2021-07-20, 13:40
Medlem
Barshageudds avatar
Snudd på läskigast är att om du ö h t lägger märke till det och påtalar det, som Oskorei poängterade i en text nyligen, så är du emot det. Du ska inte ens lägga märka till det. Om du gör det så är du förmodligen en rasist som helst bemöts med passiv aggressivitet (som vi fått smakprov på i tråden): ”och?”, ”varför bryr du dig?”, etc.

Att formeln är just ”svart man+vit kvinna”, och aldrig ”vit man+svart kvinna” har t o m uppmärksammats av vänsterextremisten Tobias Hübinette.
Citera
2021-07-20, 13:43
Moderator
Meijis avatar
Passar bättre här.

Grafisk formgivning --> Reklam och marknadsföring
/Moderator
Citera
2021-07-20, 13:44
Medlem
swimmingpools avatar
Jag stör mig också på detta. Och dom ska alltid ha mikrofonfrisyr. Jag är inte rasist, men så många negrer har vi inte i Sverige. Däremot mellanöstern-blattar, men dom ser man inte mycket av i reklamen.
Citera
2021-07-20, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barshageudd
Snudd på läskigast är att om du ö h t lägger märke till det och påtalar det, som Oskorei poängterade i en text nyligen, så är du emot det. Du ska inte ens lägga märka till det. Om du gör det så är du förmodligen en rasist som helst bemöts med passiv aggressivitet (som vi fått smakprov på i tråden): ”och?”, ”varför bryr du dig?”, etc.

Att formeln är just ”svart man+vit kvinna”, och aldrig ”vit man+svart kvinna” har t o m uppmärksammats av vänsterextremisten Tobias Hübinette.

Absolut. ska va den naturligaste saken i världen:

"-VAAA?! är du rent biologiskt hemmahörande på andra sidan jorden??!, du måste skämta JAG SVÄR ja märkte det inte ens trodde du var min katt" jag loovar
"-Kunde du inte ens läsa i ditt land??! och nu informerar du för familjen Eriksson hur den senaste Iphone funkar kungligt kolla svenne klarar fan inget själva..."
Senast redigerad av Emoist 2021-07-20 kl. 13:50. Anledning: född - hemmahörande
Citera
2021-07-20, 14:03
Medlem
lolliances avatar
Nike har sedan många år tillbaka överdrivit med att bara ha mörkhyade personer i sin marknadsföring..
Citera
2021-07-20, 14:15
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Tror kunderna bestämmer också vilken reklam de vill ha!!

De har troligen inte kränkta vita män som målgrupp.
Citera
2021-07-20, 14:18
Medlem
imsmurts avatar
http://stonetoss.com/comic/burger-kang/

Kolla denna.
Citera
2021-07-20, 14:21
Medlem
Det är reklambyråernas påhitt oftast då de får flika in vad som är ”inne”

Företaget jag jobbar på skulle göra ny hemsida & företaget som hade uppdraget försökte lobba in mörkhyade personer för att det är ”inne och hippt” vi tackade nej och fick nästan tillrättavisa företaget med uppdraget. Det slutade som vi ville - enbart vita personer eftersom vi är i Skandinavien.
Citera
2021-07-20, 14:26
Medlem
Företagen vill visa att man är woke och med i tiden. Inne och hippa.

Nu ska man vara vegan, ha elbil, elsparkcykel, vara för Marx, BLM, Antifa, anti-vit och älska vindkraft och solenergi.

Men det börjar blåsa åt andra hållet och anses som naivt, barnsligt och omoget.
Citera
2021-07-20, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
De har troligen inte kränkta vita män som målgrupp.

Så den ekonomiskt starkaste målgruppen är ointressant?
Citera
2021-07-20, 14:34
Medlem
Perstamps avatar
Några som verkligen tagit det här till en ny nivå är SEB som inte har en enda vit människa i sin reklam. Negerbanken!
Citera
2021-07-20, 14:37
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Det kallas propaganda. Man vill etsa fast negern i våra sinnen. Göra negern till en normalitet i det svenska samhället.

Det handlar om rädsla att bli stämplad. INga företag deltar i propaganda men de gör som PR konsulterna varnar för ska inträffa OM maninte har mörkhyade i reklamen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in