Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-30, 20:51
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=-6r9arclpWo

Bonnadisco underbar låt, bara Errol som kommer med såna här roliga texter. Ett geni var han!
Citera
2023-05-02, 20:14
Medlem
Rebali179s avatar
Har vi någon låt som ni alltid kommer tillbaka till tro i mitt fall är det nog
Jag Vill Hem,
I ll Be Saved
Åh Vilken Hora
Kåta Marie
(Septemberrunk) slänger jag in med tanke på Blues låtarna
Senast redigerad av Rebali179 2023-05-02 kl. 21:08.
Citera
2023-05-03, 13:31
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Gillar också Harley Davidson skivan, tyvärr blev dem inga storsäljare vad jag vet. Silver Wheels såldes väl lite på bensinmackar vart och annanstans. Folket ville höra snusklåtarna och punkjävlar/mera brännvin mer än hans engelska rocklåtar. OnT: Rollin down från Harley Davidson skivan är bra, och även titellåten Harley Davidson.

Ja, så är det lite trist då det finns många bra låtar på skivorna. Men han gjorde så mycket att det blir lätt att vissa alster kommer i skymundan.

Ja, Rollin down riktig bra, passar fint om man är ute med bilen på cruising.
Citera
2023-05-03, 13:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=-6r9arclpWo

Bonnadisco underbar låt, bara Errol som kommer med såna här roliga texter. Ett geni var han!

Bra och rolig låt från en av mina favoritkassetter!
Citera
2023-05-03, 13:42
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Har vi någon låt som ni alltid kommer tillbaka till tro i mitt fall är det nog
Jag Vill Hem,
I ll Be Saved
Åh Vilken Hora
Kåta Marie
(Septemberrunk) slänger jag in med tanke på Blues låtarna

Ja, det finns det säkert. Men blir väl favoriterna då.
Spiken i Botten
Get Out Of Town
Young Girls And Cadillac Cars
Undanflykter
Smegma På Mitt Ollon
Walking In The Moonlight
Need you want you
This broken heart
Citera
2023-05-03, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Bra och rolig låt från en av mina favoritkassetter!

Japp den är klockren!
Citera
2023-05-03, 15:04
Medlem
HAHA! En låt jag alltid garvar åt är Fåntratt Shuffle, vilken text asså bara Errol som kunde skriva såna här klockrena texter, vart fick han allt ifrån? Han var ett sant geni, han skulle säkert kunna slänga ihop 10 låtar på en dag om han så ville.
Citera
2023-05-03, 16:12
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
HAHA! En låt jag alltid garvar åt är Fåntratt Shuffle, vilken text asså bara Errol som kunde skriva såna här klockrena texter, vart fick han allt ifrån? Han var ett sant geni, han skulle säkert kunna slänga ihop 10 låtar på en dag om han så ville.
Som han själv sa, att han kunde nästan när som helst hitta på en låt som handlade om vad som helst. Jadå ett stort geni, både musikaliskt och litterärt.
Citera
2023-05-03, 16:43
Medlem
Citat:
Som han själv sa, att han kunde nästan när som helst hitta på en låt som handlade om vad som helst. Jadå ett stort geni, både musikaliskt och litterärt.

Errol var expert verkligen som låtskrivare också. Han behärskade svenska språket väldigt bra och man märkte att han hade lätt för sig att använda många ord och dialekter och blanda ihop allt i ett, kan ha och göra med att han flyttade runt massa som ung. Kul att lyssna på honom än idag och att många hyllar honom. Många i min klass på högstadiet gillade att retas med en för att man gillade hans musik, men de var för obildade för att förstå mer än så. Oftast är det såna nollor som lyssnar på gangsterrap, kan man ens kalla det musik?

Radion borde förövrigt spela Errols låtar oftare, hört ibland vissa mindre lokala radiostationer spela typ Midsommarnatt och Gasen i botten.
Citera
2023-05-03, 16:49
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Errol var expert verkligen som låtskrivare också. Han behärskade svenska språket väldigt bra och man märkte att han hade lätt för sig att använda många ord och dialekter och blanda ihop allt i ett, kan ha och göra med att han flyttade runt massa som ung. Kul att lyssna på honom än idag och att många hyllar honom. Många i min klass på högstadiet gillade att retas med en för att man gillade hans musik, men de var för obildade för att förstå mer än så. Oftast är det såna nollor som lyssnar på gangsterrap, kan man ens kalla det musik?

Radion borde förövrigt spela Errols låtar oftare, hört ibland vissa mindre lokala radiostationer spela typ Midsommarnatt och Gasen i botten.

Ja, det har du helt rätt i. Han lärde sig dialekterna tack vare att han flyttade runt så mycket.
Att folk inte uppskattar hans musik är ju vanligt, en del som jag träffat har jag lyckas omvända när jag visade dem att han gjorde mer än snusklåtar som de flesta tror. Jag har gillat hans musik sedan jag barn och nu är man en bit över 30.

Lokalradion här jag bor spelar ofta Errols låtar, och de spelas i bland även av de mer grova låtarna också.
Citera
2023-05-03, 17:00
Medlem
Citat:
Ja, det har du helt rätt i. Han lärde sig dialekterna tack vare att han flyttade runt så mycket.
Att folk inte uppskattar hans musik är ju vanligt, en del som jag träffat har jag lyckas omvända när jag visade dem att han gjorde mer än snusklåtar som de flesta tror. Jag har gillat hans musik sedan jag barn och nu är man en bit över 30.

Lokalradion här jag bor spelar ofta Errols låtar, och de spelas i bland även av de mer grova låtarna också.

Jo självklart!

Musiken är ju inget för alla, men det folk inte förstår är att han gjorde mer än dessa runke ball, slicka fitta etc. Det klasskompisarna trodde han gjorde bara haha!

Men de mesta av vännerna var väl för "fina" för sån rock, de ville höra på sin kommersiella radiomusik så man inte stack ut. De jag minns spelade mest Meduza var vi motorintresserade på skolan helt klart.

Växte upp med Eddie Meduza här också och har aldrig slutat lyssna på honom, är snart 30 faktiskt. :-))
Citera
2023-05-03, 17:35
Medlem
Rebali179s avatar
Vet inte om jag har drömt men jag har för mig att jag har hört en omgjord version av Hata Din Nästa.
eller att någon gillar Ultima Thule å slår ner folk för att de har "stora näsor"

Å har jag fel så ber jag om ursäkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in