfil 915 mg unjefär, när Firefox riktigt låser sig så det itne går att göra något så går det upp till 49% annars kan det ligga mellan 12-27%.
Citera
2008-01-08, 11:22
Moderator
impieteers avatar
Kan säkert ha med reklamen att göra, om nu flashanimeringarna är kvar, själv har jag ingen reklam sedan länge.
Citera
2008-01-08, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Kan säkert ha med reklamen att göra, om nu flashanimeringarna är kvar, själv har jag ingen reklam sedan länge.

Precis, testa skaffa t.ex. Ad-Blocker Plus till firefox... Fungerar fin fint.
Citera
2008-01-08, 14:39
Medlem
mogs avatar
Citat:
Växlingsfil 915 mg unjefär
Milligram!?!

He he, sorry. Kunde inte låta bli.

Skulle inte förvåna mig om det är all flashig reklam på FB som är en av skurkarna i dramat.

Citera
2008-01-09, 15:37
Medlem
Hur med ad-blocker få man bort flash reklamen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in