2021-12-06, 01:08
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Hörde också att de tog upp om låten Reaktorn Läck I Barsebäck i Nyhetsmorgon för någon dag sedan. Att den hade blivit en stor hit i Mexiko, fast det har vi ju vetat väldigt länge att mexikanerna gillade den låten.
Citera
2021-12-06, 01:16
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179

Dock är det väldigt svårt att lyssna på de rumsrena versionerna
eftersom man hör den snuskiga versionen istället

Det är sant, jag hör en helt annat text då jag är mer van vid snusklåtarna.
Citera
2021-12-06, 18:53
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Exakt. Det är precis det svaret jag fick. Jag försöker att få "chefen" att förstå att det finns ett sug bland fans som faktiskt vill ha en fysisk utgåva istället för digital streaming. Därför föreslog jag en limiterad utgåva för alla fans som vill ha ett fysiskt exemplar av skivan. "Chefen" har dessutom tillgång till fotografier och videoinspelningar när skivan spelades in och borde,med lite vilja,kunna släppa det som bonusmaterial för de som köper den nya utgåvan.

Nåväl,jag har föreslagit det för min vän som hälsar att UT just nu är upptagna med att spela in en ny version av en av deras gamla skiva,Svea Hjältar.

Han har lovat mig att ta upp Väg 13 diskussionen när julhelgerna är över.

skulle nog lätt köpa en CD + DVD utgåva av Väg 13 ifall det skulle komma ut
Citera
2021-12-06, 18:55
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Outgivna fotografier och videoinspelningar hade jag betalt bra för. Tror jag vet vem du menar med "Chefen", om jag tänker på rätt person så pratade vi lite om Errol han och jag när jag träffade honom för ca 16 - 17 år sedan.

Håller med dig där Men Blir lite nyfiken på vem "Chefen" kan vara. Så länge UT sitter på rättigheterna till Väg 13 så ut med utgåvan bara.

Citat:
Det är sant, jag hör en helt annat text då jag är mer van vid snusklåtarna.

Det är väl Charmen på sitt sätt. Tex varje gång man lyssnar på Ett & Ett så hör man direkt "Sug Mig Mina Drängar" Eller dansbandsversionen av Epa- Traktorn https://youtu.be/gXyo1CUfrA8
Citera
2021-12-09, 02:30
Bannlyst
Citat:
Det är väl Charmen på sitt sätt. Tex varje gång man lyssnar på Ett & Ett så hör man direkt "Sug Mig Mina Drängar"
Riktigt bra bit det där. Jag vet inte hur många låtar Greve von Boegroeff har gjort. Vet någon? Min favorit är antagligen "Jag är bög. Jag är bög.".
Citera
2021-12-09, 12:21
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Riktigt bra bit det där. Jag vet inte hur många låtar Greve von Boegroeff har gjort. Vet någon? Min favorit är antagligen "Jag är bög. Jag är bög.".

https://youtu.be/_aOusyV8Kqc Jag räknar upp alla här. Ja vi har då följande:

Ta Mig I Röven, Pojkar!
Jag Är Bög.
Ge Mig Rövhål.
Sug Mig, Mina Drängar!
Jag Är Bög, Jag Är Bög!
Jag Smeker Mitt Rövhål.
Citera
2021-12-09, 16:18
Medlem
DynamoBeiruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHatarSomalier
Någon som har West A Fool Away versionen av heil hitler?

Har du hittat på den än? Skulle också vilja ha den hehe.
Citera
2021-12-09, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
https://youtu.be/_aOusyV8Kqc Jag räknar upp alla här. Ja vi har då följande:

Ta Mig I Röven, Pojkar!
Jag Är Bög.
Ge Mig Rövhål.
Sug Mig, Mina Drängar!
Jag Är Bög, Jag Är Bög!
Jag Smeker Mitt Rövhål.
Kanon. Mycket bra sammanställning. Riktigt bra låttitlar alltsammans. Favoriten är nog: "Sug mig, mina drängar!".
Citera
2021-12-11, 17:37
Medlem
Rebali179s avatar
Greven har väl en son?
Finns väl på en av de tidigare kassetterna om jag har läst å minns rätt.

Undrar hur det hade varit ifall det hade funnits en kassett med Greven Von Boegroeff
Skulle nog varit en kult kassett i bögkretsar
Citera
2021-12-12, 00:30
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
skulle nog lätt köpa en CD + DVD utgåva av Väg 13 ifall det skulle komma ut

Ja, en DVD hade varit kul.

Citat:
Håller med dig där Men Blir lite nyfiken på vem "Chefen" kan vara. Så länge UT sitter på rättigheterna till Väg 13 så ut med utgåvan bara.

Ja, man tycker ju att de borde kunna ge ut en nyutgåva av skivan, både som CD och LP. Tror då att intresset är rätt stort.

Citat:
Det är väl Charmen på sitt sätt. Tex varje gång man lyssnar på Ett & Ett så hör man direkt "Sug Mig Mina Drängar" Eller dansbandsversionen av Epa- Traktorn https://youtu.be/gXyo1CUfrA8

Precis, och en gång hade jag förväntat mig den fräcka versionen av Nu Har Min Mage Blivit Stor, men istället så spelades den rumsrena versionen. De låtarna är lite luriga, då de båda har samma låttitel.
Citera
2021-12-12, 00:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Greven har väl en son?
Finns väl på en av de tidigare kassetterna om jag har läst å minns rätt.

Undrar hur det hade varit ifall det hade funnits en kassett med Greven Von Boegroeff
Skulle nog varit en kult kassett i bögkretsar

Ja, Greve Von Bögröv Jr heter hans son, och han var skåning. Skön blueslåt var det.

En sådan kassett hade säkert bögarna gillat, i alla fall tyckte de han var trevlig när han var på bögklubb i Stockholm och var sin karaktär Greve Von Boegroeff.
Citera
2021-12-12, 19:08
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, en DVD hade varit kul. Ja, man tycker ju att de borde kunna ge ut en nyutgåva av skivan, både som CD och LP. Tror då att intresset är rätt stort.

Vi får väl vänta å se hur det blir ang nyutgåva av väg 13.
Hoppas kan vi alltid att det blir av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in