2022-12-25, 17:28
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vi får hoppas på det bästa. Drömmen för en del fans vore som sagt att det blir ett par DVD:er med tiden.
Sedan med tanke på det som vi har fått innan så känns det snarare som att det blir kvantitet istället för Kvalitet. Det bästa hitils av alla nya släpp är enligt mig Live Gröna Lund DVD.n & Musikanten Från Vidderna som Anakronfilm gav ut.

Annars är väl det mest nyaste är väl UT-Records som ger ut Nu Grönskar Det Igen med Ultima Thule & Eddie Meduza. https://www.discogs.com/release/15733765-Ultima-Thule-2-Eddie-Meduza-Nu-Gr%C3%B6nskar-Det-Igen

Om man nu kan kalla det ett sammarbete eller inte. Börje , Sven & Ljungbacken är med lite då & då.
Själv så hoppas man att Väg 13 kommer ut igen på CD eller på LP

Ja, hoppas på det bästa det enda vi kan göra.

Ja, live på Gröna Lund DVD.n & Musikanten Från Vidderna var kul när de kom. Var riktigt glad över live DVD:erna som Legal Bootleg vol.1 och Legal Bootleg vol.2. Älskar också Sådan far sådan son som innehöll mycket fint material av sketcher och så klart dokumentärfilmen Eleganten från vidderna.

När det gäller Nu Grönskar Det Igen med Ultima Thule & Eddie Meduza. Så var det rätt kul att den blev en nyutgåva speciellt då skivomslaget där även Errol är avmålad. Men skivan i sig är rätt trist har den här hemma och vissa av sketcherna är rätt kul, men skivan är mest för Ultima Thule fansen. Bästa på den skivan är låten Poetry In Motionsom som både Janne och Errol sjunger på.

En nyutgåva av Väg 13 borde ju bli, verkar ju ändå finnas en viss efterfrågning av den skivan.
Citera
2022-12-25, 21:13
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, hoppas på det bästa det enda vi kan göra.

Ja, live på Gröna Lund DVD.n & Musikanten Från Vidderna var kul när de kom. Var riktigt glad över live DVD:erna som Legal Bootleg vol.1 och Legal Bootleg vol.2. Älskar också Sådan far sådan son som innehöll mycket fint material av sketcher och så klart dokumentärfilmen Eleganten från vidderna.

En nyutgåva av Väg 13 borde ju bli, verkar ju ändå finnas en viss efterfrågning av den skivan.

Hur är live DVD erna Legal Bootleg vol.1 och Legal Bootleg vol.2 har faktiskt inte sett dem eller att de finns? men jag kan ha fel. Sådan Far Sådan Son har jag inget intresse av eftersom det verkar bara vara kvantitet istället för kvalitet. Men jag får nog ge den en chans senare framöver.

Vi får nog vänta & hoppas på att det blir av med en nyutgåva av Väg 13.
lite bortglömd pärla men som ändå är en viktig pusselbit i Eddies diskografi eftersom
den är helt på Svenska.
Citera
2022-12-25, 21:53
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Hur är live DVD erna Legal Bootleg vol.1 och Legal Bootleg vol.2 har faktiskt inte sett dem eller att de finns? men jag kan ha fel. Sådan Far Sådan Son har jag inget intresse av eftersom det verkar bara vara kvantitet istället för kvalitet. Men jag får nog ge den en chans senare framöver.

lite bortglömd pärla men som ändå är en viktig pusselbit i Eddies diskografi eftersom
den är helt på Svenska.

Här har du Legal Bootleg 2.
https://youtu.be/cV5ZD6csUIE
Citera
2022-12-25, 22:15
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Här har du Legal Bootleg 2.

Tackar så mycket blir att kolla upp direkt.
Men är det inte där också man ser hur sjuk Eddie egentligen var??
har för mig att Peter Löfberg har lagt upp Summertime Blues därifrån för längesedan.

Finns Legal Bootleg 1 också någonstans?
Citera
2022-12-26, 00:15
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

den är helt på Svenska.

