Citat:
Ursprungligen postat av
LanthandelRecords
Jag ser inget fel i de pekpinneaktigt seriösa låtarna, Errol hade en kärlek till amerikansk och engelsk rock and roll från 50-talet och 60-talet och hade drömmar om att slå som en seriös rockartist så därför ser jag bara logik i att han spelade in och släppte sådana låtar.
Samma med de låtar inom samma kategori på svenska av det mer romantiska temat, han var en människa med många aspekter och gjorde därför låtar om vad som föll honom i, om han blev förälskad, om han var bakfull, om han ronkade, om en maskros eller termos, ja allt möjligt.
Och jag planerar att sätta ihop en lista med det finaste inom den kategorin så där har du något att se framemot.

Precis, tycker allt som Errol spelade in är jättebra. Ska erkänna att jag kanske inte lyssnar allt för mycket på hans dansbandslåtar, men det är inget fel på dem. Errol kunde göra låtar om allt möjligt och han hade helt olika stilar när det gällde hans musik och texter. Sedan ville han ju gärna bli en seriöst accepterad artist, men fick istället sjunga om ekivoka saker för det var ju det som fansen ville ha, men jag tror även att Errol ibland gillade att sjunga snusklåtarna också.