2022-01-08, 17:54
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Samma med skivan Väg 13 som de tydligen inte vill göra nyutgivning på.

Vi får hoppas på att det kommer en nyutgåva på Väg 13 snart.
Det skulle vara guld värt även om väg 13 redan finns här hemma
Citera
2022-01-08, 18:03
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Fast nu under dagarna har en tanke slagit mig om skivan Värsting Hits:

Den skivan kom ut 1998 då Errol fyllde 50, han var säker på att han inte skulle bli en dag över 50 och den skivan innehåller mest nyinspelningar på flera av hans mest omtyckta låtar.
Var tanken med det att säga adjö till fansen?
Nu blev det ju inte så som tur är (den gången) och så fick vi Väg 13 som är en av hans bästa och Scoop som man ändå får säga var en värdig avslutning, även om man önskar att han hade fått fortsätta.

Kan det vara så även att intresset började komma tillbaka mer och mer i å med att hans Kassetter & låtar blev mer kultförklarade. Eller så ville bävern att Eddie skulle hitta mer publik.
Eller så smider de medans järnet är varmt eftersom det kom väl väldigt mycket "lågpris CD"
Citera
2022-01-08, 23:59
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jo och så ville Bert göra låtarna "tyngre", fast jag upplever inte alls den glöd som fanns i originalen från kassetterna eller de klassiska skivorna från CBS.
Nä, Errol tappade sin glöd när han närmade sig 50. Han kände väl att tiden var i fatt honom, och man märker att han bara gjorde sin grej vilket han också berättar i sista intervjun med Bodil Furu. Men åldern tar ju ut sin rätt och Errol levde hårt, tyvärr.
Citera
2022-01-09, 00:01
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vi får hoppas på att det kommer en nyutgåva på Väg 13 snart.
Det skulle vara guld värt även om väg 13 redan finns här hemma

Som jag skrivit tidigare att för min del spelar nyutgåvorna mindre roll, då jag redan har dem i min ägo. Men för de som missat skivorna, så behövs en nyutgivning.
Citera
2022-01-09, 19:16
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Kan det vara så även att intresset började komma tillbaka mer och mer i å med att hans Kassetter & låtar blev mer kultförklarade. Eller så ville bävern att Eddie skulle hitta mer publik.
Eller så smider de medans järnet är varmt eftersom det kom väl väldigt mycket "lågpris CD"

Det sistnämnda skulle jag gissa på. Trots allt så är ju Bävern inblandad, en sådan stereotyp av sådana som kräver pengar till den grad att man ger Mikael Wiehe och Björn Afzelius rätt (bra artister, även om jag inte ställer mig bakom deras politiska tankar alla gånger) så varje tillfälle Bert kan få en slant tar han.
Citera
2022-01-09, 19:22
Medlem
Citat:
Nä, Errol tappade sin glöd när han närmade sig 50. Han kände väl att tiden var i fatt honom, och man märker att han bara gjorde sin grej vilket han också berättar i sista intervjun med Bodil Furu. Men åldern tar ju ut sin rätt och Errol levde hårt, tyvärr.

Jo vissa gör det tyvärr. Errol hade vi behövt idag, inte bara för hans samhällskommentarer (som förövrigt är lysande och håller än) utan just för den glädje han spred med sina texter och historier om raggare, Evert, bönder, danska elektriker, gröna termosar och mera och ja jag skriver detta på fyllan därav min sentimentalitet, fast han har många gånger hjälpt igenom jobbiga perioder och hade han levt idag hade jag gärna sett han live. Och kanske som med Jan-Åke gjort ett besök.

Skål förresten, det bästa med corona-vadninuvillkalladet-grejen som pågår nu är att handsprit finns överallt så tillgången till sprit har aldrig varit bättre såvitt jag kan minnas.

Skål!
Citera
2022-01-09, 19:24
Medlem
Citat:
Som jag skrivit tidigare att för min del spelar nyutgåvorna mindre roll, då jag redan har dem i min ägo. Men för de som missat skivorna, så behövs en nyutgivning.

Jag har missat skivorna, fast jag köper gärna en originalutgåva om jag springer på en sådan under en marknad eller en affär som säljer retroskivor.
Fast helt klart, originalen är dyra och ungdomen behöver ta del av Väg 13, visst finns Spotify, fast att alltid förlita sig på att nätet skall funka är inget jag rekommenderar, ge våra barn den svenska finkultur säger jag!
Citera
2022-01-11, 17:17
Medlem
Rebali179s avatar
Väg 13 är väl mera kultförklarad eftersom det var så få som fick tag på den.
Bara för att den låg på Ultima Thules bolag å att man inte fick tag på den via skivbutiken.
Någon som vet hur många exemplar som såldes av Väg 13?
Citera
2022-01-11, 17:27
Medlem
Rebali179s avatar
Raggarpullan är väl inte dålig men det är väl inte bra heller.
Eller skall vi säga att det låter bedrövligt. Men dom är inte dåliga

(Undrar vad Olle Olé Olé Olé Olé hade sagt)
Citera
2022-01-11, 17:33
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DynamoBeirut
Har du hittat på den än? Skulle också vilja ha den hehe.

Är det denna låt du menar https://youtu.be/i7BosgAKzQY

Den andra versionen verkar vara borta helt så det får duga med den versionen
Senast redigerad av Rebali179 2022-01-11 kl. 17:41.
Citera
2022-01-12, 05:36
Medlem
Citat:
Raggarpullan är väl inte dålig men det är väl inte bra heller.
Eller skall vi säga att det låter bedrövligt. Men dom är inte dåliga

(Undrar vad Olle Olé Olé Olé Olé hade sagt)

Han hade sagt att Börje Lundin och Mannfred Willes vet hur man tar sådana som Raggarpullan.

Han hade sagt att Raggarpullan är bedrövlig och att man kan hälla sig till Eddie Meduza, Mannfred Willes, Lester C. Garreth och lyssna till Sven Anderssons tårdrypande berättelse.
#PrayforSvenAndersson.
Citera
2022-01-12, 16:03
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Sven Anderssons tårdrypande berättelse. #PrayforSvenAndersson.

https://youtu.be/Vi6h-u2JfcM alltid lika hemskt å som han röker med.

Han har alltså inte Runkat på 79 år om man räknar från 2022.
Dock får han ta frugan i 2:an istället. Undrar om han har några barn eller så.
måste väl vara skitungar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in