Legal Bootleg vol.1 och Legal Bootleg vol.2, tycker jag är trevliga. En av filmerna innehåller en spelning där Errol blir tyvärr tvungen att avbryta då några idioter i publiken kastar flaskor. Tror det var i vol. 1 som detta skedde. Vol.2 är en rätt intressant spelning när Börje Lundin är med.

Jag är en sådan där hardcore fan av Errol så jag älskar allt han gjort, skulle tycka det var riktigt trevligt att bara få se honom prata om väder och vind, så jag gillar verkligen DVDn Sådan Far Sådan Son som innehåller mycket som man inte har sett tidigare. Mycket svammel och ganska rolig sak är att man märker att Errol blir fullare och fullare ju längre filmen går. Men han och sonen Anders hade säkert jätte roligt under inspelningen. Är man bara intresserad av Errols musik så är den DVDn kanske något att ha.
Citera
2022-12-26, 21:59
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Legal Bootleg vol.1 och Legal Bootleg vol.2, tycker jag är trevliga. En av filmerna innehåller en spelning där Errol blir tyvärr tvungen att avbryta då några idioter i publiken kastar flaskor. Tror det var i vol. 1 som detta skedde. Vol.2 är en rätt intressant spelning när Börje Lundin är med.

Jag är en sådan där hardcore fan av Errol så jag älskar allt han gjort, skulle tycka det var riktigt trevligt att bara få se honom prata om väder och vind, så jag gillar verkligen DVDn Sådan Far Sådan Son som innehåller mycket som man inte har sett tidigare. Mycket svammel och ganska rolig sak är att man märker att Errol blir fullare och fullare ju längre filmen går. Men han och sonen Anders hade säkert jätte roligt under inspelningen. Är man bara intresserad av Errols musik så är den DVDn kanske något att ha.

Legal Bootleg Vol 1 har jag inte sett alls ute någonstans vad jag vet.

Legal Bootleg Vol 2 har jag betat av nu å det är lite roligt att Börje Lundin får vara med på ett hörn å att Peter får sjunga lite. Men samtidigt så ser man hur sjuk Eddie var under den spelningen.

Sådan Far Sådan Son får jag ta och kolla upp med tiden å ge den ny chans tror jag
Citera
2022-12-28, 01:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Legal Bootleg Vol 1 har jag inte sett alls ute någonstans vad jag vet.

Legal Bootleg Vol 2 har jag betat av nu å det är lite roligt att Börje Lundin får vara med på ett hörn å att Peter får sjunga lite. Men samtidigt så ser man hur sjuk Eddie var under den spelningen.

Sådan Far Sådan Son får jag ta och kolla upp med tiden å ge den ny chans tror jag

Jag köpte mina DVDer när de kom ut i början på 00-talet. Kanske att jag har en raritet i min samling?

Ja, han var i dålig form tyvärr vid spelningen på Legal Bootleg Vol 2. Men jag tycker han få till det bra ändå fast han inte ens sjunger på alla låtar.
Citera
2022-12-30, 04:02
Medlem
Citat:
Jag köpte mina DVDer när de kom ut i början på 00-talet. Kanske att jag har en raritet i min samling?

Ja, han var i dålig form tyvärr vid spelningen på Legal Bootleg Vol 2. Men jag tycker han få till det bra ändå fast han inte ens sjunger på alla låtar.
Är det då han lägger sig på golvet och har på sig några typ av moon boots?
Citera
2022-12-30, 17:43
Medlem
LanthandelRecordss avatar
https://youtu.be/1TocbHLqmf4
Visst låter denna som Jag Vill Runka Balle?
Citera
2022-12-30, 18:41
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
https://youtu.be/1TocbHLqmf4
Visst låter denna som Jag Vill Runka Balle?

Aldrig tänkt att det skulle vara en inspiration till låten
Det är ju ingen cover men ändå
Citera
2022-12-31, 02:35
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roggaluktargris

Du kan kolla här på Legal Bootleg Vol 2
Citera
2023-01-03, 16:23
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roggaluktargris
Ja, precis. Den spelning är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in