2022-12-24, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gontar
All svenskproducerad reklamfilm nuförtiden ska idag ha med ett homopar, svarta (helst tillsammans med en vit partner) samt en morfar från Iran i soffan. Jag förstår att syftet är att locka en bredare kundgrupp, men gör det verkligen det? Är det den bilden av Sverige de flesta tycker är idealet och identifierar sig med? Själv ser jag det som en självutplåning.
Sluta klaga och vifta nu med din regnbågsflagga!
Citera
2022-12-24, 09:20
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Nix, inte rasist. Samma som när det gäller pådyvlad HBQT tjat. Samhället pushar för dessa grupper så de som är vita hetro blir överkörda och omkörda om och om igen. En så enkel sak som att arbetsgivare får lägre kostnader att anställa en nyanländ utan bas svenska knuffar undan svenskar som letar arbete intensivt.

En nyanländ har svårare få jobb och jobb är nyckel till integration. Vi vill att dessa människor integreras därav är detta incitament för arbetsgivare bra.

Det är nyanländ som arbetsgivaren får skattelättnader för och inte baserat på hudfärg
Citera
2022-12-24, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Tror du Sverige har 2 miljoner araber & negrer pga ”naturlig” utveckling eller är det 100% politiskt styrt/påtvingat?

Riiight, här glider vi från ämnet rätt snabbt. Men nej, påtvingat är det inte, det är demokratiskt förankrat, oavsett vad du tycker om det. Sedan kan man också fråga sig varför du stör dig på att välintegrerade invandrare syns i reklamsammanhang? Om man inte är rasist in i benmärgen borde man inte ha problem med människor som integrerats.
Citera
2022-12-24, 10:15
Medlem
Citat:
Om 90% av hushållen inte ser ut som i reklamfilmerna ser jag det som en verklighethetsförnekelse. Observera att det aldrig är en homogen familj från tex. Somalia som är med, utan en salig blandning av homos och etniciteter. Sådant förekommer betydligt mer sällan i verkligheten än i reklamfilm.
Min poäng är alltså den ensidiga exponeringen av en minoritet av familjekonstellationer som få känner igen sig i.

Spontant skulle jag säga att det enbart är positivt. Visar integrerade människor och individer som brutit sig loss från klansamhället och istället hittat sig en svensk partner. Bara bra. Föredömligt t om.
Citera
2022-12-24, 10:17
Medlem
Citat:
Absolut, men svenska hushåll består till skillnad från reklamfilmerna inte av 100% homos och invandrare.

Det gör inte reklamen heller.
Citera
2022-12-24, 10:39
Medlem
I Skodas reklam kör den vite mannen omkring på färgade Hiphoposkor medan i Dafgårds är det kliniskt bara vita med. Fördelar Dafgård faktiskt.
Citera
2022-12-24, 11:11
Medlem
I sexuellt syfte

Reklam med vit kvinna och afrikan är inte oskyldiga och det primära budskapet bortfaller, då man förstår att inslaget är utav sexuell karaktär där man öppet basunerar ut att den vita kvinnan är uteslutande afrikanens glädjeflicka utav icke-vita människor.

Lika bra öppna bordeller, där det står att bara afrikaner utav utlänningar får roa sig med svenskor. Man får samtidigt intrycket att svenska män inte skulle klara av sin uppgift i sängkammaren jämfört med afrikaner.

Förolämpande! Kränkande! Lögnaktigt!

99.99 % av icke-vita män i reklam med svenskor är just afrikaner = sexuellt budskap i media. Alldeles för mycket sådan reklam. Vad är syftet? Jo, sexuellt.
Citera
2022-12-24, 12:01
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Jag skiter i att de flesta människorna på jorden inte bryr sig om svensk PK reklam. Jag vänder mig till dem som bor i Sverige då de flesta på FB bor här och inte i Asien.

Så skriv det då.

Och exponerar du dig för reklam får du väl skylla dig själv. Sluta med det om du inte gillar det.
Citera
2022-12-24, 12:41
Medlem
Fascinerande att Flashback aldrig klarar av att särskilja kommersiellt och sexuellt eftersom de utgår ifrån att allt som rör sex, handlar om pengar och även det motsatta: Allt som rör konsumtion handlar om sex

Jag vet inte hur många gånger man behöver tala om för vissa män att pengar saknar hudfärg. Så att du är vit, ger dig inte ett övertag som konsument. Om du är blond eller har blåa ögon reflekterar inte någon tyngd i sedlarna som de med mörkare drag saknar.

Please repeat Money got no skin color
Citera
2022-12-24, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Riiight, här glider vi från ämnet rätt snabbt. Men nej, påtvingat är det inte, det är demokratiskt förankrat, oavsett vad du tycker om det. Sedan kan man också fråga sig varför du stör dig på att välintegrerade invandrare syns i reklamsammanhang? Om man inte är rasist in i benmärgen borde man inte ha problem med människor som integrerats.
Man stör sig på att kvinnor & ”hens” på reklambyråer är helt marinerade i värdegrund & ej innehar någon som helst verklighetsförankring. Hur vet du att negrer i reklamen är välintegrerade när inte ens svarta fotbollsmiljonärer är det?
Citera
2022-12-24, 13:50
Medlem
Jaaaaaaaaaaaaaaa, svaren tyder på hur tafatt den svenska mannen är. Mesar. Nöööööööööööörd!

Då är det fritt fram för kvinnor och utländska män att trampa på den vekliga svenska mannen. Östeuropeer är inte lika fjolliga. Vikingagenerna blev tydligen kvar i ex Ryssland = Rus = Viking = grundat av svenskar.
Senast redigerad av Korrespondenten 2022-12-24 kl. 14:04.
Citera
2022-12-24, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
En nyanländ har svårare få jobb och jobb är nyckel till integration. Vi vill att dessa människor integreras därav är detta incitament för arbetsgivare bra.

Det är nyanländ som arbetsgivaren får skattelättnader för och inte baserat på hudfärg
Detta påverkar även svensk-svenskar so får svårt att få jobb då det finns billigare arbetskraft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in