2021-01-03, 22:44
Medlem
TompaOs avatar
Tretton ååår, tretton ååår, vi var bara tretton åååhåååhåååår
Citera
2021-01-03, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jag är kanske ingen jättestor fan, men gillar ändå en del av Eddies humor - kan nån expert ge synpunkter på kassetterna nedan - vilka är mest kul och hörvärda?

Välkommen. Har ju inte sett dig här tidigare. Jag är ingen expert sådär på diskgrafin, men har ju lyssnat väldigt, väldigt mycket på Errol.

Fräckisar innehåller ju ett gäng av hans allra bästa låtar:
Slit Mig I Röven
Jag Är Konstnärrrr
Mats Olsson E En Jävla Bög
Kuken Står På Mats Olsson
Mats Olsson Runkar Kuken
(den berömda Mats Olsson-trilogin)

Fortsättning Följer
Inte mycket jag tycker är så bra på den.
Djäobla Kapptalistschwoin kanske...

Greatest Hits
Hans, enligt mig, bästa "sketch" (vad ska man kalla dom?): E. Hitler Skiter
Och kanske den näst bästa: E. Hitler Gaggar I Nattmössan

Mera Material
Strømen Finder Vægen
... inte så mycket annat bra tycker jag.

Bonnatwist
Ett gäng riktigt bra låtar. Några av dom bästa:
Bonnatwist
Terylenebyxor
Gödseldräng Å Bonnafan
Ja E Flintis
Samhället
Ta Å Klipp Dig

Luftwaffe 3 del 1
Ett gäng riktigt bra:
Mera Brännvin
Den Flängde Saxofonisten
När Knugen Knulla Silvia
Hemorroider I Mitt Rövhål
Ta Mig I Röven Pojkar
Do The Ronka
Också ett par lågvattenmärken på den.

Orkar inte kolla fler nu, men det är ju en start i alla fall.
Citera
2021-01-03, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Ok, tack. Hittade alla dessa och mer därtill på TPB, och nedladdningen gick i ilfart. Skall lyssna igenom det här nu.

Om du är intresserad av en någon slags Best of Best of med Errol kan du få ett arkiv av mig som jag sammanställde under några års tid. PMa isf. Det finns lite info här:
(FB) Eddie Meduza - den officiella tråden
(FB) Eddie Meduza - den officiella tråden
Citera
2021-01-04, 01:21
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisgubben
Började fundera lite över ”Dance Mix”-plattan. Verkar finnas dåligt med info om den.
Är det Errol som gjort remixerna eller är det någon annan?

Skiva Dance Mix är den enda "skamfläcken" i Errols diskografi. Det enda som är bra är ju att det är Errols låtar, men själva remixerna är rätt hemska.

Sedan har jag fått till mig att den skivan var en slags "hämnd" från Bert Karlsson för att Errol just då hade spelat in en skiva på Ultima Thules skivbolag. Det hela var bara att tjäna pengar för Bert.

Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Jag frågade Patrik Tibell om den skivan för några år sedan.
Och jag kan bekräfta att Errol INTE har med den plattan att göra. Det var några andra som remixade den skivan.

Förstår att han inte hade så mycket med den skivan att göra. Vet du vad han själv tyckte om den skivan? Kan tänka mig att han kanske blev allt för glad på Bert då.
Sedan är jag övertygad om att hade Errol själv gjort remixen så hade blivit betydligt bättre.
Citera
2021-01-04, 01:23
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jag minns när jag sjöng Walking In The Moonlight för min lillasyster, hon tyckte jag lät exakt som Errol gör i den låten.
Det är en fantastisk låt, den blir man glad av.
Du borde göra en cover.

Ja, en fantastisk låt som man blir på gott humör av.
Citera
2021-01-04, 01:40
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Du borde göra en cover.

Ja, en fantastisk låt som man blir på gott humör av.

Jag får se om jag kan klura ut ackorden och spela den på gitarr. Den är ju en oerhört underskattad pärla.
Citera
2021-01-04, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Skiva Dance Mix är den enda "skamfläcken" i Errols diskografi. Det enda som är bra är ju att det är Errols låtar, men själva remixerna är rätt hemska.

Sedan har jag fått till mig att den skivan var en slags "hämnd" från Bert Karlsson för att Errol just då hade spelat in en skiva på Ultima Thules skivbolag. Det hela var bara att tjäna pengar för Bert.

Förstår att han inte hade så mycket med den skivan att göra. Vet du vad han själv tyckte om den skivan? Kan tänka mig att han kanske blev allt för glad på Bert då.
Sedan är jag övertygad om att hade Errol själv gjort remixen så hade blivit betydligt bättre.

Jag har faktiskt ingen aning om vad Errol tyckte om skivan, jag kan dock tänka mig att han tyckte att det inte var något vidare.
Citera
2021-01-04, 01:52
Medlem
Rebali179s avatar
Undrar ifall det hade blivit någon skiva med det utsökta bandet Brakskitarna
https://open.spotify.com/track/7Lxn8...Qi-UYYwwdDTlcQ
Citera
2021-01-04, 01:54
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jag har faktiskt ingen aning om vad Errol tyckte om skivan, jag kan dock tänka mig att han tyckte att det inte var något vidare.
Är rätt säker på det. Sedan så var ju vissa av låtarna censurerade också.
Citera
2021-01-04, 01:56
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jag får se om jag kan klura ut ackorden och spela den på gitarr. Den är ju en oerhört underskattad pärla.
Helt klart en underskattad låt. Den borde har varit med på någon LP eller CD.
Citera
2021-01-04, 08:11
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:

Dance Mix borde ha stannat kvar och inte gets ut. Eller så hade allt hamnat på tippen.
En riktigt usel skiva och säkert så ville väl Bert Karlsson slå mynt av Technovågen som var populär under 90- 2000 - Talet, Själv så kan jag inte lyssna på Dance Mix skivan.
Citera
2021-01-04, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Dance Mix borde ha stannat kvar och inte gets ut. Eller så hade allt hamnat på tippen.
En riktigt usel skiva och säkert så ville väl Bert Karlsson slå mynt av Technovågen som var populär under 90- 2000 - Talet, Själv så kan jag inte lyssna på Dance Mix skivan.

Nä och jag personligen räknar inte in den i Errols diskografi (disko, diskografi, hahaha) då han inte hade med den att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in