• 1
  • 2
2008-01-08, 06:36
Medlem
Zubrilovas avatar
Hade nod32 v2.7 pa min dator med fix och allt. Funkade hur bra som helst tills nyarsafton. Sen dess uppdateras inte databasen. Men nar jag forsoker tvinga Nod32 att uppdatera sa sager den javeln att jag redan har de senaste virusdefinitionerna. Logn, logn, logn.

Bytte idag till Nod32 v3 och installerade med olika fix. Funkade inte. Med ett fix kunde inte uppdateringsservern hittas. Med ett annat fix uppdaterar den allt till sista momentet innan det ger upp utan anledning och med ett tredje fix far jag samma problem som med v2.7, dvs programmet pastar att det har de senaste virusdefinitionerna och inte behover uppdateras (men pa informationen star det att de senaste definitionerna ar fran i November forra aret!)

Fixen ar: 1.) olika usernames/passwords
2.) ESET 3.x Fix By KM92 (byter server och rensar losenord och anvandarnamn)
3.) Sjalv byta till olika mirror-servrar som tipsats om.

Hilfe, hilfe! Vad gora?
Citera
2008-01-08, 06:44
Medlem
DaVajjs avatar
Tror detta lämpar sig bättre i Datoranvändning - MS Windows.

// Mod
Citera
2008-01-08, 10:05
Medlem
bramseruds avatar
känner igen mig
Citera
2008-01-08, 12:29
Medlem
Achillezs avatar
agreeee......
Citera
2008-01-08, 13:47
Medlem
Råkade ut för exakt samma.... Tröttnade igår kväll och installerade AVAST Home Gratisvariant antivirus. Verkar rätt ok än så länge. Kanske ngt slöare dator vid uppstart men inte så det stör.... Däremot hittade AVAST 3 Trojaner som NOD32 missat. Var annars toppennöjd med NOD32.

Egentligen är man en nedrans snålvarg som inte kan betala 470:- för en licens men men.....
Citera
2008-01-08, 14:39
Medlem
Jag har också plötsligt fått problem, kör 2.7. Gnäller att servern inte hittas :/
Citera
2008-01-08, 14:47
Bannlyst
nyfiken fråga: ni som inte längre hittar servern osv, har ni betalt för era program eller är det sk crackade varianter?

300 kronor för ett år är väl inte så jävla dyrt, det borde väl veckopengen räcka till?
Citera
2008-01-08, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sEBbe85
nyfiken fråga: ni som inte längre hittar servern osv, har ni betalt för era program eller är det sk crackade varianter?

300 kronor för ett år är väl inte så jävla dyrt, det borde väl veckopengen räcka till?
Kör en crackad variant. Det känns som en onödig utgiftmed 300 per licens när det gäller ett mindre nätverk med 5-6 datorer. Finns ju andra gratis alternativ som det säkert blir nu, men Nod32 gillas eftersom det inte segar ner datorn så jäkligt.
Citera
2008-01-08, 15:23
Medlem
freshlemons avatar
Varför betala när man kan få gratis? Någon som har hittat en fungerande version?
Citera
2008-01-08, 15:27
Medlem
Skulle tro att Eset har tröttnat på alla crackade varianter som finns ute och därmed går ut hårt och svartlistar alla fejkade användarnamn/lösenord som kommer upp.
Varför detta händer nu vet jag inte men kanske har det med lanseringen av 3x att göra. Men det är bara en gissning.
Citera
2008-01-08, 15:30
Medlem
Pjuuds avatar
Jag löste detta genom att helt sonika googla efter pass/användarnamn. Har fungerat utmärkt nu i 3 månader. Så testa det!
Citera
2008-01-08, 17:32
Medlem
Zubrilovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjuud
Jag löste detta genom att helt sonika googla efter pass/användarnamn. Har fungerat utmärkt nu i 3 månader. Så testa det!

om du laste min forsta post sa sag du att jag aven provat detta, Det finns en sida som updaterar dagligen med nya pass/anvandarnamn. For en del funkar sakert det. Problemet ar dock inte att de bannas utan att programmet sitter nojt med de gamla uppdateringar det redan har, medans det obesvarat pastar att det ar helt och hallet updaterat. Det finns helt enkelt ingen anledning att forsoka ens.... Om alla antivirusprogram var ankor skulle jag ata dem varje dag. Bara for att javlas med dem. Men for mig loste det sig (an sa lange) pa nagot mystiskt satt. pm;a ifall ni vill veta hur och vad jag anvande. Jag garranterar dock att det inte kommer halla for alltid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in