Eddie meduza världens mest missförstådda geni!
Jag själv är ett stort Eddie fan. Har varit sedan 13 års ålder och om jag ska vara ärlig så är det den musik jag fastnat mest för i hela mitt liv.
På denna tid har jag också haft tiden att analysera hans stil så att säga.
Om jag nämner Eddie meduza för min vännerkrets idag så menar dom att jag är retarded.
Jag vill förklara men de ger mig aldrig någon chans haha

Ja det är jag som skrattar åt dem. Jag har synat alla vinklar kring Eddies musik och kan endast komma fram till slutsatsen att det är dem som missförståndet ligger hos.
Jag kan se dig skeptiker som läser detta. Du sitter med spända ögonbryn och bara väntar på att spy galla över Eddie som den sämsta jävla idiot som finns. Som sagt är jag van. Men varför? Om han retar dig så har han fått precis som han ville! HA!
Eddie meduza är förknippad med raggare.
Vad är en Raggare?
Raggarkulturen är en svensk tolkning av Rock n roll upproret i usa
I sverige hade tysk kultur alltid dominerat innan dess och detta var den första nya kultur som nådde avlägsna sverige.
Men nu måste ni förstå att detta var andra tider än vad det är nu.
Om en liten skitunge klottrar, vandaliserar idag lyfts inga ögonbryn.
Men på den tiden var barn barn sedan kläddes dem i kostym och var vuxna. Man var en slav till staten. En resurs som följde ett strikt levnadsmönster. Avik bestraffades hårt och att ha kul var att kanske på sin höjd ta en dansrunda på statshotellet + 2-3 glas vin eller mellanöl.
Folk som söp och härjade som MAJORITETEN av alla ungdomar gör idag ansågs vara kriminella.
MAN SKULLE INTE SYNDA!!!! DET VAR SYND!
Säg att andra världskriget slutade annorlunda? Låt säga att hitler vann och började reformatera och härja = utvecklingen går sakta och saker är sig skapligt likt.
Jättekul.............klä sig i uniform och alltid ha tanken till det militära.
Tror ni att myndigheterna blev glada när dom fick besked om att befolkningen gör precis som dom vill! Dom säger vad dom vill och gör det som faller dem in. Lite som idag
Polisen var myndigheternas svärd!
Detta var det första så att säga ungdomsupproret. Äldre människor tycker ju som bekant om att saker är sig likt - konservativt medans ungdomar vill ha uppror och revolt.
I Sverige tolkades Rock n roll kulturen av ungdomarna som Rock n roll jag gör som jag vill snutjävel! I början var det Mc gäng som spred skräck runt om i landet. Ja de spred skräck! Folk var rädda för dem! Att några sedan började köra runt i amerikanska bilar var bara en sakfråga. Uppror gjorde dem och farliga var dom. jojo! Elvis och hans vickande höfter!
Det som är Raggare är igentligen Bil gäng istället för mc gäng. Det är kallt i sverige plus att det är enklare att ragga brudar i en bekväm amerikanare med soffa både bak och fram

Så bilar var bekvämare och en annan touch av rnr upproret, Att knulla var också tabu föresten! Sådant pratades sällan om.
Well rock n rollen växte och frodades. Kom till sverige i slutet av 50 talet och lever änn idag. Speciellt på landsbygden. Den växte sakta men säkert. Någon svensk frontman för raggarkulturen fanns dock inte. Man hade ju Elvis, James dean, och med tiden kom många rockmusiker att agera förebilder.
Eddie meduza kom inte som en raket utan snarare som en sköningsom spelades allt mer o mer i stereorna runt om i vårat avlånga land. Om du yttrade dig om brännvin knulla och slagsmål ansågs du som en jävla gangster och skulle igentligen spääras in.
Raggarna kom till slut att se honom som en förebild. En man som inte brydde sig ett jävla skit om något vilket kan översättas som jag gör precis som jag vill! jag är precis den jag vill vara! och bryr mig inte ett piss om vad ni tycker!
En äkta rebel!
Ni måste förstå att Eddie meduza är en del av den kultur vi har idag, utan att vi märker det. Sexuell frigörelse?!!! Eddie meduza. Jag är så lycklig över att en tjej idag kan tänka. Well sex är skönt så varför inte lixom

Innan Eddies tid var detta typ omöjligt! Att supa tills man spydde var inte Grentlemannna style MEn FACK DETT!!!! KUKEN STÅRR JAG SUPER SÅ MYCKET JAG VILL BORGAR SVIN!!! Party det var precis det allt handlade om för Eddie!
Orkar fan inte skriva mer men kanske gör det i framtiden. Det nedan är sista ansträngningarna för ikväll
Eddie meduza hade aldrig något stort genombrott utan växte fram sakta men säkert hos de svenska raggarna. En raggare 50-80 tal var den hårdaste personen du kunde ha att göra med. lika så som mma killarna är bland de hårdaste i våra dagar tillsammans med black cobra och fan vet vad. Raggarna var gäng som drog runt i bilar. De följde inga regler eller lagar. Var du ovän med en ledare var du olycklig.
Detta tror jag kan vara en anledning till att folk idag tycker illa om eddie, Det är inlärt av folk som i sin tur som i sin tur kanske har haft problem med dem. De har ett helvetiskt dåligt rykte. Om någon eller något har dåligt rykte hamnar det automatiskt i dåliga ordalag och kommer automatiskt bli dissat!
Men du, du som hatar eddie meduza. Kan inte du göra mig den tjänstean att sätta dig och lyssna. Visst jag förstår att vissa inte tycker om det instrumetiella med musiken. Men lyssna på de populäraste texterna och försök förstå hur det kändes det årtalet låten kom. för eddie är gammal musik. Men för min fader var det ett sätt att säga till sin sedan 1700 talet adliga familj. FUCK YOU! Jag kommer gå min egen väg och göra precis som jag vill istället för att göra så som ni tycker är bäst! Long Live ROCK N ROLL!
Rock n roll var ett sätt för ungdomarna att gå deras egen väg. Eddie meduza blev deras vatten, såsom i vatten på sin kvarn. Eddie gav dem vatten på sin kvarn.
Jag önskar jag kunde ta med er skeptiker i en raggarbil sent en sommarkväll. ALLA jag känner har ändrat uppfattning. Det är det bästa utelivet i sverige
Tack till Radio Ronka och syrah & grenache