2025-12-27, 13:16
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Ikväll spelar vi dessa klassiker & samtidigt så skänker vi alla en en tanke till de
som sitter & tittar på Uppesittarkvällen på TV4.

Bingolotto (Sketch) https://www.youtube.com/watch?v=0mX3lzmpmM4
Sluta Spela Bingolotto https://www.youtube.com/watch?v=IhosXjBwslo
Jag Ska Aldrig Mera Spela Bingolotto https://www.youtube.com/watch?v=woh4OM-63jU

Klassiker, då jag alltid blir lika besviken när jag tittar på skiten.
Citera
2026-01-01, 20:33
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Klassiker, då jag alltid blir lika besviken när jag tittar på skiten.

När vi ändå talar om "klassiker" så fick jag en liten rolig start på 2026.
En av mina småsyskon spelade en Eddie Meduza låt som jag bara tänkte när jag hörde intro så
tänkte jag snabbt att det kan inte vara den. & hon tycker att det är en av Eddies bästa låtar alla kategorier

Men det var det & hon gillade texten & började sjunga med
Jag har pengar, jag har bil och villa och båt , Gröna ängar har jag gratis när jag vill komma åt
Jag har minnen från en tid som inte finns , Hade henne, hade grattis kropp och fitta var kväll
Men det vände, livet gav mig en förlamande smäll , Och jag faller i en rymd som inte finns ,
Så hur man gör när man knullar är nåt jag inte minns

Citera
2026-01-02, 00:20
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
God jul på er, idag blir det den årliga juletraditionen att man lyssnar på Börje Lundins Julafton, god jul och gott nytt år på er, vi hörs i bordet under räva.

Jadå, den hörde jag också på julafton. Blir dock från youtube då jag tyvärr saknar den kassetten.
Citera
2026-01-02, 00:25
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Betyder det då att han aldrig skulle ha spelat in kalasskivan väg 13 på UT-Records med tanke på att vi den fasansfulla skivan Dance Mix som "hämnd". Fattar som sagt inte hur Bert tänkte?!
Eller så är det bara för att tjäna pengar.

Men det skulle vara intressant ifall Sony skulle kunna tänka sig att köpa Rättigheterna & Mastern
till Väg 13 så de kan samla in allt under samma tak. Vem vet

Visst skulle han ha spelat in skivan. Bävern hade nog gjort Dance Mix ändå. Och visst det gjorde Bert bara för att tjäna pengar på den gode Errols låtskatt.
[/quote]
Citat:
Med tanke på dokumentären om Griståget så borde det ändå finnas en hel del kvar hos Peter Löfberg.
Ja, Löfberg har mycket gott som han kunde göra flera timmars film på. Men han har lagt upp en del på youtube i alla fall.
Citera
2026-01-02, 00:27
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ikväll spelar vi dessa klassiker & samtidigt så skänker vi alla en en tanke till de
som sitter & tittar på Uppesittarkvällen på TV4.

Bingolotto (Sketch) https://www.youtube.com/watch?v=0mX3lzmpmM4

Undra om vad Lasse Kronér skulle säga om denna sketch?
Citera
2026-01-02, 00:58
Medlem
Citat:
När vi ändå talar om "klassiker" så fick jag en liten rolig start på 2026.
En av mina småsyskon spelade en Eddie Meduza låt som jag bara tänkte när jag hörde intro så
tänkte jag snabbt att det kan inte vara den. & hon tycker att det är en av Eddies bästa låtar alla kategorier

Men det var det & hon gillade texten & började sjunga med
Jag har pengar, jag har bil och villa och båt , Gröna ängar har jag gratis när jag vill komma åt
Jag har minnen från en tid som inte finns , Hade henne, hade grattis kropp och fitta var kväll
Men det vände, livet gav mig en förlamande smäll , Och jag faller i en rymd som inte finns ,
Så hur man gör när man knullar är nåt jag inte minns

Den är en kanonlåt, den klättrar dessutom bland Errols mest streamade låtar på Spotify, det får jag säga att vi har gjort bra pågar/pôjka/drängar.
Citera
2026-01-02, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jadå, den hörde jag också på julafton. Blir dock från youtube då jag tyvärr saknar den kassetten.

Jag hade själv gärna haft den på en fysisk kassett, gärna med originalomslaget av Errol.
Citera
2026-01-02, 01:00
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jag hade själv gärna haft den på en fysisk kassett, gärna med originalomslaget av Errol.

Ja, den hade varit kul att ha i samlingen. Precis som om man skulle ha fått tag på alla kassetterna i sitt original.
Citera
2026-01-02, 14:53
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Den är en kanonlåt, den klättrar dessutom bland Errols mest streamade låtar på Spotify, det får jag säga att vi har gjort bra pågar/pôjka/drängar.

Då går det framåt för denna underbara pärla & får väl dock hoppas att flera upptäcker låtskatten
& inte bara "Kuk & Fitta". Men samtidigt så verkar ändå "Ollonkassetterna" gå hem & man får väl
hoppas att det blir en fysisk utgåva med tiden för oss fans?

Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Undra om vad Lasse Kronér skulle säga om denna sketch?

Med tanke på en god portion humor skulle han nog skratta rejält & troligen gilla den.
Fast Eddie är duktig på Göteborgska
Citera
2026-01-05, 12:43
Medlem
Rebali179s avatar
Psych bandet Khadavra har gjort en rejäl version av Eddies instrumentala pärla Reaktorn läck i Barsebäck
Dock heter den i deras tappning Der Reaktor
https://khadavra.bandcamp.com/track/der-reaktor

Rekommenderas rejält.
Citera
2026-01-07, 00:12
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Psych bandet Khadavra har gjort en rejäl version av Eddies instrumentala pärla Reaktorn läck i Barsebäck
Dock heter den i deras tappning Der Reaktor
https://khadavra.bandcamp.com/track/der-reaktor

Rekommenderas rejält.

Intressant version av låten. Helt okej, lite spöklik sådär i musiken.
Citera
2026-01-07, 04:30
Medlem
Loxuss avatar
Finns det nånstans där man kan se alla låtar han har skrivit åt andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in