2021-07-07, 13:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det var väl bara låten Leader Of The Rockers (Om än rejält nedklippt)
Men ändå så är det en riktigt bra version

Om man inte räknar med live versionen av Torsten Hällde Brännvin I Ett Glas Åt Karin Söder som finns på Dåren E Lös LP:n

Ja, precis det är väl bara den låten. Men den var väl tänkt att vara med på liveskivan antar jag. Synd att den inte kom ut.
Citera
2021-07-07, 13:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Diskuterade Amina Axelsson i en annan del av forumet
Måste dock säga att för mig är hon alltid förknippad med Eddie Meduza omslaget till Alla Tiders Fyllekalas Vol 7 - 9

Vol 7
https://img.discogs.com/27iRyEvLe8WJaxeFaJrWNCoszIs=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():qualit y(40)/discogs-images/R-5676131-1593504691-9947.jpeg.jpg

Vol 8
https://img.discogs.com/qyLIZ7b0ZxQv0nG_uXneBlSQjn4=/fit-in/600x603/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():qualit y(90)/discogs-images/R-3568838-1593504700-5658.jpeg.jpg

Vol 9
https://img.discogs.com/OFrGn1LfCszuoSoCBvdvg5unOYg=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():qualit y(40)/discogs-images/R-5676153-1593504715-1762.jpeg.jpg

Riktigt fin bild måste jag säga.
Någon som vet vad hon gör idag??

Riktigt fin tjej, i alla fall då. Tror hon fortfarande jobbar som modell och hon är väl också med i någon djurrättsorganisation.
Citera
2021-07-09, 13:38
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Vad säger ni om detta?
https://youtu.be/LrF10_gu5eQ
Citera
2021-07-09, 13:58
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Vad säger ni om detta?
https://youtu.be/LrF10_gu5eQ
Ja, det är ju ingen dålig idé. Kan de Göteborg namnge sin spårvagnar efter sin kändisar kan ju skånetågen också gör det.

Förresten visst finns det en skylt i Åskefällalund när man kommer dit så står det citat från Errols låt? Har för mig att jag läst om det någonstans. Kanske i den här tråden t.om?
Citera
2021-07-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, det är ju ingen dålig idé. Kan de Göteborg namnge sin spårvagnar efter sin kändisar kan ju skånetågen också gör det.

Förresten visst finns det en skylt i Åskefällalund när man kommer dit så står det citat från Errols låt? Har för mig att jag läst om det någonstans. Kanske i den här tråden t.om?

Skånetrafiken döper sina tåg efter kändisar och figurer, främst sådana med skånsk anknytning som Stålfarfar, Kal P. Dal, Hans Alfredson och så vidare, ja du förstår min poäng.

Ja en sådan skylt finns i Åskefällalund, det är helt korrekt.
Citera
2021-07-09, 17:42
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Skånetrafiken döper sina tåg efter kändisar och figurer, främst sådana med skånsk anknytning som Stålfarfar, Kal P. Dal, Hans Alfredson och så vidare, ja du förstår min poäng.

Ja en sådan skylt finns i Åskefällalund, det är helt korrekt.[/quote]

Okej, men då ska de självklart Errol ha ett tåg döpt efter sig.

Citat:

Okej, då minns jag rätt.
Citera
2021-07-09, 17:44
Medlem
Citat:

Okej, men då ska de självklart Errol ha ett tåg döpt efter sig.

Okej, då minns jag rätt. [/quote]

Eftersom du nämnde Göteborg och spårvagnar, man kanske skulle försökt få en spårvagn i Göteborg döpt efter honom, trots allt så har ju Errol gjort ena väldigt finer bete om en spårvagnschaufför i hjärtat utav Göteborg!
Citera
2021-07-09, 17:46
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Eftersom du nämnde Göteborg och spårvagnar, man kanske skulle försökt få en spårvagn i Göteborg döpt efter honom, trots allt så har ju Errol gjort ena väldigt finer bete om en spårvagnschaufför i hjärtat utav Göteborg!

Ja, och han är väl född i Göteborgstrakten har jag för mig.
Citera
2021-07-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ja, och han är väl född i Göteborgstrakten har jag för mig.

Korrekt, han är född i Göteborg så det är också en viktig anledning. Då får ni räkna med att jag kommer att göra en hälsning till de som sköter spårvagnarna i Göteborg.
Citera
2021-07-09, 17:49
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Korrekt, han är född i Göteborg så det är också en viktig anledning. Då får ni räkna med att jag kommer att göra en hälsning till de som sköter spårvagnarna i Göteborg.
Lycka till!
Citera
2021-07-09, 17:50
Medlem
Citat:
Lycka till!

Allt för att hedra minnet av Errol.
Citera
2021-07-09, 17:52
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Allt för att hedra minnet av Errol.
Du gör ju ett jättebra jobb! Speciellt spridningen av hans musik, har hittat mycket fint tack vare dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in